Μπάστερ Κίτον, ο μεγάλος μοντέρνος του βωβού κινηματογράφου με το θλιμμένο πρόσωπο

Η ζωή του γίνεται ταινία σε σκηνοθεσία Τζέιμς Μάνγκολντ, ο οποίος υπογράφει το «Indiana Jones 5».
Pedro Martin Gonzalez Castillo via Getty Images

Ο Τζέιμς Μάνγκολντ, ένας από τους πιο περιζήτητους σκηνοθέτες αυτή την εποχή στο Χόλιγουντ, βρήκε την επόμενη ταινία του. Μετά το «Indiana Jones 5» θα σκηνοθετήσει και θα αναλάβει την παραγωγή μιας βιογραφικής ταινίας για τη ζωή και το έργο του θρυλικού κωμικού και σκηνοθέτη Μπάστερ Κίτον, που έγραψε ιστορία στον βωβό κινηματογράφο.

Το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο «Buster Keaton: Cut to the Chase» της Μάριον Μιντ και παρά το γεγονός ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για το καστ (ποιός άραγε θα μπορούσε να ενσαρκώσει τον μεγάλο ηθοποιό;), το στούντιο της 20th Century θεωρεί το πρότζεκτ υψηλή προτεραιότητα.

Σταρ του Χόλιγουντ επί σχεδόν πέντε δεκαετίες, από τη δεκαετία του 1910, μέχρι το θάνατό του το 1966, ο Κίτον υπήρξε ένας χαρισματικός και απίθανα μοντέρνος καλλιτέχνης, με σήμα κατατεθέν το ανέκφραστο πρόσωπο, εξού και το προσωνύμιο «Το Μεγάλο Πέτρινο Πρόσωπο» και τα σταντ που έκανε ο ίδιος (τουλάχιστον μέχρι το συμβόλαιο με τη MGM το 1928, οπότε και υποχρεώθηκε να χρησιμοποιήσει κασκαντέρ για τις επικίνδυνες σκηνές). Από τις πιο δημοφιλείς ταινίες του είναι «Ο Στρατηγός», «Σέρλοκ ο νεότερος» και «Ο Θαλασσοπόρος».

Οι γονείς του ήταν πλανόδιοι θεατρίνοι. Ο πατέρας του Τζο Κίτον είχε δημιουργήσει θίασο με τον «μάγο» Χάρι Χουντίνι, το Mohawk Indian Medicine Company, που ενώ δινόταν μια παράσταση, πίσω από τη σκηνή πωλούνταν φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα και ο Μπάστερ ανέβηκε στη σκηνή από παιδί. Σε ηλικία έξι ετών ο Κίτον ήταν ήδη ένας εντυπωσιακός ακροβάτης και μίμος.

Τσάρλι Τσάπλιν και Μπάστερ Κίτον. Η μοναδική κινηματογραφική συνάντηση τους στην ταινία «Τα Φώτα της Ράμπας».
Τσάρλι Τσάπλιν και Μπάστερ Κίτον. Η μοναδική κινηματογραφική συνάντηση τους στην ταινία «Τα Φώτα της Ράμπας».
ullstein bild Dtl. via Getty Images

Όμως ο αλκοολισμός του πατέρα του απειλούσε να καταστρέψει τη φήμη της οικογενειακής παράστασης. Έτσι, σε ηλικία 21 ετών, ο Κίτον και η μητέρα του, Myra, έφυγαν για τη Νέα Υόρκη, όπου ο Μπάστερ μεταπήδησε ταχύτατα από το βαριετέ στον κινηματογράφο εμφανιζόμενος σε ταινίες του Φάτι Άρμπακλ.

Από το 1917 ως το θάνατό του, το 1966 έπαιξε σε περισσότερες από 120 ταινίες μικρού ή μεγάλου μήκους, βωβές ή ομιλούσες, ωστόσο η καριέρα του γνώρισε τις τελευταίες δεκαετίες την παρακμή, με το πρόβλημα του αλκοολισμού και τα προβλήματα της προσωπικής του ζωής να λειτουργούν ως καταλύτης.

Με πληροφορίες από Collider