Νέες ταινίες: Φύλακες του Γαλαξία 3, Η Βαλέρια παντρεύεται, Saison Morte

Οι ταινίες πρώτης προβολής που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 4 Μαΐου.

Blockbuster της Marvel, «Η Βαλέρια παντρεύεται» της Ισραηλινής Μιχάλ Βίνικ, «Saison Morte», σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θανάση Τότσικα, ένα ντοκιμαντέρ - μυστική εξομολόγηση της πρωτοπόρου φεμινίστριας σκηνοθέτριας Αντουανέττας Αγγελίδη στην κόρη της Ρέα Βαλντέν, πολυαγαπημένο «Ταξίδι στα Κύθηρα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου σε επανέκδοση και ένα παιδικό animation από τη Νορβηγία.

Αυτές είναι οι ταινίες πρώτης προβολής που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 4 Μαΐου.

Φύλακες του Γαλαξία 3

«Λείψαμε πάρα πολύ καιρό. Όμως ό,τι κι αν συμβεί, ο γαλαξίας χρειάζεται τους Φύλακες του». Αφού αποκτούν το Πουθενά από τον Συλλέκτη, βλέπουμε τους Φύλακες να επισκευάζουν τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσε ο Θάνος, αποφασισμένοι να κάνουν το Πουθενά ένα ασφαλές καταφύγιο, όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά και για όλους τους πρόσφυγες που εκτοπίζονται από το σκληρό σύμπαν. Όμως, σύντομα, η ζωή τους ανατρέπεται από τον απόηχο του ταραγμένου παρελθόντος του Ρόκετ. Ο Πίτερ Κουίλ, επηρεασμένος ακόμη από την απώλεια της Γκαμόρα, πρέπει να συσπειρώσει την ομάδα του γύρω του για μια επικίνδυνη αποστολή διάσωσης του Ρόκετ, που αν δεν ολοκληρωθεί επιτυχώς, μπορεί να οδηγήσει στο τέλος της ομάδας όπως την ξέρουμε.

Σενάριο - σκηνοθεσία Τζέιμς Γκαν. Με τους Κρις Πρατ, Ζόε Σαλντάνα, Ντέιβ Μπαουτίστα, Κάρεν Γκίλαν, Πομ Κλεμέντιεφ, Βιν Ντίζελ, Μπράντλεϊ Κούπερ.

Η Βαλέρια Παντρεύεται

Η Βαλέρια, μια νεαρή Ουκρανή, φτάνει στο Ισραήλ για να γνωρίσει τον μέλλοντα σύζυγό της. Ο γάμος τους έχει κανονιστεί μέσω διαδικτύου – ακριβώς όπως και ο γάμος της αδερφής της, Κριστίνα, που ζει ήδη εδώ και χρόνια παντρεμένη στο Ισραήλ. Παρότι η Κριστίνα μοιάζει ικανοποιημένη με τη ζωή της, η άφιξη της Βαλέρια θα ανατρέψει τα δεδομένα αλλάζοντας τα πάντα.

Η ισραηλινή Μιχάλ Βίνικ κάνει τη φεστιβαλική έκπληξη και αποκαλύπτει πόσο απέχει ακόμα η ισότητα των φύλων, όπως και τις σκληρές κοινωνικές συνθήκες που αναγκάζουν τις γυναίκες να ξενιτευτούν ως νύφες στην άλλη άκρη του κόσμου.

Αργυρός Αλέξανδρος στο τμήμα Meet The Neighbors στο 63ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Με τους Λένα Φράιφελντ, Ντάσα Τβορόνοβιτς, Γιάκοβ Ζάντα Ντάνιελ, Αβραάμ Σαλόμ Λεβί.

Saison Morte/Νεκρή περίοδος

Ένας άνδρας, ο Χρήστος καλεί την αστυνομία από το ξενοδοχείο Paradise που βρίσκεται σε μια ερημική, το χειμώνα, τοποθεσία της Μήλου. Όταν φτάνει η αστυνομία, βρίσκει τον άνδρα τραυματισμένο, την ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου δολοφονημένη και βίαια δολοφονημένο, επίσης, το συνάδελφο του άνδρα που τηλεφώνησε. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να πει τι έγινε στο ξενοδοχείο, πλην του Χρήστου. Ο οποίος επιμένει να ζητάει, από το κρεβάτι του ιατρικού κέντρου που νοσηλεύεται, τη Νάντια, μια αναχωρήτρια από την Αθήνα, που ζούσε σε μια ερημική τοποθεσία κοντά στο ξενοδοχείο. Οι αστυνομικοί δεν βρίσκουν πουθενά τη Νάντια, άνοιξε η γη και την κατάπιε. Η θέση του Χρήστου επιδεινώνεται, δεν υπάρχει κανείς να επιβεβαιώσει την ιστορία του. Οι αστυνομικοί τον πιέζουν κι εκείνος με την αίσθηση ότι η ιστορία που θα τους πει δεν θα τους πείσει και τελικά θα κατηγορήσουν εκείνον για όλα, ξεκινάει να αφηγείται στους δύο αστυνομικούς μια ιστορία στην οποία κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται κι όλα και όλοι αλλάζουν ρόλους και θέσεις μέχρι την τελική ανατροπή.

Το Saison Morte, σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θανάση Τότσικα, σε σενάριο Παναγιώτη Ιωσηφέλη, είναι μια ιστορία για την εξαπάτηση. Για την αφήγηση που εξαπατά, χειραγωγεί και κατευθύνει - ακόμα και μέχρι τέλους και το θεατή της ταινίας. Επιμέρους συναισθηματική θέματά της είναι η απληστία, ο θυμός, ο πόθος, ο έρωτας, η απογοήτευση και η προδοσία. Κινηματογραφική της αναφορά αποτελούν οι ταινίες του Ντέιβντ Φίντσερ. Λογοτεχνική, ο χαρακτήρας του Ρίπλεϊ της Πατρίσια Χάισμιθ.

Παίζουν Δημήτρης Λάλος, Τζένη Θεωνά, Ορέστης Τζιόβας, Τόνια Σωτηροπούλου, Θανάσης Ταταύλαλης, Αλέξανδρος Λογοθέτης. Μάνος Βακούσης, Όλγα Δαμάνη.

Έμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας

Μια μυστική εξομολόγηση της πρωτοπόρου φεμινίστριας σκηνοθέτριας Αντουανέττας Αγγελίδη στην κόρη της Ρέα Βαλντέν, και στον κόσμο. Για το βλέμμα, τη ζωή, τα οράματα και τις ταινίες της, και τη συγκλονιστική εμπειρία της τύφλωσης. Φτιαγμένη σε ένα διαμέρισμα, στην καραντίνα, μια ταινία για τον εσωτερικό κόσμο, το μυστικό τόπο όπου βρίσκεις το Άλλο.

Το ντοκιμαντέρ σε σκηνοθεσία Ρέας Βαλντέν, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο πρόγραμμα «Ανοιχτοί Ορίζοντες» του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, θα προβληθεί στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, Κεραμεικός), από την Πέμπτη 4 Μαΐου, και για μια εβδομάδα, καθημερινά στις 7 μ.μ.

Οι προβολές θα ακολουθούνται από εισηγήσεις και συζήτηση με το κοινό, με συμμετοχή και των συντελεστριών της ταινίας. Θα μιλήσουν ο Σάββας Μιχαήλ, συγγραφέας (Παρασκευή 5/5), η Αθηνά Αθανασίου, καθηγήτρια Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο (Σάββατο 6/5), ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, ιστορικός και κριτικός τέχνης (Κυριακή 7/5), η Εύα Στεφανή, σκηνοθέτις και καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Δευτέρα 8/5), και ο Fil Ιερόπουλος, σκηνοθέτης, καλλιτέχνης και ερευνητής (Τρίτη 9/5).

Επίσης, την Τρίτη 9/5, στις 9μμ, θα γίνει μία προβολή της ταινίας «Τόπος» (1985) της Αγγελίδη, που απετέλεσε ορόσημο και πρόσφατα συμπεριλήφθηκε στα «101 κρυφά διαμάντια» του παγκόσμιου κινηματογράφου από το έγκριτο βρετανικό περιοδικό «Sight and Sound».

Η Αγγελίδη είναι πρωτοπόρος του φεμινιστικού avant-garde κινηματογράφου στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1970, με αναγνωρίσιμο προσωπικό ύφος. Ο τίτλος της ταινίας συνδυάζει αποσπάσματα από τους τίτλους των τεσσάρων μεγάλου μήκους ταινιών της και τα συνδέει με την εμπειρία και διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας: «έμμονες ώρες» καθημερινής δημιουργίας «στον τόπο της πραγματικότητας», εντός και εκτός ταινίας. Οι ρίζες τις ταινίας βυθίζονται σε μια ολόκληρη ζωή αφιερωμένη στην τέχνη, αλλά και στη μακρά δημιουργική συνεργασία της με την κόρη της, τη Ρέα Βαλντέν. Είναι μια διαθήκη, που προσφέρει τα οράματα, τα όνειρα, και τις τραυματικές εμπειρίες της, μαζί με τη σοφία μιας ζωής. Το ερώτημα του βλέμματος της Αγγελίδη αποκτά μια τραγικότητα μέσω της εμπειρίας της της (κυριολεκτικής) τύφλωσης.

Η ιδέα της ταινίας μορφοποιήθηκε μέσα στην καραντίνα, που μας υποχρέωσε σε ένα είδος ιδιόμορφης φυλάκισης, μαζί με την αναπόφευκτη εισβολή της εξωτερικής πραγματικότητας. Οι «έμμονες ώρες στον τόπο της πραγματικότητας» ονομάζουν και αυτή την παράξενη συνθήκη. Είναι μια ταινία φτιαγμένη στο εσωτερικό ενός δωματίου, στην τομή μεταξύ ποιητικής και βιωμένης εμπειρίας.

Ταξίδι στα Κύθηρα (1984)

Ένας σκηνοθέτης του κινηματογράφου, κουρασμένος απ′ τις μυθοπλασίες, αναζητά μια ιστορία ουσιαστική και προσκολλάται σ′ έναν γέρο που πουλάει λεβάντες στο δρόμο: τον Σπύρο, έναν πρώην κομμουνιστή, εξόριστο στην Τασκένδη, που έχει επιστρέψει στην πατρίδα μετά από 32 χρόνια εξορία. Στο χωριό του, που το είχε υπερασπιστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου, γίνεται μάρτυρας ενός ξεπουλήματος της γης και των ιδεών, και προσπαθεί να το αποτρέψει. Ωστόσο, δεν μπορεί να συμπλεύσει με την πραγματικότητα που συναντά. Απομονώνεται. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τα παιδιά του, με τους γύρω του. Μόνο η γυναίκα του, πιστή και υπομονετική Πηνελόπη, τον ακολουθεί μέχρι το τέλος, μέχρι το τελευταίο του ταξίδι.

Μάνος Κατράκης, Μαίρη Χρονοπούλου, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ντόρα Βολανάκη, Γιώργος Νέζος, Αθηνόδωρος Προύσαλης και η ανεπανάληπτη μουσική της Ελένης Καραΐνδρου.

Η έκτη -πολυβραβευμένη- μεγάλου μήκους ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, προβάλλεται σε επανέκδοση στο Studio new star art cinema, στο πλαίσιο του αφιερώματος «2023,Έτος Θ. Αγγελόπουλου» που διοργανώνει η New Star σε συνεργασία με την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Απλώς Υπέροχη

Για άλλη μια φορά το Σούπερ Λιοντάρι σώζει την πόλη. Κανείς δεν γνωρίζει ποιος κρύβεται πίσω από τη μάσκα, εκτός από την εντεκάχρονη Χέντβιχ. Επειδή το Σούπερ Λιοντάρι είναι ο πατέρας της και μια μέρα θα πάρει εκείνη τη θέση του. Κι εκείνη η μέρα φτάνει νωρίτερα απ’ όσο περίμενε. Αλλά η Χέντβιχ, που δεν έχει ούτε ακροβατικές ούτε αθλητικές ικανότητες, φαντάζει πολύ αδέξια στον πατέρα της για να γίνει υπερηρωίδα, ο οποίος αποφασίζει να παραδώσει τη στολή στον ξάδερφό της. Η Χέντβιχ πρέπει τώρα να αντιδράσει γρήγορα για να αποδείξει ότι είναι μια υπερηρωίδα.

Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας οικογένειας αξιολάτρευτων, πεισματάρηδων υπερηρώων που ζουν σε μια μικρή πόλη και κληρονομούν τις υπερδυνάμεις τους από γενιά σε γενιά. Νορβηγικό animation του Ράσμους Σίβεντσεν. Προβάλλεται μεταγλωττισμένο στα ελληνικά.

Δημοφιλή