Νέες Ταινίες: «Καμουφλάζ» στη Γαλλική Ριβιέρα και «Διακοπές στη Ρώμη» με την Όντρεϊ Χέπμπορν

Έξι νέες ταινίες και τρεις επανεκδόσεις. Στις αίθουσες την Πέμπτη 27 Ιουλίου.
«Διακοπές στη Ρώμη» (1953) με Όντρεϊ Χέπμπορν, Γκρέγκορι Πεκ στα περίφημα Ισπανικά Σκαλιά.
«Διακοπές στη Ρώμη» (1953) με Όντρεϊ Χέπμπορν, Γκρέγκορι Πεκ στα περίφημα Ισπανικά Σκαλιά.
Bettmann via Getty Images

Γοητευτική Ιζαμπέλ Ατζανί στο «Καμουφλάζ», Ρόμπερτ Ντε Νίρο (και Κιμ Κατράλ) στην κωμωδία «Μπαμπάς να σου πετύχει», Αλβάρο Μόρτε (ο «Καθηγητής» του La Casa De Papel) σε ένα σκοτεινό αστυνομικό θρίλερ, η νέα ταινία του Νικ Κασσαβέτης «Ο Θεός είναι μια σφαίρα» και το «Στοιχειωμένο Αρχοντικό» της Disney.

Ακόμη, το πολυσυζητημένο «Blue Jean», μία πικρή ιστορία από την Αγγλία της συντηρητικής Θάτσερ, υπέροχοι Όντρεϊ Χέπμπορν και Γκρέγκορι Πεκ στην κλασική ρομαντική κομεντί «Διακοπές στη Ρώμη» και σε ένα άλλο, παράλληλο σύμπαν, το αριστούργημα του Βιτόριο Ντε Σίκα «Λούστρο Παπουτσιών».

Καμουφλάζ

Ο Αντριέν είναι πρώην χορευτής που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την καριέρα του εξαιτίας ενός ατυχήματος. Περνά πλέον τις μέρες του ως συνοδός της Μάρθα Ντιβάλ, μιας πλούσιας αλλά ξεπεσμένης ντίβα του κινηματογράφου που αναπολεί τα παλιά της μεγαλεία. Δεν υπάρχει τίποτα μεταξύ τους παρά μόνο το αμοιβαίο συμφέρον: για εκείνη ο Αντριέν είναι μια συντροφιά, για εκείνον η Μάρθα είναι ένας βιοπορισμός ή και μια απόδραση από την ανία της ζωής του.

Τα πράγματα αλλάζουν όταν ο Αντριέν θα γνωρίσει τη Μαργκό, η οποία φαίνεται εξίσου χαμένη όπως κι αυτός. Η Μαργκό, όμως, δε φοβάται να πάρει ρίσκα, κάτι που «ξυπνά» τον Αντριέν από τον λήθαργό του και τον κάνει να την ερωτευτεί κεραυνοβόλα. Όταν γνωρίσουν τον Σιμόν, θα βάλουν στο μάτι τον πλούτο του και η Μαργκό θα βαλθεί να τον κατακτήσει. Θα καταφέρουν να φέρουν σε πέρας το σχέδιό τους;

Έγκλημα, προδοσία, κοσμοπολίτικη πολυτέλεια και παθιασμένοι έρωτες. Μετά το «Ραντεβού στο Belle Epoque», ο Νικολά Μπεντός υπογράφει μια ερωτική ιστορία-νουάρ κάτω από τον λαμπερό ήλιο της Γαλλικής Ριβιέρας.

Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών (εκτός συναγωνισμού).

Πρωταγωνιστούν οι Πιερ Νινέ, Μαρίν Βακτ, Ιζαμπέλ Ατζανί, Φρανσουά Κλουζέ.

Τμήμα απολεσθέντων Μαδρίτης

Ο Μάριο είναι ένας μοναχικός αποθηκάριος στο Τμήμα Απολεσθέντων της Μαδρίτης, που στον ελεύθερο χρόνο του, προσπαθεί να ιχνηλατήσει την προέλευση κάποιων χαμένων αντικειμένων, ώστε να τα επιστρέψει στους κατόχους τους, θεωρώντας πως θα τους βοηθήσει να βρουν κάποια χαμένα «κομμάτια» της ζωής τους.

Μόνο μια νεαρή αστυνομικός που επισκέπτεται συχνά το τμήμα απολεσθέντων, καταφέρνει να διαπεράσει κάπως τον εσωστρεφή Μάριο, τροφοδοτώντας τον με πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν.

Όταν μια βαλίτσα με μακάβριο περιεχόμενο, που ανασύρθηκε από ένα ποτάμι, φτάνει στην αποθήκη, η ζωή του θα αλλάξει. Η διαλεύκανση της υπόθεση, που εμπλέκει ένα μωρό, θα τον οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο θα συναντήσει τη Σάρα, μια γυναίκα εγκλωβισμένη σ’ ένα εγκληματικό κύκλωμα trafficking.

Τον ρόλο του Μάριο ενσαρκώνει ο Αλβάρο Μόρτε, που χάρη στο ρόλο του «Καθηγητή» στη δημοφιλή σειρά του Netflix Η τέλεια ληστεία (La Casa De Papel) είναι σήμερα ένας από τους πιο περιζήτητους Ισπανούς ηθοποιούς.

Το Τμήμα Απολεσθέντων Μαδρίτης είναι ένα σκοτεινό αστυνομικό θρίλερ, αλλά ταυτόχρονα μια ιστορία αγάπης και εξιλέωσης, από τον Χόρχε Δοράδο, έναν σκηνοθέτη που ξεκίνησε ως βοηθός του Αλμοδόβαρ και του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.

Μαζί με τον Αλβάρο Μόρτε πρωταγωνιστούν οι Τσίνα Σουάρες, Βερόνικα Εσεγκούι.

Ο Θεός Είναι Μια Σφαίρα

Εμπνευσμένη από αληθινά γεγονότα, η ταινία του Νικ Κασσαβέτης παρουσιάζει την κάθοδο του ντετέκτιβ Μπομπ Χάιταουερ μετά από τη δολοφονία της πρώην συζύγου του και την απαγωγή της κόρης του από μια σατανιστική αίρεση.

Εξαγριωμένος από την ατελέσφορη αστυνομική έρευνα, παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, διεισδύοντας στην αίρεση με τη βοήθεια της Κέιζ Χάρντιν, της μόνης γυναίκας που ξέφυγε από αυτήν. Μαζί ξεκινούν ένα αιματηρό κυνήγι ενάντια στον αρχηγό της αίρεσης με στόχο τη σωτηρία της κόρης του και την εξιλέωση της Κέιζ.

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Μπόστον Τέραν, μια περιπέτεια τρόμου από τον σκηνοθέτη της ταινίας «Το Ημερολόγιο» με πρωταγωνιστές τους Νικολάι Κόστερ - Βαλντάου («Game of Thrones») και Μάικα Μονρό («It Follows», «The Guest»), Τζένιουαρι Τζόουνς («Mad Men») και Τζέιμι Φοξ («Ray»).

Μπαμπάς Να Σου Πετύχει

Ο Σεμπάστιαν, είναι χαρούμενος με τη ζωή του με την κοπέλα του Έλι. Αν και έχουν διαφορετικό υπόβαθρο -οικογενειακές αξίες και τρόπο ζωής-, το ζευγάρι ταιριάζει απόλυτα και ο Σεμπάστιαν είναι έτοιμος να της κάνει πρόταση γάμου. Αλλά υπάρχει κάτι ακόμη: η Έλι έχει προσκαλέσει τον Σεμπάστιαν στο πολυτελές καλοκαιρινό κτήμα της οικογένειάς της στη Βιρτζίνια για το Σαββατοκύριακο της 4ης Ιουλίου. Τι θα κάνει ο Σεμπάστιαν με τον μπαμπά του Σάλβο, που υπολόγιζε στον γιο του να περάσει την εορταστική ημέρα μαζί του; ‘Απλώς φέρτε τον μαζί’, λέει η Έλι. Ο Σάλβο αρχικά είναι διστακτικός, σύντομα, όμως, επιμένει να τον συνοδεύσει γιατί θέλει να δει από κοντά τη νέα ζωή του γιου του. Η κουλτούρα και οι συγκρούσεις των γενεών ξεκινούν αμέσως μετά την άφιξη τους. Οι Κόλινς πιστεύουν πολύ στην εκδήλωση στοργής ο ένας για τον άλλον, ο Σάλβο δεν έχει καμία σχέση με αυτά. Οι Κόλινς επενδύουν τη σημαντική τους περιουσία στο χρηματιστήριο, ενώ ο Σάλβο βάζει τα μετρητά του σε ένα βάζα θαμμένα στην αυλή του σπιτιού. Τα κατοικίδια για τους Κόλινς είναι μια οικογένεια εξωτικών παγωνιών. Για τον Σάλβο σημαίνουν άλλα.

Ο διάσημος stand-up κωμικός Σεμπάστιαν Μανισκάλκο, ενώνει δυνάμεις με τον επίσης, Ιταλοαμερικανό Ρόμπερτ Ντε Νίρο, στην κωμωδία της Λόρα Τερούσο. Στο καστ επίσης οι Λέσλι Μπιμπ, Κιμ Κατράλ, Αντερς Χολμ.

Blue Jean

Αγγλία, 1988. Η συντηρητική κυβέρνηση της Μάργκαρετ Θάτσερ ετοιμάζεται να περάσει έναν ομοφοβικό νόμο (το περίφημο Άρθρο 28) που θα στιγματίσει τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.

Αυτό αναγκάζει τη Τζιν, μια καθηγήτρια γυμναστικής, να ζει διπλή ζωή -υπομένει έναν αποτυχημένο straight γάμο, είναι αποξενωμένη από την άρρωστη μητέρα της και έχει τεταμένες σχέσεις με την παντρεμένη αδερφή της, κρύβει την ταυτότητα της προκειμένου να μην απειληθεί η εργασία της και απορρίπτει τις προσκλήσεις των συναδέλφων της να τους ακολουθήσει στην παμπ.

Καθώς η πίεση αυξάνεται, η άφιξη μιας νέας μαθήτριας γίνεται αφορμή για μια κρίση που θα δοκιμάσει τις αντοχές και τις αξίες της.

Η ταινία, σκηνοθετικό ντεμπούτο της Τζόρτζια Όκλεϊ, ήταν υποψήφια για βραβείο BAFTA, κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, καθώς και τέσσερα βραβεία Βρετανικού Ανεξάρτητου Κινηματογράφου.

Στον ρόλο του τίτλου η Ρόζι ΜακΓιούεν και μαζί της στο καστ οι Κάρι Χέιζ, Εϊμι Μπουθ-Στιλ, Λούσι Χάλιντεϊ.

Στοιχειωμένο Αρχοντικό

Η Γκάμπι, μια single μητέρα, η οποία ζει με τον 9χρονο γιο της, έχει μόλις αγοράσει σε δημοπρασία μία έπαυλη στη Νέα Ορλεάνη, ελπίζοντας σε μία νέα αρχή. Όταν ανακαλύπτουν ότι το σπίτι δεν είναι τόσο άδειο όσο περίμεναν, προσλαμβάνει έναν ειδικό σε παραφυσικά φαινόμενα, ένα μέντιουμ, έναν ιερέα και έναν ιστορικό ο οποίος γνωρίζει καλά το παρελθόν της πόλης, για να ξορκίσουν το εκδικητικό πνεύμα από το Στοιχειωμένο Σπίτι.

Εμπνευσμένο από το κλασικό τρενάκι που βρίσκεται στο θεματικό πάρκο της Disneyland, το «Haunted Mansion» είναι ριμέικ της ταινίας που κυκλοφόρησε το 2003 με τον Έντι Μέρφι.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Τζάστιν Σιμίν, γνωστός από την ταινία «Dear White People» (2014), που αργότερα έγινε σειρά στο Netflix, ο οποίος έχει προσωπική σχέση με το Haunted Mansion, καθώς εργαζόταν στη Ντίσνεϊλαντ.

Πρωταγωνιστούν οι Ροζάριο Ντόσον, Όουεν Γουίλσον, Κιθ Στάνφιλντ, Τίφανι Χάντις, Τζάρεντ Λέτο, Ντάνι Ντε Βίτο, Γουινόνα Ράιντερ, Τζέιμι Λι Κέρτις.

Διακοπές Στη Ρώμη

Η πριγκίπισσα Άννα βρίσκεται στη μέση μιας πολύ προβεβλημένης περιοδείας στις πρωτεύουσες της Ευρώπης. Όταν η ίδια και η συνοδεία της φτάνουν στη Ρώμη, αποφασίζει να δραπετεύσει από τα βασιλικά της καθήκοντα και ενώ περιπλανιέται στην πόλη, γνωρίζει έναν Αμερικανό δημοσιογράφο, τον Τζο Μπράντλεϊ, που αποφασίζει να περάσει χρόνο μαζί της προσποιούμενος ότι δεν ξέρει ποια είναι.

Η Όντρεϊ Χέπμπορν, ο Γκρέγκορι Πεκ και η υπέροχη Ρώμη της δεκαετίας του ’50, σε μια από τις πιο εμβληματικές ρομαντικές κωμωδίες όλων των εποχών.

Ο σκηνοθέτης της ταινίας Γουίλιαμ Γουάιλερ, κρατά μέχρι και σήμερα το ρεκόρ των 12 υποψηφιοτήτων για Όσκαρ σκηνοθεσίας, ενώ η ταινία που γυρίστηκε στην ιταλική πρωτεύουσα, έλαβε 10 υποψηφιότητες για βραβεία Όσκαρ κερδίζοντας τρία, ανάμεσά τους και αυτό του Α′ Γυναικείου Ρόλου για την πρωτοεμφανιζόμενη Όντρεϊ Χέπμπορν αλλά και του Πρωτότυπου Σεναρίου. Το 1999 επιλέχθηκε από τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου για να διατηρηθεί στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου των Ηνωμένων Πολιτειών ως ταινία «πολιτιστικά, ιστορικά ή αισθητικά σημαντική».

Το «Roman Holiday» (1953) επιστρέφει στις οθόνες των θερινών σινεμά 70 χρόνια μετά την αρχική της κυκλοφορία, με επετειακές, ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες 4K από την Summer Classics.

Λούστρο Παπουτσιών

Δύο ανήλικα παιδιά που εργάζονται ως λούστροι παπουτσιών έχουν όνειρο να αποκτήσουν ένα άλογο. Η επιθυμία τους γίνεται πραγματικότητα, όταν ο αδερφός του ενός προσφέρει στα παιδιά εύκολα, αλλά μάλλον όχι και τόσο νόμιμα, χρήματα. Οι δύο πρωταγωνιστές θα οδηγηθούν σε φυλακές ανηλίκων, όπου οι συνθήκες και οι καταστάσεις αντιστρέφουν την προγενέστερη φιλία σε αντιπαλότητα και εχθρότητα.

Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας «Sciuscià» (1946) προέρχεται από παραφθορά των αμερικάνικων λέξεων “shoe shine”, όπως τις είχαν αντιγράψει εξ ακοής τα χιλιάδες ορφανά ή εγκαταλειμμένα αγόρια στην κοινωνικοοικονομικά διαλυμένη από τον φασισμό και τον πόλεμο Ιταλία του 1945, τα οποία γυάλιζαν τα παπούτσια των αμερικανών στρατιωτών, για να επιβιώσουν.

Ο Βιτόριο Ντε Σίκα, από τους κύριους εκπροσώπους του νεο-ρεαλισμού στην Ιταλία, χρησιμοποιεί και σε αυτή την ταινία, μη επαγγελματίες ηθοποιούς. Ο Φράνκο Ιντερλένγκι στον ρόλο του Πασκουάλε, θα συνεχίσει την καριέρα του ηθοποιού. Συνεργάστηκε στην πορεία και με άλλους μεγάλους σκηνοθέτες όπως ο Φελίνι, ο Αντονιόνι και ο Βισκόντι.

Με τους Φράνκο Ιντερλένγκι, Ρινάλντο Σμορντόνι, Ανιέλο Μέλε.

Είμαι η Κούβα

Τέσσερις ιστορίες για την εξαθλιωμένη Κούβα του δικτάτορα Μπατίστα λίγο πριν από την επανάσταση του Φιντέλ Κάστρο.

Συμπαραγωγή Σοβιετικής Ένωσης - Κούβας, η ταινία δεν έτυχε καλής υποδοχής ούτε από τους Ρώσους, ούτε από τους Κουβανούς στην εποχή της (1964) και ξεχάστηκε σχεδόν τελείως, μέχρι που την ανακάλυψαν ξανά κινηματογραφιστές στις Ηνωμένες Πολιτείες τριάντα χρόνια αργότερα. Τα ευρυγώνια πλάνα και οι κοντινές λήψεις του Μιχαήλ Καλατόζοφ («Όταν περνούν οι γερανοί») εντυπωσίασαν σκηνοθέτες του Χόλιγουντ όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε που έβαλε στόχο την αποκατάσταση της ταινίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Δημοφιλή