Οδηγούμε την επιβλητική Mercedes C-Class

Μπορεί να χαρακτηριστεί μια μικρή S-Class, κάτι που σημαίνει πως έχει δανειστεί μερικά στοιχεία από τη μεγάλη της αδελφή.
.
.
.

Πριν από περίπου δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2021, η Mercedes είχε παρουσιάσει τη νέα C-CLass, ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή που έκανε ντεμπούτο, θύμιζε εν πολλοίς μια μικρότερη S-CLass. Αυτό σήμαινε πως πήρε μερικές λεπτομέρειες από την ακριβότερη αδελφή της, τις ενσωμάτωσε και ως εκ τούτου, εμφανίζεται πλουσιότερη και φρέσκια σε πολλούς τομείς, προσφέροντας ανέσεις και συμπεριφορά που ξεχωρίζουν.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η νέα C200, όπως αυτής της δοκιμής, διακρίνεται από κάποια στοιχεία της S-Class, που μεταφέρθηκαν στη C-Class, δίχως η δεύτερη να χάσει τον χαρακτήρα και την ταυτότητά της. Στο εμπρός τμήμα δεσπόζει η κυψελοειδής μάσκα, αλλά και ο προφυλακτήρας που συμβάλλει στην καλύτερη αισθητική του αυτοκινήτου. Τα φωτιστικά σώματα έχουν μικρύνει ελαφρώς για να εξυπηρετήσουν τις γραμμές του καπό και των φτερών, ενώ στα πλευρά, ξεχωρίζει μια όμορφη γραμμή, η οποία ξεκινά από εμπρός, φτάνοντας έως πίσω.

.
.
.

Αναφορικά με το προαναφερθέν μέρος, οι γραμμές είναι λιγότερο επιθετικές και στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, «κάθεται» ο διαχύτης μαύρης απόχρωσης, τη στιγμή που στο πορτ-μπαγκάζ, το ενσωματωμένο ανυψωμένο σπόιλερ, βοηθά στην αεροδυναμική. Μάλιστα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας ανέρχεται στο 0,24Cd, τιμή από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Οι διαστάσεις της είναι 4,751μ. μήκος, 2,033μ. πλάτος με τους καθρέπτες εκτεινόμενους, 1,438μ. ύψος και 2,865μ. μεταξόνιο.

.
.
.

Περνώντας σιγά σιγά στο εσωτερικό, μπορεί να πει κανείς με πάσα βεβαιότητα πως ξεχωρίζουν όλα. Από τα υλικά, το ταμπλό και το τιμόνι έως τον φωτισμό, την άνεση και την πρακτικότητα. Όλα είναι υψηλής ποιότητας, συνυπάρχουν αρμονικά μεταξύ τους, ακόμα και το ταμπλό, που διαθέτει δύο «επίπεδα». Το πάνω περιλαμβάνει νέους αεραγωγούς και το κάτω, μια επιφάνεια με διακοσμητικά στοιχεία, η οποία εκτείνεται από την κεντρική κονσόλα έως τον πίνακα οργάνων.

.
.
.

Τόσο αυτός όσο και η κεντρική οθόνη, είναι οδηγοκεντρικά, καθώς ο κατασκευαστής σημειώνει πως αμφότερες οι οθόνες έχουν κλίση έξι μοιρών προς τον χειριστή. Ο πίνακας οργάνων διατίθεται σε διαστάσεις 10,25 ή 12,3 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη έχει διαγώνιο 9,4 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό, τη στιγμή που προαιρετικά διατίθεται στις 11,9 ή 30,2 ίντσες. Η εμφάνισή τους έχει τρία προφίλ (Discreet, Sporty, Classic), ενώ άλλα τόσα είναι αυτά που ασχολούνται με τις λειτουργίες (Navigation, Assistance, Service).

Σημειώνω ότι το σύστημα πλοήγησης είναι απίστευτο, με κάμερα που δείχνει ό,τι βρίσκεται μπροστά σου, σε καθοδηγεί με βελάκια ενώ αναγράφει και τους δρόμους! Απίστευτο.

Όπως η νέα S-Class, έτσι και η νέα C-Class, διαθέτει το δεύτερης γενιάς MBUX της φίρμας, με τη φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» να μαθαίνει ακόμα πιο πολλά πράγματα, να γίνεται ακόμα πιο διαδραστική και να προσφέρει νέα επίπεδα αλληλεπίδρασης.

.
.
.

Η «καρδιά» του οχήματος είναι εξηλεκτρισμένη, κάτι που συνεπάγεται στο γεγονός πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, έχει αρωγό ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Η C200 εφοδιάζεται με τον νέας γενιάς 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 lt, που με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 204 ίππους με 300Nm ροπή. Χάρη στο EQ Boost, όμως, το 48βολτο κύκλωμα και έναν εναλλάκτη/γεννήτρια, η ισχύς αυξάνεται κατά 20 ίππους και η ροπή κατά 20Nm. Όπως όλα τα συστήματα του είδους, έτσι και αυτό, ανακτά ενέργεια κατά την κύλιση του αυτοκινήτου ή την επιβράδυνση.

Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο από την πλευρά του, συνεισφέρει στις πολύ καλές επιδόσεις, που είναι 7,3 δευτερόλεπτα για το 0-100χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 246χλμ./ώρα, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του, όποτε το χρειαστεί, αρκετή ισχύ για να την αυξήσει. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, η Mercedes δίνει τιμή 6,4λίτρα/100χλμ.

.
.
.

Εκεί που αποκαλύπτει, πάντως, όλα τα μυστικά της αρετής της η νέα Mercedes C200 είναι στον δρόμο. Άνεση και ποιότητα κύλισης είναι κορυφαίες, η θέση οδήγησης είναι άνετη, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή πλευρική στήριξη. Τα αμορτισέρ εν συνεχεία κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους, απορροφώντας άριστα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο, εκεί τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα. Δεν ακούγεται... κιχ, οι θόρυβοι απουσιάζουν φυσικά και αν ο οδηγός θελήσει να επιλέξει τα προφίλ Sport ή Sport+, ο ήχος γίνεται πιο επιθετικός. Το τιμόνι βαραίνει αμέσως και το πίσω μέρος γίνεται ζωηρότερο.

Με οποιονδήποτε τρόπο, όμως κι αν το οδηγήσει, δεν θα μείνει παραπονεμένος. Η νέα C-Class προσφέρει επιδόσεις, άνεση και ασφάλεια κορυφαίες του είδους και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον η συμπεριφορά της στον δρόμο.

Δημοφιλή