Ποια είναι η καλύτερη ώρα της ημέρας να παίρνουμε βιταμίνες

Οι ειδικοί αποκαλύπτουν τι να αποφεύγουμε και τι να κάνουμε όταν έρχεται η ώρα να καταναλώσουμε συμπληρώματα διατροφής.
. 

Δεν αποτελεί έκπληξη εάν το ντουλάπι μας είναι γεμάτο με συμπληρώματα διατροφής. Μια έρευνα του 2019 έδειξε ότι το 77% των Αμερικανών καταναλώνουν κάποιο συμπλήρωμα διατροφής, όπως βιταμίνες και μέταλλα.

Αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν πάρουμε τις βιταμίνες μας. Εάν παίρνουμε συμπληρώματα χωρίς πραγματικό σχέδιο ή καθοδήγηση, θα μπορούσαμε να κάνουμε κάποια λάθη που μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ με την πάροδο του χρόνου. Έχει σημασία τι είδους βιταμίνες παίρνουμε και, ενδεχομένως, πότε τις παίρνουμε.

Εδώ είναι όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε:

Προτού φτάσουμε στο «τι» και «πότε« συγκεκριμένων συμπληρωμάτων διατροφής, ας μιλήσουμε με το γιατρό μας

Δεν χρειάζονται όλοι να παίρνουν συμπληρώματα διατροφής.

Ιδανικά, είναι καλύτερο να πάρουμε τις απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα από μια καλά ισορροπημένη διατροφή, καθώς αυτά είναι πιο δραστικά και απορροφώνται καλύτερα σε σύγκριση με τα συμπληρώματα», δηλώνει η Ντίσα Ναράγκ, πιστοποιημένη ενδοκρινολόγος στο Northwestern Medicine Lake Forest Hospital. Αλλά μερικές φορές ο γιατρός μας μπορεί να ανακαλύψει ότι χρειαζόμαστε λίγη επιπλέον βοήθεια εάν παρουσιάζουμε ανεπάρκεια».

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (ΗΠΑ) δεν παρακολουθεί τα συμπληρώματα διατροφής ως προς την ασφάλεια και την ποιότητα όπως άλλα φάρμακα, επομένως είναι καλύτερο να τα προσεγγίσουμε το θέμα με προσοχή όταν τα προσθέσουμε στην καθημερινότητά μας.

«Το γεγονός ότι τα συμπληρώματα δεν είναι εγκεκριμένα από το FDA σημαίνει ότι υπάρχουν περιορισμένα στοιχεία για να υπερθεματίσουν για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητά τους, καθώς δεν υπάρχει εποπτεία από το FDA ή άλλους οργανισμούς», δηλώνει η Ναράγκ.

Γι ′ αυτό είναι σημαντικό να μιλήσουμε με έναν πάροχο υγειονομικής περίθαλψης σχετικά με την δική μας περίπτωσή. Μπορεί να προτείνει προϊόντα που πραγματικά χρειαζόμαστε και άλλα που πρέπει να αποφύγουμε, καθώς ορισμένα μπορεί να επηρεάσουν άλλα φάρμακα και να είναι επιβλαβή για την υγεία μας.

Το να παίρνουμε βιταμίνες μια συγκεκριμένη στιγμή της ημέρας δεν θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητά τους

Ας υποθέσουμε, λοιπόν, ότι έχουμε κάποια ανεπάρκεια ή συνιστάται να πάρουμε μερικά συμπληρώματα διατροφής. Ωραία! Λοιπόν πότε πρέπει να τα πάρουμε;

Σε γενικές γραμμές, εξαρτάται από εμάς. Προς το παρόν δεν υπάρχουν επιστημονικές ενδείξεις ότι η λήψη βιταμινών σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητά τους. Ωστόσο, «το κλειδί είναι να παίρνουμε τις βιταμίνες μας την ίδια ώρα κάθε μέρα με σταθερότητα», λέει η Σιρπίγια Λαλ, διαιτολόγος με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Τούτου λεχθέντος, έχει σημασία με τι παίρνουμε τις βιταμίνες - όπως τροφή ή νερό - καθώς επηρεάζει την απορρόφησή τους στο σώμα μας. Επομένως, ο γενικός χρόνος λήψης συμπληρωμάτων δεν είναι σημαντικός, αλλά ο τύπος των συμπληρωμάτων και τι άλλο παίρνουμε μαζί μ′ αυτά είναι.

Plan to take your vitamins around the same time every day.
Plan to take your vitamins around the same time every day.

Ας προσπαθήσουμε να παίρνουμε υδατοδιαλυτές βιταμίνες το πρωί

Οι βιταμίνες που είναι διαλυτές στο νερό, όπως οι βιταμίνες Β, δεν αποθηκεύονται στο σώμα μας. «Το σώμα μας παίρνει πόσες υδατοδιαλυτές βιταμίνες χρειάζεται για να λειτουργήσει και ”ξεπλένει” τις υπόλοιπες», δηλώνει η Λαλ.

Αυτές οι βιταμίνες απορροφώνται καλύτερα χωρίς τροφή στο στομάχι μας, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να τις πάρουμε μία ώρα πριν από το γεύμα ή δύο ώρες μετά το γεύμα. Η Λαλ συνιστά να παίρνουμε τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες το πρωί, καθώς ορισμένες βιταμίνες Β έχουν μελετηθεί (κι αποδειχθεί) ότι επηρεάζουν τον ύπνο.

Ας πάρουμε τυχόν λιποδιαλυτές βιταμίνες με ένα σνακ.

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες A, D και E, αποθηκεύονται στα λιπώδη κύτταρα κατά την απορρόφηση. «Πολλά από τα τρόφιμα που τρώμε - ιδιαίτερα φρούτα και λαχανικά - είναι γεμάτα με βιταμίνες Α, Ε και Κ, οπότε οι περισσότεροι από εμάς δεν χρειαζόμαστε αυτά τα συμπληρώματα», δηλώνει η Ναράγκ. Επιπλέον, η λήψη μεγάλων δόσεων λιποδιαλυτών βιταμινών μπορεί να είναι τοξική για το σώμα μας.

Για άτομα που χρειάζεται να λαμβάνουν λιποδιαλυτές βιταμίνες, όπως η βιταμίνη D, είναι καλύτερο να τα παίρνουμε μαζί με τροφή. «Σας συνιστώ να τα πάρετε με ένα γεύμα ή (με ένα) σνακ που να περιέχει υγιή λίπη ή λάδι, όπως ένα τοστ με αβοκάντο ή τυρί», αναφέρει η Λαλ. Ίσως, λοιπόν, να την παίρνουμε όταν τρώμε ένα μεσημεριανό ή απογευματινό σνακ ή ίσως με το πρωινό.

Ας προγραμματίσουμε τις πολυβιταμίνες κοντά σ′ ένα γεύμα

Οι πολυβιταμίνες περιέχουν συνδυασμό υδατοδιαλυτών βιταμινών, λιποδιαλυτών βιταμινών και μετάλλων, όπως σίδηρο, χαλκό και ασβέστιο. Η πρόσληψή τους μπορεί να ποικίλει - μερικές είναι εντάξει να λαμβάνονται με άδειο στομάχι, ενώ άλλες συνιστάται να λαμβάνονται με τροφή για να αποφευχθεί η γαστρεντερική δυσφορία, σύμφωνα με την Ναράγκ.

Δεδομένου ότι οι πολυβιταμίνες έχουν υδατοδιαλυτές βιταμίνες, λιποδιαλυτές βιταμίνες και ανόργανα άλατα, το να τις πάρουμε μαζί με ένα γεύμα θα αυξήσει την πιθανότητα απορρόφησης των λιποδιαλυτών βιταμινών και ανόργανων συστατικών σε αυτό, σύμφωνα με την Λαλ.