Σε κυκλοφορία τα πρώτα 14,26 χλμ. από τα 32, 5 στο Νότιο τμήμα του Ε65

Ένα ακόμη λειτουργικό τμήμα για τον Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος.

Ηταν έτοιμο προς λειτουργία σχεδόν από το Πάσχα, όμως με τους περιορισμούς στην κυκλοφορία, λόγω του κορονοϊού, καθυστέρησε λίγο η παράδοση ενός σημαντικού μέρος, στο Νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65).

Σήμερα, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνη Γεωργιάδη, του γενικού γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη και του περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, Φάνη Σπανού, παραδόθηκαν σε πλήρη, αμφίπλευρη κυκλοφορία τα πρώτα 14,26 χλμ., από τα 32,5 χλμ., συνολικά, του Νότιου τμήματος του Ε65.

Το τμήμα αυτό, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, ενώ στη διάθεση κάθε οδηγού βρίσκονται όπως πάντα οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού όπως: 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας, 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075, Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000 και Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης.

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος των 14,26χλμ. συναντάμε μεταξύ άλλων: 3 Γέφυρες, 9 Άνω & 6 Κάτω Διαβάσεις, 48 Κιβωτοειδείς Οχετοί, Κανάλια και Διαβάσεις Πανίδας, 2 Ανισόπεδους Κόμβους (Λαμίας, Καρπενησίου) & 2 Ημικόμβους, 1 αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών– Μελλοντική κατασκευή, 1 Κέντρο Ελέγχου & Συντήρησης (Λιανοκλάδι) και 1 Κτήριο Τροχαίας (Λιανοκλάδι).

Πάντως, το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής: α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο 24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. β) οι οδηγοί που έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ. του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα.

Το Νότιο Τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%. Με την ολοκλήρωσή του θα συνδεθεί με το εν λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας.

Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από Α/Κ Τρικάλων και φθάνει έως την Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Το συνολικό του μήκος είναι 70,5 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ. Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες , εκτιμάται ότι θα τονώσουν την απασχόληση με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 είναι ένα έργο κομβικής σημασίας καθώς θα συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα και θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας και ειδικά των περιοχών της Θεσσαλίας αλλά και της Δυτικής Μακεδονίας ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησης και της μετάβασης της περιοχής αυτής σε μια βιώσιμη ανάπτυξη.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Δημοφιλή