ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
17/12/2019 07:51 EET

Τουρισμός: οι 5 άξονες του 2020 και οι 7 πυλώνες έως το 2030

Τα πεπραγμένα της κυβέρνησης παρουσίασε στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό ο υπουργός Τουρισμού, καθώς και τους στόχους για τη νέα δεκαετία.

EUROKINISSI/theocharis
EUROKINISSI/theocharis

Τους πέντε άξονες που θα κινηθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2020, αλλά και τους επτά πυλώνες του στρατηγικού σχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού, για την περίοδο 2021-2030, παρουσίασε από το βήμα της Βουλής, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του προϋπολογισμού του 2020.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός ανέφερε ότι τα έσοδα του 9μήνου του 2019, παρά τη χρεοκοπία της Thomas, είναι πάνω από τα έσοδα του 2018, ενώ είπε ότι «στο 9μηνο το 2017 ήμασταν 200 εκατ. ευρώ κάτω από όλο το 2016 και στο 9μηνο του 2018 ήμασταν κάτω από το 2017 κατά 500 εκατ. ευρώ, χειρότερα δηλαδή από πριν.»

Πάντως, τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, μιλούν για αύξηση τουριστικών εισπράξεων κατά 10% το 2018, σε σχέση με το 2017 και κατά 10,8% το 2017 σε σχέση με το 2016.

Ο υπουργός ανάφερε ότι «ήδη τρέχει η χειμερινή καμπάνια για το city break, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ ολοκληρώσαμε το σχεδιασμό με τον ΕΟΤ, ώστε να ξεκινήσουμε τον Ιανουάριο την καμπάνια για το 2020.»

Για τα πεπραγμένα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, επισήμανε ότι επικαιροποιήθηκε το σχέδιο εμπορικής προώθησης, το «marketing plan» του ελληνικού τουρισμού, για την περίοδο 2020-2021, θεσμοθετήθηκε η παράταση της προθεσμίας για την κατάταξη των ξενοδοχείων και εφαρμόζεται στρατηγικό σχέδιο προσέγγισης με την Κίνα, με στόχο να προσελκύσουμε 500.000 επισκέπτες έως το 2021.

Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι αναπροσασμόστηκαν οι διατάξεις για το Brexit, προβλέποντας ρυθμίσεις για να προστατευθούν τα συμφέροντα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, εκπονήθηκε στρατηγικό σχέδιο για τη βιώσιμη και ισορροπημένη ανάπτυξη της Σαντορίνης ως προορισμού παγκόσμιας εμβέλειας, η Ελλάδα είναι παρούσα σε όλες τις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις, ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του νέου Μαζικού Ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τους αρχαιολογικούς και μουσειακούς χώρους, υλοποιείται πρόγραμμα προώθησης για τον ιαματικό και ιατρικό τουρισμό, καθώς και τον τουρισμό ευεξίας, αίρονται τα εμπόδια στην ανάπτυξη του αναρριχητικού, του καταδυτικού και άλλων εξειδικευμένων μορφών τουρισμού, αναγνωρίστηκαν ως ιαματικές διάφορες πηγές σε όλη την Ελλάδα, ενώ υπογράφηκαν συμφωνίες για την εγκαινίαση νέων αεροπορικών γραμμών για το 2020, Σανγκάη – Αθήνα, Μπαχρέιν – Μύκονος και Ντόχα -Σαντορίνη.

Οσον αφορά για τη νέα χρονιά, το Υπουργείο Τουρισμού έχει θέσει 5 στρατηγικούς στόχους:

  • Προώθηση του Βιώσιμου Τουρισμού. Το Υπουργείο Τουρισμού θα γίνει “plastic free”, ώστε να δώσει το σύνθημα των αναγκαίων προσαρμογών για το περιβάλλον.

  • Ποιοτική εκπαίδευση με ριζικές αλλαγές στο τοπίο της τουριστικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.

  • Προσβάσιμος Τουρισμός με προώθηση των καταλυμάτων που είναι φιλικά προς τα άτομα με αναπηρία.

  • Νέες επενδύσεις όπως αυτές που ανακοινώθηκαν χθες στη ΔΕΣΕ, ύψους 1 δις, που δημιουργούν σχεδόν 2.000 θέσεις εργασίας στον τουρισμό.

  • Νέα Ψηφιακά Εργαλεία με προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων.

  • Επίσης, εντός του 2020 θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα με ορίζοντα δεκαετίας, 2021-2030, ένα σχέδιο που «βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, στη διαφοροποίηση του προϊόντος, στην επέκταση της σεζόν, στην ανάδειξη νέων προορισμών, στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας άρα και των αμοιβών των εργαζομένων του κλάδου και στην ενίσχυση της εικόνας της χώρας στις διεθνείς αγορές.»

Σύμφωνα με τον υπουργό, το στρατηγικό σχέδιο 2021-2030 βασίζεται σε 7 πυλώνες:

- Προσβασιμότητα και διασυνδεσιμότητα τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό άξονα. Με καταγραφή των τουριστικών ροών, αξιολόγησή τους αλλά και δημιουργίας σεναρίων ροών για τα επόμενα χρόνια.
- Ιδιωτικές υποδομές και βιώσιμη διαχείριση και Ανάπτυξη. Με αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και βελτίωση στους άξονες με οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
- Δημόσιες Υποδομές και Διαχείριση της Εμπειρίας. Με αξιολόγηση της εμπειρίας του επισκέπτη, αλλά και καταγραφή των σημείων που είναι προς βελτίωση.
- Εκπαίδευση και κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού. Με απογραφή του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου και των δεξιοτήτων, αλλά και αξιολόγηση των ελλείψεων με νέες εκπαιδευτικές δομές σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και με κίνητρα για επανεκπαίδευση.
- Προϊοντική Ανάπτυξη, Προώθηση και Προβολή. Με χαρτογράφηση της ζήτησης, της ελληνικής προσφοράς αλλά και της ανταγωνιστικής προσφοράς. Στόχος είναι η δημιουργία συγκεκριμένων τουριστικών προϊόντων, αποβλέποντας στη γεωγραφική και χρονική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
- Συνεργατική Διακυβέρνηση. Με χαρτογράφηση των δομών και λειτουργιών του Υπουργείου και των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο τη δημιουργία μηχανισμών δημοσίου διαλόγου και διαχείρισης προορισμών.
- Ρυθμιστικό και Κανονιστικό πλαίσιο. Με κωδικοποίηση της νομοθεσίας και ανάλυση των νομοθετικών κενών.
Καταλήγοντας οι δαπάνες του προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Τουρισμού, αυξάνονται από 24 εκατ. ευρώ το 2019, σε 33 εκατ. ευρώ το 2020 (+38%). «Συνολικά, τακτικός προϋπολογισμός (37 εκατ. ευρώ) και Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (33 εκατ. ευρώ) στο Υπουργείο Τουρισμού, ανέρχονται στα 70 εκατ. ευρώ για το 2020 και θα καλύψουν μια σειρά κρίσιμων δραστηριοτήτων για το τουριστικό μας προϊόν, την εικόνα της χώρας στις διεθνείς αγορές και την ανάπτυξη δεξιοτήτων για τους εργαζόμενους του κλάδου,» είπε ο υπουργός.