Στη ΔΕΘ δεν “συγκρούονται” μόνο προτάσεις και ιδέες, αλλά και συμφέροντα! Αναφέρομαι στο σχέδιο «ανάπλασης» της ΔΕΘ και μετεγκατάστασης της. Οι πληροφορίες που φτάνουν στον Κατάσκοπο, θέλουν πίσω από τις λέξεις για πράσινους χώρους, πάρκα, πολιτισμό, και βιώσιμη ανάπτυξη, να κρύβεται ένας υπόγειος πόλεμος συμφερόντων που έχει στήσει… “εργοτάξιο” περιμένοντας τις τελικές αποφάσεις. Διότι δεν είναι μόνο αν θα μείνει ή θα φύγει η Διεθνής Έκθεση από το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Είναι πού θα πάει και ποιος θα χτίσει πρώτος. Από τη μία, η «ομάδα Θέρμης», υποστηρίζει ότι η ΔΕΘ πρέπει να μετακινηθεί κοντά στο αεροδρόμιο. Πίσω τους, κινείται ένα ενεργό τοπικό λόμπι, αυτοδιοικητικοί, επενδυτές και εργολάβοι με έτοιμα σχέδια για εκθεσιακά κέντρα, ξενοδοχεία και εμπορικά hubs. Από την άλλη, η «ομάδα Σίνδου», βλέπει τη μετεγκατάσταση κοντά στη βιομηχανική ζώνη ως ευκαιρία για να μετατραπεί η ΔΕΘ σε μοχλό παραγωγικής ανασυγκρότησης. Πιο «εργοστασιακή» πρόταση, με λιγότερο lifestyle και περισσότερο logistics. Αλλά πίσω κι από αυτήν, βρίσκεται άλλο δίκτυο εργολάβων, τεχνικών γραφείων και προμηθευτών που ήδη μυρίζονται έργο. Δεσμεύομαι να μην μαρτυρήσω ακόμα τα δύο πρώτα ονόματα που έμαθα ότι θέλουν πολύ το έργο. Άντε να πω, ότι το ένα αρχίζει από Λ και το δεύτερο από Σ…
***
Καλώς τον κι ας άργησε. Περιφερειάρχης Κεντρικής Ελλάδος, Δήμαρχος Αθηναίων, τώρα ανοίγει η πόρτα και της Βουλής; Το συζητούν ενδοοικογενειακά, με την μητέρα, βεβαίως, να έχει τον πρώτο λόγο. Όχι, ακριβώς, τον πρώτο, γιατί ο Κώστας Μπακογιάννης θέλει πάντα εκείνος να αποφασίζει για τον εαυτό του. Ούτε η σύζυγος παρεμβαίνει. Όμως, το ζήτημα δεν είναι αν θα κατέβει στις επόμενες εκλογές ως υποψήφιος. Η δυσκολία δεν έγκειται σε αυτή την απόφαση. Η δυσκολία είναι άλλη και πιό ουσιαστική. Σε ποιά Περιφέρεια θα κατέβει. Με δεδομένο ότι θα δουλέψει φουλ ο μητσοτακέικος μηχανισμός, κάποιες και κάποιοι εν ενεργεία, σήμερα, στην γαλάζια κοινοβουλευτική ομάδα, θα βρεθούν εκτός. Κινδυνεύουν που κινδυνεύουν με τα πιό χαμηλά ποσοστά λόγω ζητημάτων δημοτικότητας της ΝΔ, να μην εκλεγούν, γιατί μοιραία θα χαθούν θέσεις, κινδυνεύουν επιπλέον ΚΑΙ από τον Κώστα. «Εχθρός εκ των έσω», όπως μου είπε βουλευτής στα «χαμηλά πατώματα», χωρίς να αποκαλύψω σε πιό πρωτεουσιάνικο Τομέα φιγουράρει. Της περιφέρειας Αττικής, γενικότερα.
***
Ο συνειρμός ήταν αναπόφευκτος, όταν έπεσα πάνω στην ανάρτηση του Παύλου Μαρινάκη στο Instagram, όπου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ εμφανίζεται τακτικά εσχάτως για να απαντήσει απευθείας σε ερωτήσεις πολιτών. Στην παραπάνω ανάρτηση ήταν «καλοκαιρινές» ερωτήσεις: εν μέσω καύσωνος αλλά και …θυέλλης ΟΠΕΚΕΠΕ. Ενδεχομένως με τη σκέψη στους «καυτούς» διαλόγους Φραπέ – Χασάπη – κλπ, ο Παύλος παρήγγειλε ένα μερακλίδικο καφέ για να δροσιστεί. Ως καλοπροαίρετη κατάσκοπος δεν σπεύδω να βγάλω συμπεράσματα, όμως εγώ στη θέση του, ακόμα και αν προτιμούσα τον φραπέ, θα το γύριζα στον espresso macchiato… Ξέρετε, αυτόν που έκανε διάσημο στoν διαγωνισμό της Eurovision ο Τόνι Κας. Μακριά από φραπέδες, Παύλε μου!
ΥΓ: O κύριος Μαρινάκης γνωρίζω ότι εκτιμά το χιούμορ. Ελπίζω ότι θα εκτιμήσει και την Τεχνητή Νοημοσύνη (ChatGPT), που ως καλλιτέχνιδα και κατάσκοπος αξιοποίησα στην απεικόνιση του Παύλου mi amore – Κας…

***
Την ώρα που αρκετές ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις προσπαθούν να υπολογίσουν τις ζημιές από τους νέους δασμούς στις ΗΠΑ, η φαρμακευτική RAFARM αποδεικνύει ότι η εξωστρέφεια δεν είναι πάντα άσκηση άμυνας – μπορεί να είναι και επιθετική στρατηγική με παγκόσμια προοπτική! Κατασκοπεύοντας λοιπόν έμαθα ότι η φαρμακευτική εταιρεία ανοίγει ένα νέο μέτωπο συνεργασίας με την εμβληματική Cleveland Clinic, αναπτύσσοντας ένα καινοτόμο οφθαλμολογικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας. Αυτό δεν είναι απλώς εξαγωγή – είναι συν-δημιουργία με παγκόσμιους παίκτες, σε τομείς αιχμής! Σε μια εποχή που ο διεθνής ανταγωνισμός σκληραίνει και οι εμπορικοί όροι γίνονται πιο δύσκολοι, η RAFARM δεν περιμένει να λυθούν τα προβλήματα – τα προσπερνά με επένδυση στην καινοτομία, με τεχνογνωσία και συνεργασίες ουσίας. Και κάπως έτσι, μια ελληνική εταιρεία δεν ανεβάζει μόνο τα νούμερά της, ανεβάζει και το brand “Ελλάδα” στον παγκόσμιο φαρμακευτικό χάρτη.
***
Όταν μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής της χώρας ελέγχεται αυτεπαγγέλτως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για ενδεχόμενες κάθετες συμπράξεις σε αγορές όπως τα σχολικά είδη, τα παιχνίδια και οι οικιακές συσκευές, τα πράγματα σοβαρεύουν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι φέρεται να έχει υπογράψει συμβάσεις με προμηθευτές που ίσως περιόριζαν τον ανταγωνισμό, π.χ. με ρήτρες διατήρησης τιμής σε περίπτωση προσφορών από ανταγωνιστές. Η εισήγηση, που μαθαίνω πως θα συζητηθεί τον Νοέμβριο, είναι αυστηρή — αν και δεν είναι βέβαιο πως θα γίνει αποδεκτή από την Ολομέλεια. Προς το παρόν, δεν λέμε όνομα, αλλά το ρολόι της αγοράς χτυπά δυνατά.

Μαθαίνω ότι ο Βασίλης Κικίλιας ζητάει συνέχεια ενημέρωση για το κοριτσάκι που βρέθηκε νεκρό, πνιγμένο, στην παραλία του Παλαιού Φαλήρου και κανείς δεν το αναζητά. Μπορεί για αυτό το τραγικό γεγονός να έχει επιληφθεί το «Ανθρωποκτονιών» της ΕΛ.ΑΣ., αλλά ο Βασίλης ως Υπουργός Ναυτιλίας, που έχει στην ευθύνη του το Λιμενικό Σώμα, που ψάχνει και αυτό να βγάλει μιά άκρη, θέλει να ξέρει από πρώτο χέρι, όποια στοιχεία προκύπτουν. Πατέρας παιδιών, τον έχει συγκλονίσει η μικρούλα. Που βρέθηκε άψυχη με άμμο στα πνευμόνια του. Κακοποιημένη και βορειοαφρικανικής καταγωγής; Η επιβεβαίωση δεν γίνεται από καμία Υπηρεσία και με τους λιμενικούς να μη διαρρέουν την οποιαδήποτε πληροφορία. «Ρωτήστε την Αστυνομία» απαντούν. Και η αστυνομία, προς το παρόν, ψάχνει την υπόθεση στη Δομή της Μαλακάσας και κρατώντας ως υποβοηθητικό στοιχείο των ερευνών της, ένα ιδιαίτερο μαγιώ που φορούσε το κοριτσάκι.
***
«Απλά, ελληνικά, παραδοσιακά» η Αφροδίτη Λατινοπούλου ανεβάζει στο Instagram τα …πάντα όλα! Το απόγευμα της Τρίτης ανήρτησε και μία ωραιότατη φωτογράφηση με τον παππού της, μπροστά σε ένα τάβλι. Σε δύο διαφορετικά σημεία της αυλής του σπιτιού… Πιθανότατα, ένας από τους δύο έχανε συνεχώς και ήθελε να αλλάξει η «ρέντα», εξ ου και μετακινήθηκαν σε άλλο σημείο. Με το δικό μου κατασκοπικό ταλέντο δεν ήταν δύσκολο να το προσέξω, όμως και χωρίς το ταλέντο μου είναι ορατή η διαφορά, στο έδαφος. Κατά τα άλλα, έχω μία και μόνη παρατήρηση – απορία: Μα…πράσινα και κόκκινα πούλια; Την επόμενη φορά πρέπει να αντικατασταθούν οπωσδήποτε με γαλανόλευκα. Εστω άσπρα και μαύρα. Είπαμε: απλά, ελληνικά, παραδοσιακά και Ινσταγκραμικά…
***
Μια καλή είδηση μαθαίνω ότι θα “σκάσει” από ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον αμυντικό τομέα, έχοντας εγκαταστάσεις στο Μαρκόπουλο Αττικής και γραφεία στο κέντρο του Λονδίνου. Μαθαίνω ότι εξασφάλισε το χρηματοδοτικό “μείγμα” που χρειαζόταν για να παράξει αυτόνομα αμυντικά συστήματα. Δεν έχει σημασία να πούμε το πώς βρέθηκαν τα χρήματα, θα πω μόνο ότι μιλάμε για 14 εκ. ευρώ.
***
Δεν θα σας αποκαλύψω σε ποιό Υπουργείο υπάρχει τρομερό θέμα στον τομέα της επικοινωνίας. Καμία προβολή επιτυχημένων (σπάνιων ωιμέ) δράσεων και καμία εναλλακτική απορρόφησης κραδασμών στις κακοτυχίες αποφάσεων και χειρισμών (τακτικότατων, επίσης, ωιμέ). Το παράπονο το διατυπώνει ο ίδιος ο Υπουργός, που συμβαίνει να δέχεται, όχι μόνο εσχάτως, γερά τον πετροπόλεμο, πολιτικό και μιντιακό. Κι όμως, ως Υπουργός, πέρα από το πολύ εξειδικευμένο προσωπικό του Υπουργείου του, θα μπορούσε να πάρει δίπλα του ως επιστημονικό συνεργάτη, έναν ξύπνιο σε θέματα επικοινωνίας. Μετακλητός, πτυχιούχος, με δυό ξένες γλώσσες. Ιδέες του ρίχνω, γιατί ως κατάσκοπος τον αγαπώ και τον προσέχω…