Την παραίτησή του υπέβαλε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας μετά τις έντονες αντιδράσεις για το αιφνιδιαστικό λουκέτο σε 204 υποκαταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε όλη τη χώρα.

Είχε προηγηθεί το πρωί της Τρίτης (4/11) σύσκεψη στο Μαξίμου με τη συμμετοχή υπουργών και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη ενώ το ζήτημα συζητήθηκε νωρίτερρα και στον πρωϊνό καφέ του Κυριάκου Μητσοτάκη με στενούς συνεργάτες του.

Advertisement
Advertisement

Υπενθυμίζεται ότι ένας μεγάλος αριθμός βουλευτών ζήτησε στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη την απόσυρση του σχεδίου, καθώς έχουν γίνει δέκτες έντονων παραπόνων από πολίτες, ενώ σχεδόν όλοι όσοι τοποθετήθηκαν έθεσαν θέμα παραίτησης του διευθύνοντος συμβούλου, Γρηγόρη Σκλήκα.

Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοίνωσε ότι κοινοποιήθηκε στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ (ΕΕΣΥΠ) επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας ΕΛΤΑ ΑΕ, με την οποία θέτει στη διάθεση της εταιρείας την παραίτησή του.

Τα εταιρικά όργανα της ΕΕΣΥΠ θα συγκληθούν για την αποδοχή της παραίτησης. Ο κ. Σκλήκας ανέλαβε τα καθήκοντά του στα ΕΛΤΑ τον Ιανουάριο του 2023. Το Υπερταμείο τον ευχαριστεί για τη συνεργασία και του εύχεται καλή επιτυχία στη συνέχεια της επαγγελματικής πορείας του, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Η επιστολή παραίτησης του Γρηγόρη Σκλήκα

«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων. 

Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας. 

Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς.

Advertisement

Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. 

Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013. 

Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού.

Advertisement

Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους. Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής.

Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς.

Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας. Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών.»

Advertisement