Γερμανικό ενδιαφέρον για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρεί η Ελλάδα

Γερμανικό ενδιαφέρον για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρεί η Ελλάδα
eurokinissi

Ραγδαίες φαίνεται πως θα είναι οι εξελίξεις στην ολοκλήρωση της συμφωνίας για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, η συγκεκριμένη παραχώρηση έτυχε ιδιαίτερου γερμανικού ενδιαφέροντος κατά τις διαπραγματεύσεις σε επίπεδο κορυφής, καθώς η πλειοδότρια είναι γερμανικών συμφερόντων.

Με προσφορά 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία της Fraport AG με τη Slentel Ltd (συμφερόντων Κοπελούζου) έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου. Είναι αξιοσημείωτο πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε προ μηνών συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Stern είχε χαρακτηρίσει το τίμημα που προσφέρει η κοινοπραξία δίκαιο. Πηγές σε γνώση των διεργασιών των τελευταίων μηνών αναφέρουν στην «Κ» πως αποσοβήθηκε τελικά ο κίνδυνος μείωσης του τιμήματος που ανέκυψε όταν η ελληνική πλευρά άνοιξε θέμα επαναδιαπραγμάτευσης όρων της συμφωνίας με τον γερμανικό όμιλο. Οι επενδύσεις που θα υλοποιηθούν την πρώτη 4ετία, σύμφωνα με όσα προβλέπει η προσφορά της κοινοπραξίας που επικράτησε, θα προσεγγίσουν τα 330 εκατ., ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Με βάση τον αρχικό (2014) προγραμματισμό της Fraport AG, η εταιρική οντότητα που θα αναλάβει τα 14 ελληνικά αεροδρόμια αναμένεται να είχε το 2016 κύκλο εργασιών υψηλότερο των 160 εκατ. και λειτουργικά κέρδη της τάξης των 90 εκατ. Κύκλοι του Μαξίμου και του ΤΑΙΠΕΔ έχουν χαρακτηρίσει τον εν λόγο διαγωνισμό από τους πλέον επιτυχημένους τόσο λόγω τιμήματος και μισθώματος όσο και λόγο επενδύσεων. Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε 330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε 1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Η συγκεκριμένη σύμβαση υπογράφηκε στα τέλη Νοεμβρίου του 2014 και εκτός από τα προαναφερθέντα οικονομικά οφέλη, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει δραστικά το τουριστικό προϊόν της χώρας ενώ αναμένεται να δημιουργήσει παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και άλλες 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

Η μετοχική σύνθεση της Fraport παρουσιάζει επίσης μεγάλο ενδιαφέρον καθώς αποκαλύπτει το αυξημένο, όπως λέγεται, ενδιαφέρον των δανειστών και ειδικά του Βερολίνου για αυτή την ιδιωτικοποίηση. Κύριος μέτοχος της εισηγμένης στη Φρανκφούρτη Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσσης (31,35%) και ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι ελέγχουν το υπόλοιπο 34,91%.

Βασική δραστηριότητα της Fraport είναι η διαχείριση και εκμετάλλευση του αερολιμένα της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Αννόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Μπουργκάς, της Αττάλειας, του «Ιντιρα Γκάντι» στο Νέο Δελχί, του Σίαν στην Κίνα, του Ντακάρ και του «Χόρχε Τσάβες» στη Λίμα.

Οπως και για τα λιμάνια και το Ελληνικό, έτσι και για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στη παραχώρηση τουλάχιστον 29 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι μάλιστα σε σχετική τους ερώτηση στη Βουλή έχουν μιλήσει για τεράστια και αδικαιολόγητη οικονομική ζημία.

Δημοφιλή