Το επόμενης γενιάς αεροπλανοφόρο της Γαλλίας θα είναι πυρηνοκίνητο και θα αντικαταστήσει τη σημερινή ναυαρχίδα του στόλου, το «Σαρλ ντε Γκολ» (επίσης πυρηνοκίνητο), το 2038, δήλωσε την Τρίτη ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν.
Το 11ο αεροπλανοφόρο στην ιστορία του γαλλικού πολεμικού ναυτικού θα κατασκευαστεί από τη γαλλική Naval Group και θα είναι εξοπλισμένο με το νέο ηλεκτρομαγνητικό σύστημα απονήωσης/ εκτόξευσης αεροσκαφών που έχει αναπτυχθεί από τη General Atomics, σύμφωνα με Γάλλους αξιωματούχους.
Το αεροπλανοφόρο θα έχει μήκος 300 μέτρα και «νεκρό βάρος» (deadweight) 75.000 τόνους. Θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 30 μαχητικά Rafale ή τον διάδοχο του αεροσκάφους, που αναπτύσσεται από κοινού από την Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία.


Αρχικά το γαλλικό πολεμικό ναυτικό εξέταζε το ενδεχόμενο ενός συμβατικού σκάφους, ωστόσο εν τέλει κατέληξε στην επιλογή της κατασκευής ενός πυρηνοκίνητου, για τεχνικούς και στρατηγικούς λόγους. «Το στρατηγικό μας μέλλον, το status μας ως μεγάλης δύναμης, βασίζεται στην πυρηνική βιομηχανία» είπε ο Μακρόν κατά την επίσκεψή του σε κατασκευαστή εξαρτημάτων για τον τομέα της πυρηνικής ενέργειας.


Η Γαλλία είναι η μόνη πυρηνική δύναμη της ηπειρωτικής Ευρώπης. Η Βρετανία είναι πυρηνική δύναμη επίσης, ωστόσο η σχέση της με την ΕΕ σε μια σειρά ζητημάτων παραμένει αβέβαιη λόγω του Brexit.
Η γαλλική κυβέρνηση θα επενδύσει ένα δισ. ευρώ κατά την πρώτη φάση ανάπτυξης, που θα τελειώσει το 2025, σύμφωνα με το υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων. Αξιωματούχοι του υπουργείου αρνήθηκαν να προβούν σε σχόλια όσον αφορά σε αναφορές ΜΜΕ πως το σκάφος θα κοστίσει πάνω από 5 δισ. ευρώ.
«Η Naval Group είναι υπερήφανη που θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που θα έχει κατασκευαστεί ποτέ στη Γαλλία» δήλωσε, σε σχετική ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Πιερ Ερίκ Πομελέτ.
H Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, Φλοράνς Παρλί, προχώρησε σε σειρά σχετικών αναρτήσεων, με εικόνες και επιπλέον χαρακτηριστικά- όπως το ότι θα πιάνει ταχύτητα 27 κόμβων και ότι θα έχει 2.000 άτομα πλήρωμα.
Le Président de la République vient de l’annoncer : le porte-avions nouvelle génération sera à propulsion nucléaire ⤵️#NotreDéfense pic.twitter.com/AlvGbH2CDg
— Florence Parly (@florence_parly) December 8, 2020Advertisement
Pourquoi un nouveau porte-avions ? Le porte-avions Charles de Gaulle devrait être retiré du service en 2038. Son successeur sera opérationnel cette même année. pic.twitter.com/NyHieQu8VO
— Florence Parly (@florence_parly) December 8, 2020
Pourquoi une propulsion nucléaire ? D’un point de vue « pratique » le nucléaire a deux grands avantages : il permet de gagner en autonomie, puisqu’il ne nécessite pas d’approvisionnement en carburant, sauf pour ses aéronefs. Et il permet une excellente disponibilité du bâtiment. pic.twitter.com/RRm7GN9TCF
— Florence Parly (@florence_parly) December 8, 2020
Et d’un point de vue stratégique et industriel ? Construire une propulsion nucléaire pour notre prochain porte-avions est crucial pour que la France maintienne bien les compétences uniques de sa filière nucléaire. pic.twitter.com/w18gvao1t5
— Florence Parly (@florence_parly) December 8, 2020Advertisement
Quelles sont ses caractéristiques ? Environ 75 000 tonnes, de l’ordre de 300m de long, une vitesse de 27 noeuds (50 km/h environ), deux chaufferies K22, des catapultes électromagnétiques, une trentaine de chasseurs SCAF et 2000 marins. Un concentré de puissance et de technologie. pic.twitter.com/Js9uQfDttF
— Florence Parly (@florence_parly) December 8, 2020Advertisement
(με πληροφορίες από Reuters)