«Απάχηδες των Αθηνών»: Sold out πρεμιέρα στο Θέατρο Ολύμπια και νέες ημερομηνίες

«Δεν μπορώ να μη μνημονεύσω την παρουσία της Ζωζώς Σαπουντζάκη, η παρουσία της οποίας ως guest star μαγνήτισε τα βλέμματα και έκανε τους θεατές να παραληρούν».
Ζωζώ Σαπουντζάκη
Ζωζώ Σαπουντζάκη
Photo credit : Studio Kominis

Μετά τη sold out πρεμιέρα της οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου «Οι Απάχηδες των Αθηνών», την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου, όπου το κοινό υποδέχτηκε με παρατεταμένο χειροκρότημα τους λυρικούς τραγουδιστές, τους ηθοποιούς, τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του Κορνήλιου Μιχαηλίδη, αλλά και τη θρυλική Ζωζώ Σαπουντζάκη, το Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» ανακοίνωσε την προσθήκη δύο επιπλέον παραστάσεων στις 26 και 27 Δεκεμβρίου (ώρα: 20.00).

Το έργο του Νίκου Χατζηαποστόλου σκιαγραφεί τη δημοφιλέστερη ίσως ηθογραφία μιας ολόκληρης εποχής: εικόνες από την αστική και τη λαϊκή Αθήνα του μεσοπολέμου γίνονται το σκηνικό για τις κωμικές και ερωτικές περιπέτειες ενός «απάχη», ενός «αλήτη των πόλεων», αλλά και η αφορμή για να γραφτούν μερικά από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του είδους.

Nikolas Kominis via Photographer
Nikolas Kominis via Photographer
Nikolas Kominis via Photographer

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Ολύμπια, Olivier Descotes σημειώνει για την επιτυχία του έργου «Οι Απάχηδες των Αθηνών» πως «To κοινό υποδέχτηκε με μεγάλο ενθουσιασμό τη νέα πρόταση για τους ”Απάχηδες”, με την κομψή και ευαίσθητη σκηνοθετική ματιά του Βασίλη Μαυρογεωργίου. Τη νέα ενορχήστρωση του έργου παρουσίασαν τα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων, υπό την ικανότατη καθοδήγηση του Κορνήλιου Μιχαηλίδη, με τη συμμετοχή τραγουδιστών της πρώτης γραμμής που έβαλαν κυριολεκτικά φωτιά στο σανίδι. Ασφαλώς, δεν μπορώ να μη μνημονεύσω την παρουσία της ”Βασίλισσας της Νύχτας” Ζωζώς Σαπουντζάκη, την οποία ήθελα διακαώς. Η παρουσία της ως guest star μαγνήτισε τα βλέμματα και έκανε τους θεατές να παραληρούν».

Σημείωμα Βασίλη Μαυρογεωργίου:

«Οι Απάχηδες των Αθηνών», η διάσημη οπερέτα που έγραψαν το 1921 οι Νίκος Χατζηαποστόλου και Γιάννης Πρινέας, τοποθετεί τους ήρωές της σε μια πόλη η οποία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο· σε μια εποχή, όπου η πόλη της Αθήνας γεννιέται ξανά και χτίζεται από την αρχή.

Φυσικά, δεν είναι ακόμα παρά ακατοίκητες εκτάσεις από χωράφια, δάση και αλάνες, που εκτείνονται γύρω από τον μικροσκοπικό, σε σχέση με σήμερα, αστικό ιστό. Η ιδέα μας είναι να αποτυπώσουμε την εικόνα και την ατμόσφαιρα του τοπίου σαν έναν σύγχρονο μινιμαλιστικό πίνακα ζωγραφικής, που κρατά μόνο τα βασικά στοιχεία του περιβάλλοντος. Γραμμές από τις μάντρες και τα σοκάκια της Πλάκας, χώμα, από το οποίο αποτελούνται ακόμα οι δρόμοι, μικρά κομμάτια μαρμάρων από θρυμματισμένα μνημεία εδώ κι εκεί, σύμβολα της αρχαιότητας, και τέλος, η νεόκτιστη κατοικία μιας ευκατάστατης οικογένειας, εξολοκλήρου φτιαγμένη από ύφασμα, που θυμίζει την παραδοσιακή φουστανέλα, σαν απόηχος της αίγλης της Επανάστασης, μεταφέροντας ταυτόχρονα τον αέρα και την κομψότητα της πλούσιας ζωής.

Τα στοιχεία αυτά συμπληρώνουν τη φιγούρα και τον θεατρινισμό των ευκατάστατων χαρακτήρων της οπερέτας. Εκεί λοιπόν, στα σπάργανα αυτής της νέας πολιτείας, αναδύονται και τα πρώτα ταξικά χάσματα με τον τρόπο που υπάρχουν μέχρι σήμερα.

Αυτός ο νέος κόσμος αποτελείται από τα πιο ετερόκλητα υλικά: η μνήμη μιας «πάλαι ποτέ» αρχαιότητας, ο εξευρωπαϊσμός, μια νέα μεγαλοαστική τάξη που αναδύεται και μια τάξη περιθωριακών ανθρώπων, που τους γνωρίζουμε καλύτερα ως «μάγκες» και «κουτσαβάκια», και που έχουν τις ρίζες της μουσικής και της αισθητικής τους στη Σμύρνη και τα παράλια της Μικράς Ασίας, εκεί όπου γεννιέται το ρεμπέτικο.

Στο κέντρο αυτής της ταξικής πάλης, στην «αρένα των τάξεων», η ιστορία τοποθετεί τον έρωτα και βάζει τα πρόσωπα να τραγουδούν και να αναζητούν την αληθινή τους ταυτότητα. Στόχος της δουλειάς μας είναι να δοθεί σημασία στο παιχνίδι της υποκρισίας που κουβαλούν και οι μεν και οι δε, κομπάζοντας, κοροϊδεύοντας και υποτιμώντας ο ένας τον άλλο, καταλήγοντας να μοιάζουν με γελοίες φιγούρες μια ταξικής κωμωδίας. Από την άλλη, οι εραστές βιώνουν ένα αληθινό δράμα, αντιλαμβάνονται τη φύση τους πέρα από τις συμβάσεις της κοινωνίας και βασανίζονται με το αιώνιο ερώτημα: άραγε είμαστε το ίδιο;»

Συντελεστές

Μουσική διεύθυνση: Κορνήλιος Μιχαηλίδης (14, 15, 16, 17, 20, 21, 22, 23/12), Κυριακή Κουντούρη (26, 27/12)

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς

Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Χορογραφίες: Πάρης Μαντόπουλος

Δραματουργία: Τζούλια Διαμαντοπούλου

Βοηθός αρχιμουσικός: Κυριακή Κουντούρη

Βοηθός σκηνοθέτης: Κωνσταντίνα Ψωμά

Μουσική προετοιμασία: Δημήτρης Γιάκας, Δημήτρης Βεζύρογλου

Διδασκαλία χορωδίας: Σταύρος Μπερής

Νέα ενορχήστρωση: Αχιλλέας Γουάστωρ

Διανομή:

Κώστας / Πρίγκιπας: Χρήστος Κεχρής (14, 16, 20, 22, 26/12) / Γιάννης Φίλιας (15, 17, 21, 23, 27/12)

Καρούμπας: Γιώργος Ιωάννου (14, 16, 20, 22, 26/12) / Γιώργος Ιατρού (15, 17, 21, 23, 27/12)

Καρκαλέτσος: Μαρίνος Ταρνανάς (14, 16, 20, 22, 26/12) / Νίκος Ζιάζιαρης (15, 17, 21, 23, 27/12)

Ξενοφών Παραλής: Άγγελος Παπαδημητρίου (14, 16, 20, 22, 26/12) / Χρήστος Στέργιογλου (15, 17, 21, 23, 27/12)

Βέρα Παραλή: Μυρσίνη Μαργαρίτη (14, 16, 20, 22, 26/12) / Άννυ Φασσέα (15, 17, 21, 23, 27/12)

Τιτίκα: Διαμάντη Κριτσωτάκη (14, 16, 20, 22, 26/12) / Μάρθα Σωτηρίου (15, 17, 21, 23, 27/12)

Αρετούσα Παραλή: Μαρίτα Παπαρίζου (14, 16, 20, 22, 26/12) / Μαργαρίτα Συγγενιώτου (15, 17, 21, 23, 27/12)

Κυρ Ανδρέας: Γρηγόρης Ποιμενίδης

Νίκος: Άρης Λάσκος

Κλέων: Γιάννης Τσουμαράκης

Έκτακτη συμμετοχή: Ζωζώ Σαπουντζάκη

Info

Είσοδος: €5, €10, €15, €20, €25, €40

Τηλεφωνικό κέντρο: 210 7234567

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου), Αθήνα

Ώρες λειτουργίας εκδοτηρίου: Δευ-Παρ: 9πμ-5μμ

Πώληση εισιτηρίων για όλες τις παραγωγές πραγματοποιείται και στο θέατρο, Ακαδημίας 59, Αθήνα, δύο ώρες πριν την έναρξη των προγραμματισμένων παραστάσεων.

Δημοφιλή