Η μόδα το αποφάσισε: Αυτό είναι το τέλος της πραγματικής γούνας

To Fashion Week του Λονδίνου είναι πλέον η πρώτη διοργάνωση επιδείξεων μόδας παγκοσμίου βεληνεκούς που επέβαλε την απαγόρευση χρήσης αληθινής γούνας. Εδώ και λίγο καιρό το Λος Άντζελες έχει απαγορεύσει την κατασκευή και πώληση ρούχων με πραγματική γούνα, παίρνοντας τα εύσημα της πρώτης μεγάλης πόλης που επιβάλλει τέτοιου είδους περιορισμούς. Ήρθε λοιπόν το τέλος της αληθινής γούνας; Φαίνεται να είναι τουλάχιστον η αρχή του τέλους.

Ο οίκος Burberry ανακοίνωσε ότι σταματά τη χρήση γούνας πριν το Βρετανικό Συμβούλιο Μόδας απαγορεύσει τη γούνα στο Fashion Week. Oι οίκοι Gucci, Michael Kors, Tom Ford, John Galliano, Maison Margiela, Jimmy Choo και Versace το έχουν επίσης ήδη πράξει. Η δε αδιαμφισβήτητη βασίλισσα της πολυτέλειας, Stella McCartney, ήταν από τις πρωτεργάτριες του κινήματος #banfur, χαρακτηρίζοντας τη χρήση γούνας ζώων στη μόδα ως κάτι τεράστια «ανήθικο, σκληρό και βαρβαρώδες».

Ο διαδικτυακός κολοσσός online λιανεμπορίου, Net-a-Porter, δεν εμπορεύεται από πέρσι ρούχα με γούνα, παρόλο που εκατομμύρια πελάτισσες της προέρχονται από την Κίνα, όπου οι γούνες πουλάνε τρελά, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του BBC.

Σε ομιλία που έκανε πριν ένα χρόνο στο London College of Fashion, ο διευθύνων σύμβουλος της Gucci, Marco Bizzarri, ρώτησε τους σπουδαστές του κολεγίου:«Πιστεύετε ότι είναι μοντέρνο να πουλάμε γούνες πια;», για να δώσει αμέσως μόνος του την απάντηση «όχι, δεν νομίζω. Και γι′ αυτό δεν το κάνουμε». Για μια βιομηχανία που θέλει να προβλέπει τις τάσεις, αυτό ήταν κάτι περισσότερο από μια απάντηση. Ήταν η τάση.

Γιατί η μόδα παίρνει ξαφνικά αποστάσεις από τη γούνα; Ενδεχομένως γιατί οι καταναλωτές να θέλουν να δουν μια ευαισθησία και μια υπευθυνότητα στο θέμα των ζώων. Η γούνα αντικατοπτρίζει έναν υπέρμετρο εγωισμό, τον οποίο οι καταναλωτές δεν θέλουν να επιβραβεύσουν αγοράζοντας από αυτές τις φίρμες, εξηγούν ειδικοί στην καταναλωτική συμπεριφορά, υπενθυμίζοντας ότι στη μόδα το φαινόμενο του ντόμινο είναι κυρίαρχο. Από τη στιγμή που απαγόρευσε τη γούνα η Gucci, που είναι εκ των ηγετών στο χώρο. ήταν θέμα -λίγου- χρόνου να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.

Ηθική πολυτέλεια

Ένας παράγοντας που δεν θα πρέπει να παρακαμφθεί και συνετέλεσε αποφασιστικά στην εξάπλωση της ψεύτικης γούνας είναι το πόσο πολύ έχει βελτιωθεί η ποιότητα της. Σε αντίθεση με παλιότερα, που οτιδήποτε fake fur θύμιζε λούτρινο αρκουδάκι στην αφή, πλέον η αίσθηση στο άγγιγμα μιας ψεύτικης γούνας νέας τεχνολογίας είναι τρυφερή και απαλή, ενώ έχει επεκταθεί και η διάρκεια ζωής τους σε πολλά πολλά χρόνια.

Κάποιοι φέρνουν σε δίλημμα όσους προτιμούν την ψεύτικη γούνα: Γιατί να είναι πιο οικολογική μια επιλογή που δεν προέρχεται από το τρίχωμα ενός ζώου, παρά δημιουργήθηκε από ένα παράγωγο του πετρελαίου και συνθετικών υλών;

«Ψευτοδιλήμματα» απαντούν οι ακτιβοστές υπέρ των δικαιωμάτων των ζώων. Η αληθινή γούνα είναι ό,τι πιο απάνθρωπο μπορεί να έχει κάποιος στη ντουλάπα του, θυμίζοντας ότι σε περιπτώσεις όπως της Κίνας, ζώα γδέρνονται ζωντανά για τη γούνα τους...

(Με πληροφορίες από bbc)