MetLive με τη «Rondine», το άγνωστο «Χελιδόνι» του Τζάκομο Πουτσίνι

Μία γλυκόπικρη ιστορία αγάπης με φόντο το Παρίσι της δεκαετίας του 1920 και τη μαγευτική ατμόσφαιρα της Γαλλικής Ριβιέρας.
ΜΕΤ

Μια όπερα που σπάνια ανεβαίνει στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, η «Rondine» («Χελιδόνι») του Giacomo Puccini, κάνει πρεμιέρα στις 20 Απριλίου στη Νέα Υόρκη και προβάλλεται σε μαγνητοσκόπηση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Σάββατο 27 Απριλίου, στο πλαίσιο των δορυφορικών μεταδόσεων MET HD LIVE.

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Μάγδας στη γλυκόπικρη αυτή ιστορία αγάπης, ερμηνεύει η σοπράνο Έιντζελ Μπλου, η οποία πρόσφατα εντυπωσίασε τους κριτικούς ως Μικαέλα στην «Κάρμεν» που παρουσιάστηκε στη ΜΕΤ.

Συμπρωταγωνιστής της Angel Blue -στο ντεμπούτο του στη Metropolitan-, ο χιλιανής καταγωγής τενόρος Τζόναθαν Τέτελμαν ως Ρουτζέρο, ο οποίος τιμήθηκε πέρυσι με το βραβείο Klassik ως «Καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης». Μαζί τους, επί σκηνής, δύο λυρικοί καλλιτέχνες με σημαντική διεθνή πορεία που εμφανίζονται και αυτοί για πρώτη φορά στη ΜΕΤ: η Αμερικανίδα σοπράνο Έμιλι Πόγκορελκ ως Λιζέτ και ο Ουζμπέκος τενόρος Μπεκζόντ Νταβρόνοφ στον ρόλο του Πρυνιέ.

karen almond

Στο πόντιουμ, η Σπεράντσα Σκαππούτσι, η πρώτη Ιταλίδα αρχιμουσικός που διηύθυνε την Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου.

Η σκηνοθεσία είναι του Νικολά Ζοέλ, ο οποίος μεταφέρει τους θεατές στην καρδιά της παριζιάνικης ζωής -στα κοσμοπολίτικα σαλόνια και τις αίθουσες χορού- της δεκαετίας του 1920 αλλά και στην μαγευτική ατμόσφαιρα της Γαλλικής Ριβιέρας. Τα σκηνικά σε στιλ αρ ντεκό σχεδίασε ο Έτσιο Φριτζέριο. Τα κοστούμια είναι της Φράνκα Σκουαρτσαπίνο, και οι φωτισμοί του Ντουέιν Σούλερ.

ΜΕΤ

Το ταξίδι του «Χελιδονιού» από το χθες στο σήμερα

Παγκόσμια πρεμιέρα: Grand Théâtre, Μόντε Κάρλο, 1917.

Η «Rondine» αρχικά προοριζόταν να γίνει οπερέτα. Θεωρείται ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα της ώριμης περιόδου του Τζάκομο Πουτσίνι, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αρνητική ιστορική συγκυρία της πρεμιέρας. Καθώς είχε ξεσπάσει ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η Ιταλία και η Αυστρία ήταν εχθρικές χώρες, και έτσι δεν κατέστη δυνατόν η πρεμιέρα να γίνει στη Βιέννη. Έτσι, μεταφέρθηκε σιωπηρά στο ουδέτερο έδαφος του Μόντε Κάρλο. Στη συνέχεια, «Το Χελιδόνι» δεν κατάφερε ποτέ να κατακτήσει τη δική του θέση στο διεθνές οπερατικό ρεπερτόριο, παρότι πρόκειται για μια σύνθεση εφάμιλλη άλλων με συναφές περιεχόμενο. Πρόκειται για ένα λυρικό έργο με έξοχα βαλς, γεμάτο κομψές και ανάλαφρες μελωδίες (κυρίως στις πρώτες δύο πράξεις).

Η μουσική

H συναρπαστική μουσική της όπερας «La Rondine» χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη λεπτότητα, ένα από τα βασικά γνωρίσματα της γραφής του Τζάκομο Πουτσίνι. Εκφράζεται μάλιστα με τον πιο μελωδικό τρόπο στις ονειρικές σκηνές χορού και στο ensemble «Πίνω στο δροσερό σου χαμόγελο» της Β΄ Πράξης, αλλά προπαντός στη διασημότερη άρια του έργου, «Το όμορφο όνειρο της Ντορέτας» από την Α΄ Πράξη.

Ο συνθέτης

Ο Τζάκομο Πουτσίνι (1858–1924) υπήρξε εξαιρετικά δημοφιλής συνθέτης καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Τα έργα του εξακολουθούν να αποτελούν τη βάση του ρεπερτορίου των περισσότερων λυρικών θεάτρων της εποχής μας. Ο λιμπρετίστας Τζουζέπε Αντάμι (1878–1946) συνεργάστηκε με τον Πουτσίνι όχι μόνο στο «Χελιδόνι», αλλά και στον «Μανδύα» και στην «Τουραντότ». Τον βασικό σκελετό της όπερας «La Rondine» διαμόρφωσαν ο Βιεννέζος συγγραφέας, δημοσιογράφος και συνθέτης Άλφρεντ Μαρία Βίλνερ (1859–1929) και ο συνεργάτης του Χάιντς Ράιχερτ (1877–1940), που είχε γράψει λιμπρέτα για πολλές οπερέτες ονομαστών συνθετών εκείνης της εποχής.

Έιντζελ Μπλου
Έιντζελ Μπλου
Dario Acosta

Info

Μέγαρο μουσικής Αθηνών

Σάββατο 27 Απριλίου, 19:55, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Στα ιταλικά με ελληνικούς υπότιτλους

Τιμές εισιτηρίων

8 € (φοιτητές, νέοι έως 25 ετών, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+, πολύτεκνοι), 15 €, 25 €

Eισιτήρια 210 72 82 333, www.megaron.gr

Δημοφιλή