Ο πραγματικός λόγος που στο αεροπλάνο βάζουμε τα κινητά μας σε λειτουργία πτήσης

Πέρα από την ασφάλειά μας, υπάρχει ένα έξτρα διακύβευμα, που ούτε μπορούσαμε να φανταστούμε.
urbazon via Getty Images

Όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς, καλούμαστε να θέσουμε τα κινητά μας σε λειτουργία πτήσης. Μέχρι πρότινος, γνωρίζαμε ότι αυτό συμβαίνει ώστε να μην προκληθούν περιστατικά έκτακτης ανάγκης στο αεροπλάνο. Όμως η πραγματική απάντηση, εξαρτάται τελικά από το ποιον ρωτάμε.

Πράγματι, η αεροναυτιλία και η επικοινωνία του πληρώματος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις ραδιοφωνικές υπηρεσίες. Αυτές ωστόσο, έχουν συντονιστεί για την ελαχιστοποίηση των παρεμβολών ήδη από τη δεκαετία του 1920. Και δεδομένου ότι η σημερινή ψηφιακή τεχνολογία είναι ακόμα πιο προηγμένη από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούσαμε πριν 60 χρόνια, η έρευνα αποδεικνύει ότι οι ηλεκτρονικές μας συσκευές δεν δημιουργούν ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές ικανές να θέσουν σε κίνδυνο την εξέλιξη της πτήσης.

Εκτός αυτού, για τον περιορισμό των πιθανοτήτων, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών των ΗΠΑ δημιούργησε μια ζώνη συχνοτήτων αποκλειστικά για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών, ώστε να μην παρεμβαίνουν στις επικοινωνιακές συχνότητες του αεροσκάφους, ενώ διάφορες κυβερνήσεις ανά τον κόσμο ανέπτυξαν παρόμοιες στρατηγικές.

Γιατί η αεροπορική βιομηχανία εξακολουθεί να απαγορεύει τη χρήση κινητών τηλεφώνων

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες παρέχουν πλέον στους επιβάτες τους υπηρεσίες Wi-Fi, είτε επί πληρωμή, είτε ακόμη και δωρεάν. Επομένως οι ταξιδιώτες, θεωρητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα για να πραγματοποιούν από τηλεφωνικές συνομιλίες μέχρι και βιντεοκλήσεις με φίλους, γνωστούς και συναδέλφους.

Σε πρόσφατη πτήση του ωστόσο, ανταποκριτής του CNN έπιασε συζήτηση με μια αεροσυνοδό και τη ρώτησε τη γνώμη της για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της πτήσης. Εκείνη του απάντησε πως θα ήταν ταλαιπωρία για το πλήρωμα της καμπίνας να περιμένει τους επιβάτες να ολοκληρώσουν την κλήση τους, προκειμένου να τους ρωτήσει αν θα ήθελαν να φάνε ή να πιούν κάτι. Ειδικά αν μιλάμε για ένα αεροπλάνο με περισσότερους από 200 επιβάτες, οι αρμοδιότητές τους δεν θα τελείωναν ούτε μέχρι το τέλος της πτήσης.

Πέρα από τη δυσαρέσκεια των εργαζομένων ωστόσο, ακόμη και εμείς οι ίδιοι, ίσως δυσανασχετούσαμε αν 200 άτομα μιλούσαν ταυτόχρονα στο τηλέφωνο, σε μια εποχή που η αγενής συμπεριφορά των επιβατών δίνει και παίρνει.

Τελευταία, το φαινόμενο των ενοχλητικών συμπεριφορών μέσα στο αεροπλάνο εκδηλώνεται με διάφορες μορφές: Από την άρνηση απέναντι στη χρήση της ζώνης ασφαλείας, μέχρι τους καυγάδες μεταξύ συνεπιβατών ή μεταξύ των επιβατών και του πληρώματος.

Πηγή: CNN