Οδηγούμε το αμιγώς ηλεκτρικό Lexus UX300e

Μια αξιόλογη πρόταση στα SUV – Crossover με δυνατότητες.
|
Dimitris Balis

Εχοντας οδηγήσει και παρουσιάσει, προ ημερών, την υβριδική έκδοση του Lexus UX300, ήταν επιβεβλημένη η δοκιμή και –αναπόφευκτα- η σύγκριση με την αμιγώς ηλεκτρική.

Εμφανισιακά τα δύο μοντέλα μοιάζουν απίστευτα και μόνο ορισμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά κάνουν τη διαφορά, όπως η γρίλια που ανοιγοκλείνει, οι ειδικές ζάντες, τα πίσω φωτιστικά και βέβαια τα δύο καπάκια στις πίσω πλευρές, για τις θύρες φόρτισης. Κι αυτό είναι καινοτομία, καθώς ο όμιλος της Toyota θέλησε να καλύψει όλες τις δυνατότητες φόρτισης.

Dimitris Balis

Επίσης, ένα ακόμα χαρακτηριστικό, είναι τα θερμαινόμενα πίσω καθίσματα που απορροφούν τη ζέστη των μπαταριών, οι οποίες έτσι αερίζονται πιο εύκολα.

Τώρα, θα σταθώ στο ηλεκτρικό σύστημα που απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 150 kW (204 hp) με 300 Nm ροπής.

Dimitris Balis

Η μπαταρία των 54,3 kWh μπορεί να χαρίσει έως και 315 χλμ. αυτονομίας και η τοποθέτησή της στο πάτωμα δεν αφαιρεί χώρο αποθήκευσης στο πορτ-μπαγκάζ (367 λίτρα).

Πάντως, οδηγώντας το μοντέλο για πολλά χιλιόμετρα, ως συνήθως, ήταν από τις λίγες φορές με ηλεκτρικό που ένιωσα ότι πρέπει να φορτίσω οπωσδήποτε, καθώς άδειαζε η μπαταρία αρκετά γρήγορα.

Dimitris Balis

Κι αυτό παρόλο που ήμουν συνεχώς στο Eco πρόγραμμα, στο Β πρόγραμμα του κιβωτίου ταχυτήτων και στη μέγιστη βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας, από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Το σύστημα σε καμία περίπτωση δεν σε αφήνει να οδηγήσεις μόνο με το πεντάλ του γκαζιού και αφήνοντάς το να επιβραδύνει έντονα, μαζεύοντας ενέργεια.

Μειονέκτημα, καθώς δεν μπορείς να επαναφορτίζεις αρκετά τη μπαταρία. Κατά συνέπεια, δεν το ευχαριστήθηκα πολύ, ούτε στην πόλη, αλλά πολύ περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο και στα ορεινά κομμάτια, που η κατανάλωση ήταν ραγδαία.

vb
vb
Dimitris Balis

Φανταστείτε να οδηγούσα στο Sport πρόγραμμα αρκετά ή και στο Normal, τι κατανάλωση θα είχα. Πάντως, στο Sport έχεις την ευχαρίστηση να ακούς έναν ήχο ιδιαίτερο, επιταχύνοντας.

Σβέλτο είναι, πάντως, με καλή επιτάχυνση, έχει καλό τιμόνι τόσο στο σύστημα διεύθυνσης όσο και στην υφή του, και είναι πλήρες σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, τομέας στον οποίο ο όμιλος Toyota δεν κάνει εκπτώσεις.

Ούτε στην εγγύηση της μπαταρίας (11 χρόνια), ενώ προσφέρει 6 χρόνια εγγύηση αμαξώματος και οδική βοήθεια.