Οδηγούμε το Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Δοκιμάζουμε την ισχυρότερη diesel εκδοχή του γαλλικού Crossover, που δεν χάνει κανέναν πόντο στην τεχνολογία.
σ
σ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΛΗΣ

Το παρελθόν βρίθει από στιγμές που η γαλλική, αυτοκινητική, αισθητική, μας έχει αφήσει άφωνους. Η αποκάλυψη του C4 C-Cross, ήταν μία από αυτές τις στιγμές. Από τότε που η Citroen αποφάσισε να μετατρέψει τον εκπρόσωπό της στη μικρομεσαία κατηγορία σε Crossover, πέρασε μία οκταετία, αλλά το C4 C-Cross ήρθε να το εμπλουτίσει και με στοιχεία μιας σπορτίφ σιλουέτας.

Έτσι, την ίδια στιγμή που η απόστασή του από το έδαφος ανέβηκε στα 15,6 εκατοστά, τοποθετήθηκαν περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά και το ρύγχος με τους προβόλους απέκτησε Crossover φιλοσοφία, προστέθηκαν και στοιχεία δυναμισμού, όπως η Coupe προσανατολισμού τρίτη κολώνα που σβήνει με μεγάλη κλίση προς την ουρά, στο πρότυπο ενός δυναμικού fastback.

Όλα αυτά τα στοιχεία παντρεύτηκαν τόσο αρμονικά από το σχεδιαστικό κέντρο της Citroen, που το C4 Cross κατέκτησε επάξια μια θέση στα διαχρονικά, τόσο διαφορετικά σχέδια της παράδοσης της γαλλικής εταιρείας. Και, μάλιστα, χωρίς να γίνουν συμβιβασμοί από άποψη χώρων.

Μέσα στα 4,36 μέτρα του γαλλικού μικρομεσαίου Crossover, η κεκλιμένη οροφή δεν προκαλεί προβλήματα ούτε και σε λίγο ψηλότερους επιβάτες στις πίσω θέσεις. Τόσο για αυτούς, όσο και για τους μπροστινούς, ο χώρος για τους ώμους και τα πόδια δεν στερείται σε τίποτα, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ η άνεση των καθισμάτων Advanced Comfort κάνει ακούραστη κάθε διαδρομή. Οι συνολικά 16 χώροι για μικροαντικείμενα προσφέρουν έξτρα πρακτικότητα, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 λίτρα - με την επιπλέον χρηστικότητα του διπλού πατώματος.

Στα μάτια των μπροστινών επιβατών ξεδιπλώνεται το ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένο ταμπλό, που ακολουθεί -με την ίδια καλαισθησία- την αρμονική αισθητική τόλμη του αμαξώματος. Αυτό είναι κάτι που διαφοροποιεί σημαντικά την αίσθηση της καθημερινότητας που εκρέει από το C4 Cross, σε σχέση με τον γερμανικό, κυρίως, ανταγωνισμό.

Υπάρχουν δύο ψηφιακές οθόνες, μία 5,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων -για την οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 διαφορετικές απεικονίσεις- και μία αφής που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, μεγέθους 10 ιντσών. Η τελευταία φιλοξενεί τη νέα γενιά του συστήματος πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας της Citroen, που εκτός από τη σύνδεση του smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, προσφέρει και αναβαθμισμένη λειτουργία με φωνητικές εντολές.

Δημήτρης Μπαλής

Τη σφαιρική άνεση και αίσθηση πολυτέλειας του σαλονιού του C4 C-Cross, συμπληρώνουν τα μαλακά, ποιοτικά υλικά του ταμπλό και των θυρών, το έγχρωμο head-up display στο κρύσταλλο που υψώνεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το υπέροχο τιμόνι με πολλαπλούς διακόπτες και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας τη νύχτα.

Και περνάμε στον δρόμο. Ο κινητήρας 1.5 BlueHDi με τους 130 ίππους, της δοκιμής αυτής, κοστίζει στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση, 3.450 ευρώ περισσότερο σε σχέση με τον κινητήρα 1.5 BlueHDi των 110 ίππων. Προσφέρει, κατά κύριο λόγο, αρκετά πιο ζωηρή ροπή, περισσότερη δύναμη χωρίς αμφιβολία, αλλά και το υπέροχο σε αίσθηση και αμεσότατο σε αλλαγές αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, σε σχέση με το μηχανικό 6 σχέσεων του 110.

Είναι, κατά συνέπεια, θέμα προσωπικών αναγκών ή επιθυμιών η επιλογή ανάμεσα στις δύο εκδόσεις. Πάντως, αυτός ο τετρακύλινδρος diesel στη ρύθμιση των 130 ίππων προσφέρει ιδιαίτερη ζωντάνια και πολύ πλούσια ροπή για κάθε περίσταση, παρά τα 1.324 κιλά του αμαξώματος, αγγίζοντας το peak των 300 Nm από τις μόλις 1.750 στροφές. Σε απόλυτα νούμερα, χρειάζεται 9,5 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και φτάνει σε τελική 210 χλμ./ώρα.

Δημήτρης Μπαλής

Δεν έχει καμία από την παλιά τραχύτητα των πετρελαιοκινητήρων, και μαζί συμβάλλει να μένει η μέση κατανάλωση αρκετά κοντά στα 6,5 λίτρα/100χλμ. που δίνει το γαλλικό εργοστάσιο. Φυσικά, δεν είναι ανέφικτο η κατανάλωση να πέσει κάτω και από τα 6 λίτρα στη διάρκεια ενός ταξιδιού, με σταθερό γκάζι στα όρια ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου.

Το σβέλτο κιβώτιο ΕΑΤ8 ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις αυξομειώσεις του γκαζιού, από το δεξί πόδι του οδηγού, αλλά παρέχει και τη δυνατότητα αλλαγής σχέσεων από paddles, πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα, προσφέρεται στον οδηγό η επιλογή ανάμεσα σε τρία οδηγικά modes, τα: Eco, Normal και Sport, που προσαρμόζουν αντίστοιχα τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόκριση του γκαζιού και του τιμονιού.

Για μία ακόμη φορά, οι Γάλλοι κατάφεραν να βρουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό μεταξύ της άνεσης της ανάρτησης και της πρόσφυσης, στο C4 C-Cross. Μια χρυσή τομή, που φιλτράρει τις κακοτεχνίες του δρόμου -ή τον χωματόδρομο, αν θέλετε να εκμεταλλευτείτε το αυξημένο ύψος από το έδαφος- εξίσου καλά με τον τρόπο που ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος και εμπνέει εμπιστοσύνη στις στροφές.

Μη ξεχνάμε ότι κατά βάση αυτό είναι ένα Crossover με σπορτίφ στοιχεία, και αυτό ακριβώς αποτυπώνεται και στο δρόμο. Η στιβαρότητα του πατήματος και η ετοιμότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων πρόσφυσης εγγυώνται ένα καλό, ασφαλές επίπεδο ακόμα και με πιο σβέλτο ρυθμό οδήγησης. Και αυτό είναι υπεραρκετό.

Καταλήγοντας, τα πάντα στο Citroen C4 C-Cross καταδεικνύουν ότι οι Γάλλοι πρόσεξαν ιδιαίτερα τον εκπρόσωπό τους σε μια τόσο σημαντική και εμπορική κατηγορία, των Crossover του C-Segment, κάνοντάς τον ολοκληρωμένο σε κάθε πτυχή του. Με το βασικό κινητήρα βενζίνης το C4 C-Cross ξεκινά από τα 18.250 ευρώ, και η diesel με τους 100 ίππους από τα 20.500 ευρώ. Τα 26.950 ως 28.650 ευρώ της έκδοσης C-Cross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 είναι αρκετά, αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο που καλύπτει εξαιρετικά κάθε ανάγκη.

Δημοφιλή