Προσωπογραφία καλλονής του 17ου αιώνα είχε υποστεί «θεραπεία τύπου Kylie Jenner»

Η Diana Cecil, που έζησε από το 1596 έως το 1654, ήταν δισέγγονη του William Ceci, λόρδου του Burghley, ενός από τους στενότερους φίλους και συμβούλους της Ελισάβετ Α'.
Heritage Images via Getty Images

Αν νομίζετε ότι η τάση των influencer για μεγάλα χείλη αντικατοπτρίζει μια σύγχρονη μόδα ομορφιάς, τότε ξανασκεφτείτε το.

Σύμφωνα με το English Heritage, ένας πίνακας της συλλογής της φιλανθρωπικής οργάνωσης βρέθηκε να έχει υποστεί την προαναφερόμενη «τεχνική επεξεργασία τύπου Kylie Jenner» με διορθώσεις που περιλαμβάνουν διόγκωση των χειλιών της εικονιζόμενης και χαμήλωμα της γραμμής των μαλλιών της.

Μετά από συντήρηση του πίνακα, οι ειδικοί αποκάλυψαν το πραγματικό πρόσωπο της Diana Cecil, μιας κοπέλας από την αριστοκρατία της χώρας κατά τον 17ο αιώνα, η οποία θεωρούνταν μια από τις μεγαλύτερες καλλονές της εποχής της, αναφέρει ο Guardian.

Η Diana Cecil, που έζησε από το 1596 έως το 1654, ήταν δισέγγονη του William Ceci, λόρδου του Burghley, ενός από τους στενότερους φίλους και συμβούλους της Ελισάβετ Α’. Η οικογένειά της ήταν πολύ ισχυροί ευγενείς στη βασιλική αυλή.

Όσον αφορά στο πορτρέτο της, το οποίο εκτίθεται στο Kenwood, μία επιβλητική έπαυλη στο Λονδίνο, φαίνεται ότι σε μεταγενέστερο χρόνο ένας άλλος καλλιτέχνης είχε διαφορετικές απόψεις περί της ομορφιάς της Σέσιλ και έκανε αλλαγές στην εμφάνισή της κάποια στιγμή μεταξύ του 17ου και του 19ου αιώνα.

Photo 12 via Getty Images

Αφαιρώντας ένα κιτρινισμένο στρώμα από παλιό βερνίκι, οι συντηρητές διαπίστωσαν ότι τα χείλη της Cecil που απεικονίζεται, είχαν κάποια στιγμή τονιστεί χρωματικά για να φαίνονται πιο γεμάτα, ενώ τα μαλλιά της είχαν υποστεί επεξεργασία για να φαίνεται μικρότερο το μέτωπό της σαν την γνωστή πια και ως «θεραπεία τύπου Kylie Jenner».

Η Kylie Jenner είναι η ετεροθαλής αδελφή της Kim Kardashian. Είναι γνωστή για τις αισθητικές της επεμβάσεις, οι οποίες, όπως λένε κάποιοι, έχουν συμβάλει στα μη ρεαλιστικά σύγχρονα ιδανικά ομορφιάς.

«Ως σύγχρονη κοινωνία με πρόσβαση στα ψηφιακά φίλτρα ομορφιάς και την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να νομίζουμε ότι γνωρίζουμε καλύτερα - σε σχέση με άλλες εποχές - τον πειρασμό να «τελειοποιήσουμε» την εμφάνισή μας, αλλά οι εργασίες συντήρησης στην Diana Cecil, έδειξαν ότι αυτό δεν είναι ένα νέο φαινόμενο», δήλωσε η Louise Cooling, επιμελήτρια της English Heritage στο Kenwood.

«Τα αυθαίρετα και διαρκώς μεταβαλλόμενα πρότυπα ομορφιάς φαίνεται να απηχούν ανά τους αιώνες, αν και σε αυτή την περίπτωση η Diana δεν είχε λόγο στις «βελτιώσεις» που έγιναν στο πορτρέτο της, αιώνες μετά από τη δημιουργία του».

Κατά την αφαίρεση του βερνικιού, έγινε επίσης μια άλλη αξιοσημείωτη ανακάλυψη. Αποκαλύφθηκε η χρονολογία του πορτρέτου, δηλαδή το 1634, καθώς και η υπογραφή του αρχικού καλλιτέχνη, αυτή του Cornelius Johnson.

Η Alice Tate-Harte, συντηρήτρια συλλογών στην English Heritage, δήλωσε σχετικά: «Ως συντηρήτρια έργων ζωγραφικής εκπλήσσομαι συχνά από τα ζωντανά και πλούσια χρώματα που αποκαλύπτονται καθώς αφαιρώ το παλιό, κιτρινισμένο βερνίκι από τα πορτρέτα, αλλά η διαπίστωση ότι τα χαρακτηριστικά της Diana είχαν αλλάξει τόσο πολύ ήταν σίγουρα μια έκπληξη».

H Diana Cecil παντρεύτηκε ισχυρούς άνδρες - πρώτα τον Henry de Vere, 18ο κόμη της Οξφόρδης, ο οποίος πέθανε ένα χρόνο αργότερα, και στη συνέχεια, το 1629, τον λόρδο Thomas Bruce, αργότερα 1ο κόμη του Elgin.

Δημοφιλή