ΤΟ BLOG
04/11/2018 09:15 EET | Updated 04/11/2018 09:15 EET

Storytelling & Μάρκετινγκ. Η επιτυχία έχει τη δική της ιστορία. Γράψτε τη σωστά!

z_wei via Getty Images

Είναι σημαντικό να προσφέρετε μία καινοτόμο υπηρεσία στους πελάτες σας. Είναι ακόμη πιο σημαντικό και ενδιαφέρον όμως να τους αποκαλύψετε το γιατί οδηγηθήκατε στη δημιουργία αυτής της υπηρεσίας. Αυτή είναι η ουσία τουStorytelling ή αλλιώς η επίτευξη στόχων που θέτετε για την επιχείρησή σας, μέσα από την εξιστόρηση ιστοριών στο κοινό. Μάθετε να το κάνετε καλά!

Συναίσθημα; Μοιραστείτε το!

Ένα απαραίτητο στοιχείο για μία σωστή εξιστόρηση είναι το συναίσθημα. Το αληθινό συναίσθημα. Το δικό σας συναίσθημα! Ανοιχτείτε και επικοινωνήστε τους τις ελπίδες, τις χαρές αλλά και τους προβληματισμούς που βρίσκονται πίσω από το brandτης επιχείρησής σας. Πίσω από το λογότυπο ή την επωνυμία μίας επιχείρησης υπάρχει πάντα ο παράγοντας άνθρωπος. Αναδείξτε αυτόν τον παράγοντα και μοιραστείτε τον με το κοινό που απευθύνεστε, “χτυπώντας” στην καρδιά της συναισθηματικής τους νοημοσύνης. Η συναισθηματική προσέγγιση μέσα από μία ιστορία είναι πάντα τόσο ισχυρή που πολλές φορές ξεπερνάει τα αυτούσια και ρεαλιστικά πλεονεκτήματα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που θέλει να προωθήσει μία επιχείρηση. Παράλληλα, προσδίδει αξιοπιστία και αλήθεια στην ιστορία που εξιστορείτε επιτρέποντας ταυτόχρονα τη συναισθηματική ταύτιση των πελατών με εσάς και την επιχείρησή σας.

Μία καλή ιστορία δεν έχει σύνορα.

Αν κάποιος γνωρίζει πού βρίσκεται το δάσος όπου εκτυλίσσεται η ιστορία της κοκκινοσκουφίτσας, ας το μοιραστεί μαζί μας, αφού βεβαίως πρώτα μας πει σε ποια εκδοχή της αναφέρεται. Των αδερφών Γκριμ, του Περώ, του Καλβίνο; Μία επιτυχημένη ιστορία δεν έχει σύνορα ούτε οριοθετείται γεωγραφικά. Γιατί το νόημα και η ουσία της ξεπερνά κατά πολύ τα όρια που οι άνθρωποι συνηθίζουμε να βάζουμε ξεκινώντας μία εξιστόρηση. Η ιστορία σας δεν πρέπει να έχει όρια, σύνορα και περιορισμούς αλλά να αναδεικνύει την ουσία και τον πυρήνα εκείνων που θέλετε να επικοινωνήσετε. Είναι λάθος να ξεκινάτε την ιστορία σας οριοθετώντας το πλαίσιο μέσα από το οποίο θα την εξελίξετε καθώς με αυτό τον τρόπο λειτουργείτε αποτρεπτικά για ένα μεγάλο μέρος του κοινού που απευθύνεστε. Μοιραστείτε την ιστορία σας με σκοπό να κερδίσετε την προσοχή του κοινού και όχι με το σκεπτικό του να απευθυνθείτε σε πελάτες που για παράδειγμα δραστηριοποιούνται κοντά στην έδρα της επιχείρησής σας. Η ιστορία σας ίσως να έχει πολύ μεγαλύτερη δυναμική από αυτή που στοχεύατε αρχικά. Αφήστε τη να αναπνεύσει και να είστε σίγουροι πως αν είναι τόσο επιτυχημένη, οι πελάτες θα βρουν το δρόμο για την επιχείρησή σας ακόμη και από το εξωτερικό!

Κι έζησαν αυτοί καλά…

Αρχή, μέση, τέλος. Αυτά είναι τα 3 τμήματα που πρέπει να αποτελούν την ιστορία σας ώστε να είναι σωστή, κατανοητή και αποτελεσματική. Η ιστορία σας πρέπει πάντα να καταλήγει μέσα από μία ομαλή πορεία σε κάποιο συμπέρασμα ώστε να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα γι’ αυτό και είναι απαραίτητο να έχετε σκεφθεί εξαρχής το νοηματικό σκελετό της. Έτσι λοιπόν στην αρχή πρέπει να κερδίσετε το ενδιαφέρον του κοινού ενεργοποιώντας το αισθητήριο της περιέργειας. Ποτέ μην ξεκινάτε την ιστορία σας προσπαθώντας να πουλήσετε. Είναι σίγουρο πως αυτομάτως θα μετατρέψετε την ιστορία σας σε μία αποτυχημένη προσπάθεια πώλησης που θα απορριφθεί από το κοινό. Κερδίστε αρχικά το ενδιαφέρον των ανθρώπων και στη συνέχεια προχωρήστε στην εξιστόρηση. Μεταφέρετε με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο τις πληροφορίες που επιθυμείτε χωρίς όμως να έχετε στο μυαλό σας πως κάθε επιλεγμένη λέξη που θα χρησιμοποιήσετε πρέπει να οδηγεί στο ταμείο της επιχείρησής σας. Στόχος σας δεν είναι να κερδίσετε τον πελάτη αλλά τον άνθρωπο. Αν το καταφέρετε αυτό είναι δεδομένο πως έχετε εξασφαλίσει και την πελατειακή του ιδιότητα. Ολοκληρώστε την ιστορία σας αφήνοντας την αίσθηση πως μοιραστήκατε τις σκέψεις και τις ιδέες σας, με κάποιο πρόσωπο του φιλικού σας περιβάλλοντος και όχι με ένα σύνολο αγνώστων που ίσως δεν ξαναέρθετε ποτέ σε επαφή. Να θυμάστε πως ο επίλογός σας πρέπει να αναδεικνύει πως το storytellingδεν είναι απλώς ένα εργαλείο του Μάρκετινγκ. Είναι μία δεξιότητα που θέλετε να τη μοιραστείτε με ανθρώπους που είτε γνωρίζουν την επιχείρησή σας και θέλουν να τη μάθουν καλύτερα, είτε δε γνωρίζουν την επιχείρησή σας και θέλουν να την ανακαλύψουν.