ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
13/09/2021 07:11 EEST

Γιατί τα επαγγελματικά ταξίδια μπορεί να μην είναι ποτέ ξανά τα ίδια

Ασχημα νέα για τις αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και τα συνεδριακά κέντρα.

SOPA Images via Getty Images
Φωτο αρχείου

Η Σίλβια Μπέρμπερι χαίρεται που δεν περνά πλέον το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της ταξιδεύοντας για δουλειά.

«Είμαι πολύ χαρούμενη που θα επιστρέψω στο να ξοδεύω 80% του χρόνου μου σε ταξίδια. Δεν ξέρω καν αν θα είναι πλέον το 50%», δήλωσε η Μπέρμπερι από το γραφείο της στο Παρίσι.

Τα συναισθήματα της Μπέρμπερι μοιράζονται εργαζόμενοι σε όλο τον κόσμο που έχουν κουραστεί από τη μανία των εταιρικών ταξιδιών. Αυτά είναι άσχημα νέα για τις αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και τα συνεδριακά κέντρα που βασίζονται σε αυτήν την προσοδοφόρα επιχείρηση.

Η Mars, η οικογενειακή εταιρεία σνακ και τροφών για κατοικίδια, δήλωσε ότι το κόστος, το περιβάλλον και η υγεία ήταν πίσω από την απόφασή της να διατηρήσει τα ταξίδια σε λιγότερα από τα μισά επίπεδα προ πανδημίας, πράγμα που σημαίνει 145.000 λιγότερες πτήσεις ετησίως.

Ο Νίκι Μπους, παγκόσμιος αντιπρόεδρος της Mars, λέει ότι η μείωση των ταξιδιών θα μπορούσε επίσης να κάνει τις θέσεις εργασίας σε ανώτερες θέσεις πιο ελκυστικές για άτομα με οικογένειες.

Είπε ότι 700 μέλη του προσωπικού θα μπορούσαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακές εκδηλώσεις στρατηγικής ή πωλήσεων σε σύγκριση με τα 100 άτομα που συναντούν προσωπικά.

Ο Νίκλας Αντρίν, ο διευθύνων σύμβουλος της παγκόσμιας εταιρείας διαχείρισης ταξιδιών CWT, γνωρίζει ότι οι προοπτικές για μια γρήγορη ανάκαμψη σε επίπεδα προ πανδημίας στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών είναι μικρές.

Ενώ το 58% των ερωτηθέντων από το CWT δηλώνουν πρόθυμοι να επαναλάβουν τα ταξίδια που πληρώνονται από τις εταιρείες τους, οι κρατήσεις φαίνεται να ανακάμπτουν μόνο σταδιακά, με το 80% των ταξιδιών να πραγαμτοποιούνται στο εσωτερικό, σε σύγκριση με το 67% πριν από την πανδημία το 2019.

«Θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να επιστρέψουμε σε επίπεδα προ πανδημίας», δήλωσε ο Αντρίν.

Σε μια από τις πρώτες δοκιμές της επιχειρηματικής κοινότητας για παγκόσμιες συγκεντρώσεις, η γερμανική έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο είδε πολλές μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων όπως η Toyota και η Jaguar’s Land Rover να επιλέγουν να παρακολουθήσουν την συγκέντρωση ψηφιακά. 

Ωστόσο, η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa παρατήρησε ότι η ζήτηση για τις περιφερειακές πτήσεις της μεταξύ Γερμανίας, Αυστρίας, Ελβετίας και Βελγίου αυξήθηκε κατά 15% τις τελευταίες εβδομάδες και κατά 30% για πτήσεις εντός Γερμανίας, είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. 

Η Lufthansa πραγματοποιεί περισσότερες πτήσεις για επαγγελματίες ταξιδιώτες τον Σεπτέμβριο, αλλά αναμένει μόνο μια επιστροφή στο 90% των προ πανδημικών ταξιδιών μακροπρόθεσμα.

Υπολογισμός κόστους 

Πριν από την πανδημία, οι αεροπορικές εταιρείες κέρδισαν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους από επαγγελματικά ταξίδια επειδή οι εταιρείες είναι πιο πιθανό να κάνουν κρατήσεις τελευταίας στιγμής και είναι διατεθειμένες να πληρώσουν περισσότερα για βολικές ώρες.

Οι δαπάνες των ΗΠΑ για εταιρικά ταξίδια αναμένεται να φτάσουν μόνο το 25% –35% των επιπέδων του 2019 έως το τέταρτο τρίμηνο του 2021 και 65% –80% ένα χρόνο αργότερα, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte σε 150 ταξιδιωτικές εταιρείες.

«Πράσινα» Ταξίδια

Οι εταιρείες ψάχνουν επίσης τρόπους για να μειώσουν το αποτύπωμά τους σε άνθρακα: περίπου οι μισοί ερωτηθέντες στην έρευνα της Deloitte δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να προσαρμόσουν την πολιτική των επαγγελματικών ταξιδιών τους για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις εντός του επόμενου έτους.

Στο πλαίσιο των κλιματικών μέτρων που παρουσίασε η Zurich Insurance Group αυτήν την εβδομάδα, δήλωσε ότι θα μειώσει τα αεροπορικά ταξίδια σε σύγκριση με το επίπεδο πριν από την πανδημία κατά 70% από το 2022.

Ο συμβουλευτικός κλάδος της CWT βοηθά τις εταιρείες να σχεδιάσουν ταξιδιωτικές πολιτικές που να εξισορροπούν το κόστος με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προτείνοντας για παράδειγμα την χαμηλότερη τιμή άμεσης πτήσης παρά μια φθηνότερη έμμεση πτήση με υψηλότερες εκπομπές άνθρακα.

Φροντίδα πελατών

Ωστόσο, ο Αντρίν της CWT είπε ότι εξακολουθεί να είναι σημαντικό για ορισμένους διευθυντές να συγκεντρώσουν ξανά προσωπικό και πελάτες δια ζώσης.

«Είναι δύσκολο να κλείσουμε μια συμφωνία χωρίς να κοιταζόμαστε στα μάτια», λέει.

Και η Μπέρμπερι λέει ότι ορισμένες συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο παραμένουν καλύτερες για τον καταιγισμό ιδεών και την επίλυση των εντάσεων μεταξύ του προσωπικού: «Όταν είσαι σε ψηφιακή μορφή, βλέπεις μόνο αυτό που οι άνθρωποι θέλουν να βλέπεις».

Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, η συνάντηση πελατών θεωρείται ο κύριος λόγος για να συνεχιστούν τα ταξίδια σε επαγγελματικό πλαίσιο, ενώ οι εσωτερικές συναντήσεις και η εκπαίδευση είναι πιο πιθανό να παραμείνουν σε ψηφιακό επίπεδο.

Ο Φιλίπο Μπαλταζί , Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κατασκευής μεταξιού Serica 1870, που συνεργάζεται με τους Brunello Cucinelli, Kering και LVMH, στέλνει δείγματα υφασμάτων σε πελάτες που δεν μπορεί να επισκεφθεί αυτοπροσώπως.

«Μισώ τις βιντεοκλήσεις και πελάτες όπως η Vuitton και η Gucci θέλουν να είσαι περιποιημένος, περιμένουν από εμάς μια συνάντηση με λευκά γάντια», λέει.