Την αντίδραση των εκπαιδευτικών της Ζακύνθου προκάλεσε η παρατήρηση που έκανε ο Μητροπολίτης Δωδώνης, Χρυσόστομος, στον Διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου του νησιού, Ηλία Φλάμπουρα, για την ενδυμασία του κατά την εκφώνηση του πανηγυρικού λόγου για την 28η Οκτωβρίου, στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου
«Με τα πουκάμισα έξω ήρθες να βγάλεις λόγο τέτοια ημέρα στην εκκλησία. Απαράδεκτος» είπε ο κ. Χρυσόστομος στον εκπαιδευτικό.
Ο διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου δεν σταμάτησε την ομιλία του αλλά στο τέλος είπε «επειδή στην αρχή της ομιλία δέχθηκα μια επίθεση αυτά ίσως ήταν μια απάντηση σε αυτούς που μου επιτέθηκαν».
Για «απαράδεκτη προσβολή της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας ενός ανθρώπου που υπηρετεί επί σειρά ετών με ήθος, συνέπεια και αφοσίωση την εκπαίδευση στη Ζάκυνθο» έκανε λόγο σε ανακοίνωσή του Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ζακύνθου προσθέτοντας ότι «ο δάσκαλος δεν υπηρετεί το ένδυμα, αλλά την ψυχή· δεν διδάσκει με το περίβλημα, αλλά με το παράδειγμα».
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών
“Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και καταδίκη του για το περιστατικό που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης σε εκκλησία του νησιού, όπου ο Μητροπολίτης Δωδώνης απηύθυνε δημόσια παρατήρηση σε εκπαιδευτικό και διευθυντή σχολείου για την ενδυμασία του, την ώρα που εκείνος απηύθυνε χαιρετισμό. Η στάση αυτή συνιστά απαράδεκτη προσβολή της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας ενός ανθρώπου που υπηρετεί επί σειρά ετών με ήθος, συνέπεια και αφοσίωση την εκπαίδευση στη Ζάκυνθο.
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν λειτούργημα με σεβασμό στους μαθητές, στους γονείς και στην κοινωνία, και αξίζουν τον ίδιο σεβασμό από όλους, ανεξαρτήτως ιδιότητας ή θεσμικού ρόλου. Η δημόσια επίπληξη, μάλιστα μέσα σε χώρο λατρείας και μπροστά σε κοινό, δεν συνάδει ούτε με τις αξίες του σεβασμού, της ευγένειας και της χριστιανικής αγάπης που η Εκκλησία πρεσβεύει.
Ο Σύλλογός μας στηρίζει απόλυτα τον συνάδελφο και καταδικάζει κάθε συμπεριφορά που προσβάλλει την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών και διαταράσσει το κλίμα αλληλοεκτίμησης που πρέπει να διέπει τις σχέσεις μεταξύ των θεσμών.