«Ο Κήπος βλέπει...»: Η πρώτη έκθεση σύγχρονης τέχνης στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής

«Ο Κήπος βλέπει...»: Η πρώτη έκθεση σύγχρονης τέχνης στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής

«Ο Κήπος βλέπει…» είναι ο τίτλος της έκθεσης σύγχρονης τέχνης, που θα φιλοξενείται στους χώρους του Κήπου του Μεγάρου Μουσικής, από σήμερα Πέμπτη, 6 Ιουλίου, έως τις 17 Σεπτεμβρίου.

Είναι η πρώτη φορά που ο Κήπος του Μεγάρου Μουσικής υποδέχεται μια διεθνή διοργάνωση σύγχρονης τέχνης, με εγκαταστάσεις, γλυπτά, κείμενα-γλυπτά, βιντεοεγκαταστάσεις και ηχητικά έργα, η οποία φιλοδοξεί να αποτελέσει μελλοντικά έναν θεσμό-ορόσημο για την καλοκαιρινή πολιτιστική ζωή της πόλης.

«Σήμερα εγκαινιάζουμε κάτι καινούργιο και ταυτόχρονα “ανοίγουμε” τον Κήπο, “ανοίγουμε” το Μέγαρο Μουσικής, με τη βοήθεια της κ. Άννας Καφέτση. Είναι ένα πρώτο βήμα από τα πολλά που σκεφτόμαστε να κάνουμε για να αλλάξουμε συνολικά την όψη του Μεγάρου, χωρίς φυσικά να αλλάξει ο βασικός προσανατολισμός του, που είναι η μουσική» δήλωσε σήμερα, κατά τη συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος του ΔΣ του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Νίκος Θεοχαράκης.

« “Ο κήπος βλέπει…” είναι ένας τίτλος δάνειος από το πρώτο ποίημα από τα Τρία Ποιήματα με σημαία ευκαιρίας του Οδυσσέα Ελύτη, χωρίς ίσως τις θεολογικές και μεταφυσικές αναγωγές που μπορεί κανείς να διαβάσει στο ποίημα. Βρήκα σε αυτόν μια ευρεία μεταφορά ενός ανοίγματος στον κόσμο, του να βγει ο κήπος από την κλειστότητά του, από τα όριά του, από τον εαυτό του, στον κοινωνικό χώρο και στην πόλη, με ό,τι αυτό σημαίνει μεταφορικά και συμβολικά» δήλωσε η Άννα Καφέτση, διευθύντρια του Κέντρου Εικαστικών Τεχνών του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, που έχει την επιμέλεια της έκθεσης.

Ταυτόχρονα, έδωσε μερικά στίγματα, «κάποια εννοιολογικά περιβάλλοντα που θα ανακαλύψετε και θα ξαναανακαλύψετε, πιστεύω, αυτούς τους 2,5 μήνες, με διαφορετικές συνθήκες: Την ημέρα με τη ζέστη και το βράδυ με τη δροσιά και το φως. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Οι εμπειρίες που θα σας δώσει αυτή η έκθεση σε διαφορετικές στιγμές» σημείωσε.

Μεταξύ αυτών είναι «το άνοιγμα στη μνήμη των δρόμων», όπως χαρακτήρισε το εμβληματικό, πολιτικό έργο των Χόρχε Γκαλίντο και Σαντιάγο Σιέρρα, «ένα έργο μνημειακών διαστάσεων, που θυμίζει όχι μόνο τη σύγχρονη πολιτική ιστορία των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και αυτό που ζούμε σήμερα» όπως ανέφερε η κ. Καφέτση.

Ένα δεύτερο, βασικό επίσης εννοιολογικό περιβάλλον, δημιουργείται με το κομβικό, τρίπτυχο έργο του Ουίλλιαμ Κέντριτζ. «Εδώ έγινε μια τολμηρή, θα έλεγα, μουσειογραφικά επιλογή, να δειχτεί σαν να βλέπουμε στο εσωτερικό ενός δωματίου, ενός νοσοκομείου. Το θέμα του βοηθούσε σε αυτό» εξήγησε η ίδια, προτρέποντας να το δούμε κυρίως το βράδυ. «Θα μπορούσε να είναι μια έξοδος του κήπου σε ανθρώπινες ιστορίες που ζει κανείς καθημερινά σε διαδρόμους και δωμάτια νοσοκομείων. Ο κήπος περιβάλλεται από νοσοκομεία, ένα στοιχείο που με ενδιέφερε πάρα πολύ στο χτίσιμο αυτού του νέου ερμηνευτικού συγκειμένου που είναι ο κήπος» συμπλήρωσε.

Τριάντα επτά έργα, 26 διεθνώς αναγνωρισμένων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, θα βρίσκονται από σήμερα σε 85 σημεία, προσκαλώντας τον επισκέπτη να τα ανακαλύψει μέσα στις φυλλωσιές και στους θάμνους του Κήπου, αλλά και στο εσωτερικό της λεγόμενης Υπηρεσιακής Αυλής του Μεγάρου και να περιηγηθεί ανάμεσά τους, ζώντας μια ξεχωριστή αισθητηριακή και καλλιτεχνική εμπειρία.

Η έκθεση, που θα είναι ανοιχτή από τις 12 το μεσημέρι ως τις 12 το βράδυ με ελεύθερη είσοδο, είναι η πρώτη από μια σειρά άλλες που θα ακολουθήσουν και θα πραγματοποιούνται κάθε καλοκαίρι με διαφορετική προσέγγιση του Κήπου, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου.

Δημοφιλή