ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
20/11/2014 17:51 EET | Updated 20/11/2014 17:51 EET

Ψήφισμα κατά της πώλησης του ΟΛΠ και παρέμβαση στο ΣτΕ από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής

Eurokinissi

Κατά πλειοψηφία ενέκρινε απόψε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ψήφισμα κατά της πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). Συγχρόνως αποφάσισε να παρέμβει η Περιφέρεια Αττικής στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 2 Δεκεμβρίου, οπότε και εκδικάζεται η προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και επιμελητηρίων της πόλης για να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ.

 Όπως αναφέρεται στο ψήφισμα, «ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του λιμανιού είναι ζήτημα που αφορά συνολικά την οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας. Αποτελεί ζήτημα ύπαρξης για τους δήμους της ευρύτερης περιοχής και δεν μπορεί να εξαντλείται στους οικονομικίστικους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης. Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους το Περιφερειακό Συμβούλιο εκφράζει την αντίθεσή του στην πώληση του ΟΛΠ και ζητά να ξεκινήσει άμεσα διαδικασία διαβούλευσης μεταξύ της κυβέρνησης, της περιφερειακής και τοπικής Αυτοδιοίκησης, των παραγωγικών, επαγγελματικών φορέων και όλων των πολιτικών δυνάμεων, ώστε να προκριθεί, με την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, η βέλτιστη λύση για την ανάπτυξη του ΟΛΠ ως δημόσιου οργανισμού με όλες τις δραστηριότητές του, ενταγμένου σε ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της οικονομίας που θα εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και θα καλύπτει τις κοινωνικές ανάγκες».

Επίσης, «αποφασίζει να εκδώσει έγγραφο με τις θέσεις της Περιφέρειας, προκειμένου να κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά τη συζήτηση της Αιτήσεως Ακυρώσεως του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και όλων των επαγγελματικών φορέων που αντιτίθεται στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ».

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γιώργος Γαβρίλης, κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, σημείωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι πολλαπλών δραστηριοτήτων και οι χερσαίες εγκαταστάσεις του καλύπτουν έκταση 37,7 χλμ εντός των ορίων τεσσάρων δήμων (Πειραιά, Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Περάματος και Σαλαμίνας). Αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου, πρόσθεσε επισημαίνοντας: Διαθέτει το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό αυτοκινήτων στην Ανατολική Ευρώπη. Διαθέτει σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων από όπου διακινείται το μεγαλύτερο ποσοστό του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας και οργανωμένη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα.

Αναφερόμενος στην κερδοφορία του ΟΛΠ, είπε ότι αποτελεί διαχρονικά έναν κερδοφόρο οργανισμό που έχει πραγματοποιήσει και συνεχίζει να πραγματοποιεί με ίδια κεφάλαια μεγάλες επενδύσεις, χωρίς καμία επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

 Σχετικά με την παρουσία της εταιρείας COSCO στο λιμάνι, σημείωσε ότι αφαίρεσε από το δημόσιο έλεγχο μια σημαντική για τη χώρα και την οικονομία λιμενική δραστηριότητα. Η λειτουργία της στον Πειραιά, πρόσθεσε, δεν αύξησε συνολικά τις θέσεις απασχόλησης στο λιμάνι, αλλά αντικατέστησε θέσεις μόνιμης εργασίας με θέσεις επισφαλούς και χαμηλά αμειβόμενης απασχόλησης. Επίσης, όπως υποστήριξε, δεν συνέβαλλε ουσιαστικά στα φορολογικά έσοδα, λόγω των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνει, ενώ οι επενδύσεις που πραγματοποίησε δεν είχαν προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία.

Σε ό,τι αφορά στη συνήθη ευρωπαϊκή πρακτική, ο κ. Γαβρίλης σημείωσε ότι η επιλογή της πλήρους ιδιωτικοποίησης του λιμανιού δεν συμβαδίζει με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Όπως διευκρίνισε, η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών ενός λιμανιού με τα χαρακτηριστικά του ΟΛΠ, οδηγεί σε ένα μοντέλο λειτουργίας που δεν συναντάται στην Ευρώπη.

Sponsored Post