ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
28/11/2014 03:00 EET | Updated 10/12/2014 13:38 EET

Το ελληνικό startup... για καλοφαγάδες!

HuffPost Greece

Τη φράση «η κρίση γεννά ευκαιρίες» επιβεβαιώνει το e-FOOD. Πριν από περίπου 2 χρόνια μια ομάδα τριών ατόμων αποφάσισαν να «ενώσουν» το ντελίβερι φαγητού με τις νέες τεχνολογίες. Το αποτέλεσμα τους δικαίωσε και σήμερα αυτή η καινοτόμα επιχείρηση που είχε ξεκινήσει από το σαλόνι του σπιτιού ενός εκ των ιδρυτών, απασχολεί 35 εργαζομένους και εξυπηρετεί περισσότερους από 7.000 πολίτες τη μέρα. Ο συνιδρυτής της εταιρίας, Παμίνος Κυρκίνης, σε συνέντευξη του στην HuffPost Greece, μιλά μεταξύ άλλων για το πως ξεκίνησε αυτή η ιστορία επιχειρηματικής επιτυχίας, ποια είναι σήμερα τα δεδομένα και ποιες οι προσδοκίες και το μέλλον.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Τελικά, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που παραγγέλνουν φαγητό ντελίβερι σε αυτή την οικονομικά δύσκολη εποχή; Τι λένε τα στοιχεία που έχετε στα χέρια σας.

Φυσικά και υπάρχουν, θα έλεγα ότι ως ένα βαθμό η παραγγελία φαγητού, καφέ ή γλυκού delivery είναι μέρος της κουλτούρας του σύγχρονου Έλληνα. Αν το σκεφτείτε θα δυσκολευτέιτε πολύ να βρείτε κάποιο γνωστό σας που δεν παραγγέλνει ποτέ delivery. Σίγουρα αλλάζει η συχνότητα από άνθρωπο σε άνθρωπο ή το είδος κουζίνας που επιλέγει, αλλά το σίγουρο είναι ότι όλοι παραγγέλνουν.

Συνεπώς ακόμα και στην κρίση δεν είναι εύκολο να σταματήσεις αυτή τη συνήθεια, ίσα ίσα τη στιγμή που αρκετός κόσμος έχει περιορίσει τις εξόδους για διασκέδαση , η παραγγελία delivery στο σπίτι μαζί με καλή παρέα και μια ταινία ή ένα αγώνα αποτελεί μια μορφή οικονομικής διασκέδασης, ειδικότερα αν επωφεληθείς και από τις προσφορές που έχει το e-FOOD.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν όλα τα παραπάνω καθώς συνολικά έχουμε εξυπηρετήσει περισσότερες από 1.500.000 παραγγελίες, ενώ πλέον σε καθημερινή βάση εξυπηρετούμε περισσότερες από 7.000 με υψηλούς ρυθμούς αύξησης σε μηνιαία βάση.

Πως ακριβώς μπορεί κάποιος να παραγγείλει φαγητό μέσω του e-FOOD ; Ποια είναι, δηλαδή, τα βήματα.

Υπάρχουν 3 πολύ απλά βήματα είτε είσαι στο website είτε στο app σε ios & android :

Εισάγεις τη διεύθυνσή σου και βλέπεις ποια από τα 2000+ συνεργαζόμενα καταστήματα του e-FOOD σε εξυπηρετούν.

Eπιλέγεις το κατάστημα και προσθέτεις στο καλάθι την παραγγελία σου .

Η παραγγελία παραδίδεται στη διεύθυνσή σου χωρίς έξτρα χρέωση και πληρώνεις με μετρητά.

Ουσιαστικά παραγγέλνεις online σε λιγότερο από 1’ , βλέποντας πάντα επικαιροποιημένα μενού, βρίσκοντας αποκλειστικές προσφορές και γλυτώνοντας την αναμονή ή τα λάθη που μπορεί να προκύψουν από την τηλεφωνική παραγγελία delivery.

Υπάρχουν αρκετοί πολίτες στη χώρα μας, που δεν είναι απόλυτα εξομοιωμένοι με το ίντερνετ. Αυτοί ίσως αναρωτηθούν, «είναι αξιόπιστο να παραγγείλω φαγητό μέσω του διαδικτύου; Μήπως η παραγγελία μου δεν φτάσει ποτέ;». Τι λέτε εσείς πάνω σε αυτό;

Καμιά φορά οι αριθμοί λένε την αλήθεια, για να εξυπηρετούμε σε καθημερινή βάση 7.000 παραγγελίες υποδηλώνει σε μεγάλο βαθμό ότι η υπηρεσία μας λειτουργεί χωρίς προβλήματα, οι παραγγελίες παραδίδονται στο χώρο των καταναλωτών και μάλιστα χωρίς τα λάθη που μπορεί να προκύψουν από την τηλεφωνική παραγγελία delivery.

Σε κάθε περίπτωση έχοντας επενδύσει αρκετή ενέργεια στο τμήμα customer care, το e-FOOD λειτουργεί σαν σφραγίδα εγγύησης για τον καταναλωτή προσπαθώντας καθημερινά να μην υπάρχει ούτε ένας δυσαρεστημένος πελάτης από τις υπηρεσίες των συνεργαζόμενων καταστημάτων.

Πως πείσατε τους ιδιοκτήτες χώρων εστίασης να λάβουν μέρος στο καινοτόμο project σας; Το ρωτώ διότι, αν δεν κάνω λάθος, ήσασταν από τους πρώτους που επιχειρήσατε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.

Σωστά, ξεκινήσαμε από τους πρώτους και ένα σημαντικό στοιχείο που μας έκανε να είμαστε σήμερα πρώτοι είναι ο μεγάλος αριθμός συνεργαζόμενων καταστημάτων που καταφέραμε να έχουμε από το ξεκίνημα.

Αρχικά μεγάλο κομμάτι αυτής της επιτυχίας το οφείλουμε στους συνεργάτες του τμήματος πωλήσεων, οι οποίοι μέχρι και σήμερα εργάζονται με τον ίδιο ζήλο όπως ξεκινήσαμε την πρώτη μέρα του e-FOOD.

Εν συνεχεία σημαντική ώθηση στο να οικιοποιήσουμε τη νέα πραγματικότητα στους ιδιοκτήτες χώρων εστίασης, μας έδωσε η διαφήμιση στην τηλεόραση την οποία γι αυτό το λόγο επιλέξαμε να ξεκινήσουμε πολύ νωρίς.

Για να πείσεις τους ιδιοκτήτες να αποδεχθούν μια τόσο μεγάλη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίον λειτουργούσε η αγορά τους, χρειαζόταν ένα μέσο με δύναμη και επιρροή. Δυστυχώς ή ευτυχώς η φράση ‘’ Ρε συ αυτός παίζει και στην τηλεόραση, καλός θα είναι ’’ μάθαμε ότι ισχύει και σήμερα.

Σε παλαιότερη συνέντευξη σας, δηλώσατε ότι η κρίση δεν έχει πλήξει την επιχείρηση σας. Βάσει της εμπειρίας που έχετε, τι πρέπει να κάνει ένα ελληνικό startup έτσι ώστε να επιβιώσει σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον;

Είναι σημαντικό να κινούμαστε βήμα βήμα και να μην κάνουμε υπερβολές... Δεν χρειάζεσαι σούπερ γραφεία για να ξεκινήσεις ή 10 εταιρικά αυτοκίνητα.. εμείς φτάσαμε να εξυπηρετούμε χιλιάδες πελάτες και παραγγελίες μέχρι να αναβαθμίσουμε τα γραφεία μας και να μετακομίσουμε!

Είναι σημαντικό να είσαι συνετός στα πρώτα βήματα μέχρι να διαπιστώσεις εάν υπάρχει ανταπόκριση στην ιδέα σου, το απαραίτητο μέγεθος αγοράς και περιθώριο ανάπτυξης.

Ποιες δυσκολίες ή «εμπόδια» συναντήσατε από την δημιουργία του e-food.gr μέχρι σήμερα;

Θα έλεγα ότι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε και καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε ηταν η διαχείρηση της ταχύτατης ανάπτυξης του e-FOOD.

Ξεκινήσαμε στις αρχές του 2012, μια ομάδα τριών ατόμων από το σαλόνι του σπιτιού μου έχοντας 0 πελάτες και ξαφνικά σε λιγότερο από 3 χρόνια είμαστε μια παρέα 35 εργαζομένων, που εξυπηρετούμε 7.000 καταναλωτές την ημέρα και υποστηρίζουμε 2000+ συνεργαζόμενα καταστήματα.

Άρα έπρεπε να κάνουμε προσεκτικές κινήσεις για να επιτύχουμε την άρτια ανάβάθμιση της υπηρεσίας μας, παράλληλα με τη συνεχή πρόσληψη νέων συνεργατών οι οποίοι έπρεπε να εγκλιματισθούν πολύ γρήγορα στη φιλοσοφία μας καθώς σε μια startup o χρόνος για χάσιμο είναι περιορισμένος.

Σήμερα έχουμε βρει πλήρως τις ισορροπίες μας, πρόσφατα λανσάρεμε το νέο website του e-FOOD και έχουμε δημιουργήσει τις απαραίτητες δομές με αντίστοιχα τμήματα για να υποστηρίξουμε τη συνεχή άνοδο της υπηρεσίας μας.

Ποια είναι τα σχέδια και οι προσδοκίες σας, σε σχέση με το e-FOOD, για το προσεχές μέλλον;

Το 2014 η πλειονότητα των ανθρώπων είναι συνέχεια online. Στο Facebook το Instragram το Twitter κτλ είτε από το κινητό ή το tablet είτε από τον υπολογιστή. Ψωνίζει ρούχα, εισιτήρια για ταξίδια και σινεμά, βρίσκει ταξί κτλ. Αυτό που επιδιώκουμε είναι η μετάβαση από το παραδοσιακό τηλεφωνικό delivery στο online με απώτερο στόχο το e-FOOD να εδραιωθεί ως ο απόλυτος προορισμός για παραγγελίες φαγητού καφέ ή γλυκού.