ΚΟΙΝΩΝΙΑ
02/01/2015 17:54 EET

Το χρονικό όλων των ενεργειών του Θαλάμου Επιχειρήσεων του Λιμενικού για το Norman Atlantic

In this image taken from a Dec. 28, 2014 video and made available Wednesday, Dec. 31, 2014 a person is lifted from the deck of the Italian-flagged ferry Norman Atlantic by a rescue helicopter after it caught fire in the Adriatic Sea. More than 400 people were rescued from the ferry, most in daring, nighttime helicopter sorties that persisted despite high winds and seas, after a fire broke out before dawn Sunday on a car deck. Both Italian and Greek authorities have announced criminal investigations into the cause of the blaze. Italian authorities warned Tuesday that more bodies will likely be found when the blackened hulk of a Greek ferry is towed to Italy, as part of a criminal investigation into the fire that engulfed the ship at sea, killing at least 11 of the more than 400 people on board. (AP Photo/APTN)
ASSOCIATED PRESS
In this image taken from a Dec. 28, 2014 video and made available Wednesday, Dec. 31, 2014 a person is lifted from the deck of the Italian-flagged ferry Norman Atlantic by a rescue helicopter after it caught fire in the Adriatic Sea. More than 400 people were rescued from the ferry, most in daring, nighttime helicopter sorties that persisted despite high winds and seas, after a fire broke out before dawn Sunday on a car deck. Both Italian and Greek authorities have announced criminal investigations into the cause of the blaze. Italian authorities warned Tuesday that more bodies will likely be found when the blackened hulk of a Greek ferry is towed to Italy, as part of a criminal investigation into the fire that engulfed the ship at sea, killing at least 11 of the more than 400 people on board. (AP Photo/APTN)

Το πλήρες ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για το ναυτικό δυστύχημα του Norman Atlantic, έδωσε στη δημοσιότητα το Λιμενικό Σώμα.

Όλες οι ενέργεις του Θαλάμου Επιχειρήσεων λεπτό προς λεπτό

Παράλληλα όμως αποκαλύπτει και την ηλεκτρονική αλληλογραφία με το οποίο προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.

To χρονικό είναι αποκαλυπτικό για το πότε γίνεται η πρώτη ενημέρωση, τα ζητήματα που προέκυψαν κατά την επικοινωνία, την την ενημέρωση των Ιταλικών Αρχών αλλά και πότε έγινε επαφή με τον πλοίαρχο του Norman Atlantic.

Sponsored Post