ΔΙΕΘΝΕΣ
31/01/2015 08:03 EET

Ο κυβερνήτης του μοιραίου αεροσκάφους της AirAsia φαίνεται να μην βρισκόταν στη θέση του την ώρα του δυστυχήματος

Foreign investigators (L) examine the tail of the AirAsia flight QZ8501 in Kumai on January 12, 2015, after debris from the crash was retrieved from the Java sea. Indonesian divers retrieved the flight data recorder of the AirAsia plane that went down in the Java Sea a fortnight ago with 162 people on board, a crucial breakthrough that should help explain what caused the crash. AFP PHOTO        (Photo credit should read STR/AFP/Getty Images)
STR via Getty Images
Foreign investigators (L) examine the tail of the AirAsia flight QZ8501 in Kumai on January 12, 2015, after debris from the crash was retrieved from the Java sea. Indonesian divers retrieved the flight data recorder of the AirAsia plane that went down in the Java Sea a fortnight ago with 162 people on board, a crucial breakthrough that should help explain what caused the crash. AFP PHOTO (Photo credit should read STR/AFP/Getty Images)

Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους της AirAsia που συνετρίβη στη θάλασσα τον Δεκέμβριο είχε σηκωθεί από τη θέση του και εκτελούσε μια ανορθοδοξη διαδικασία όταν ο συγκυβερνήτης έχασε κατά τα φαινόμενα τον έλεγχο, ανέφεραν δύο πηγές προσκείμενες στην έρευνα για το δυστύχημα. Όταν ο κυβερνήτης κατάφερε να επιστρέψει στη θέση του ήταν ήδη πολύ αργά για να σωθεί το αεροσκάφος.

Οι λεπτομέρειες που έρχονται σταδιακά στο φως για τις τελευταίες στιγμές της πτήσης QZ8501 επικεντρώνονται κυρίως στη συντήρηση τους αεροσκάφους, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και την εκπαίδευση του πληρώματος, μολονότι Ινδονήσιοι αξιωματούχοι έχουν τονίσει δημοσίως ότι ακόμη είναι πολύ νωρίς για να εξαχθούν συμπεράσματα.

Το Airbus A320 κατέπεσε στη Θάλασσα της Ιάβας ενώ κατευθυνόταν από τη Σουραμπάγια της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη, στις 28 Δεκεμβρίου 2014, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 162 επιβαίνοντες σε αυτό.

Το αεροσκάφος αντιμετώπιζε προβλήματα με ένα κομπιούτερο ελέγχου της πτήσης για πάνω από μία εβδομάδα. Σύμφωνα με μία πηγή, ο κυβερνήτης είχε πετάξει με το αεροπλάνο αυτό, ενώ ήδη είχε εμφανίσει το πρόβλημα, λίγες ημέρες πριν από το δυστύχημα. Η AirAsia διευκρίνισε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει την πληροφορία αυτή ενώ είναι σε εξέλιξη η έρευνα που διεξάγει η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας.

Σύμφωνα πάντως με το πρακτορείο Ρόιτερς το συγκεκριμένο πρόβλημα και ο τρόπος με τον οποίο το χειρίστηκαν οι πιλότοι φαίνεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας. Το πρακτορείο Μπλούμπεργκ ανέφερε την Παρασκευή ότι οι πιλότοι αρχικά προσπάθησαν να επανεκινήσουν το κομπιούτερ και στη συνέχεια τράβηξαν τον ασφαλειοδιακόπτη για να το αποσυνδέσουν.

Πηγές προσκείμενες στην έρευνα είπαν ότι με το θέμα φαίνεται πως ασχολήθηκε ο Ινδονήσιος κυβερνήτης Ιριγιάντο, την ώρα που ο λιγότερο έμπειρος συγκυβερνήτης, ο Γάλλος Ρεμί Πλεζέλ, πετούσε το αεροπλάνο.

Sponsored Post