ΔΙΕΘΝΕΣ
20/05/2015 07:54 EEST | Updated 20/05/2015 07:54 EEST

Πόσο ασφαλή είναι τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα της Google;

KAREN BLEIER via Getty Images
The Google self-driving car maneuvers through the streets of in Washington, DC May 14, 2012. The system on a modified Toyota Prius combines information gathered from Google Street View with artificial intelligence software that combines input from video cameras inside the car, a LIDAR sensor on top of the vehicle, radar sensors on the front of the vehicle and a position sensor attached to one of the rear wheels that helps locate the car's position on the map. As of 2010, Google has tested several vehicles equipped with the system, driving 1,609 kilometres (1,000 mi) without any human intervention, in addition to 225,308 kilometres (140,000 mi) with occasional human intervention. Google expects that the increased accuracy of its automated driving system could help reduce the number of traffic-related injuries and deaths, while using energy and space on roadways more efficiently. AFP PHOTO/Karen BLEIER (Photo credit should read KAREN BLEIER/AFP/GettyImages)

Η εταιρία Google αποκάλυψε την Δευτέρα ότι τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητά της έχουν εμπλακεί σε 11 τροχαία ατυχήματα στην Καλιφόρνια, τα οποία όμως δεν προκάλεσαν τραυματισμούς ή σοβαρές υλικές ζημιές. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει να πειραματίζεται με τα οχήματα εδώ και έξι χρόνια και τα ατυχήματα έγιναν σε καταστάσεις που είτε το ίδιο το σύστημα του αυτοκινήτου, είτε ο οδηγός είχαν τον έλεγχο του οχήματος.

«Δεν υπήρξε καμία περίπτωση στην οποία τα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα ήταν η αιτία του ατυχήματος», ανέφερε ο Chris Urmson εκ μέρους της Google, εννοώντας πως τα λάθη ήταν καθαρά ανθρώπινα.

Παρόμοια απάντηση είχε δώσει και η Delphi Automotive, της οποίας το ένα αυτοματοποιημένο αυτοκίνητο ενεπλάκη σε ατύχημα κατά την διάρκεια δοκιμής. Η Delphi είχε αποστείλει μια αναφορά για το ατύχημα, όμως η Google δεν έχει προχωρήσει σε κάτι ανάλογο. Το Τμήμα Οχημάτων της Καλιφόρνια δήλωσε ότι δεν μπορεί να αποκαλύψει λεπτομέρειες από τις αναφορές των ατυχημάτων, επομένως οι υποστηρικτές και οι επικριτές των αυτοματοποιημένων αυτοκινήτων δεν έχουν την σωστή πληροφόρηση για την πορεία των δοκιμών.

Ο John Simpson της μη κυβερνητικής Οργάνωσης «Φύλακας Καταναλωτών» αποκάλυψε πως η Google έχει ως στόχο την δημιουργία αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν τιμόνι ή πετάλια, γεγονός που αποτρέπει τους οδηγούς από το να πάρουν τον έλεγχο του οχήματος αν αυτό βγει από την πορεία του. Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι σημαντικό να δίνονται ακριβείς πληροφορίες για την συχνότητα των ατυχημάτων.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως δοκιμές τέτοιου είδους αυτοκινήτων επιτράπηκαν στην Καλιφόρνια, την Νεβάδα, το Μίσιγκαν και την Φλόριντα.

Τέλος, να σημειώσουμε πως τα 11 ατυχήματα της Google δεν αποτελούν σημαντικό αριθμό (0,6 στις 10.000 περιπτώσεις), όμως εκτιμάται πως τα μικρής σημασίας τροχαία ατυχήματα που δεν αναφέρονται στις αρχές κάθε χρόνο ανέρχονται στα 5 εκατομμύρια, επομένως είναι δύσκολο να υπολογιστεί αν αποτελούν συχνό ή σπάνιο φαινόμενο.

Πηγή: New York Post