ΔΙΕΘΝΕΣ
20/05/2015 06:04 EEST | Updated 20/05/2015 06:05 EEST

Το ιταλικό...«γεφύρι της Άρτας»: Ο ιταλικός αυτοκινητόδρομος που φτιάχνεται εδώ και 50 χρόνια

Στην Ελλάδα, είναι γνωστός ο θρύλος/ ιστορία του «γεφυριού της Άρτας», που «ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ γκρεμιζόταν». Ως έκφραση χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια δουλειά η οποία συνεχίζεται πολύ καιρό χωρίς αποτέλεσμα, και χρησιμοποιείται συχνά ειρωνικά για έργα τα οποία αργούν πολύ να ολοκληρωθούν.

Το αντίστοιχο ιταλικό «γεφύρι της Άρτας» φαίνεται πως είναι ο αυτοκινητόδρομος (autostrada) Α3, που, όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Independent, ανάγεται πίσω στο...1966, όταν η τότε κυβέρνηση άνοιξε το πρώτο κομμάτι της «αιώνια ατελείωτης autostrada», που συνδέει Σαλέρνο με την πρωτεύουσα της Καλαβρίας.

Η ολοκλήρωση του 443 χλμ δρόμου έχει εμποδιστεί από προβλήματα κατασκευής, καθυστερήσεις και σκάνδαλα. Σύμφωνα με κάποιους Ιταλούς, αποτελεί σύμβολο του τι δεν πάει καλά με τη χώρα. «Είναι ένα σύμβολο του πώς είναι τα δημόσια έργα στην Ιταλία», αναφέρει ο Στέφανο Ζέρμπι, εκπρόσωπος του εθνικού οργανισμού καταναλωτών, Codacons. Στο δημοσίευμα σημειώνεται πως δεν είναι τυχαίο το ότι ο δρόμος περνάει από την Καμπανία, «πατρίδα» της Καμόρα, και στη συνέχεια από τις περιοχές της Ντράνγκετα, περιλαμβανομένων πόλεων όπως το Ροσάρνο και η Τζιόια Τάουρο.

«Όταν οι μαφιόζοι δεν βγάζουν εκατομμύρια από την κατασκευή του δρόμου μέσα από “γκρίζα” συμβόλαια, φαίνεται ότι διασφαλίζουν πως ο δρόμος δεν θα εμποδίζει τις άλλες δραστηριότητές τους. Σχεδόν στο μισό της διαδρομής, παρουσιάζονται περίεργες στροφές, που, όπως λέγεται, έγιναν κατόπιν απαίτησης τοπικού αφεντικού της Μαφίας που δεν ήθελε να πλησιάζει τη βίλα του ο δρόμος» αναφέρει ο Independent.

Αυτή την εβδομάδα ωστόσο, ο πρωθυπουργός, Ματέο Ρέντσι, δεσμεύτηκε στο Rai 1 ότι θα ολοκληρώσει τον δρόμο Salerno-Reggio Calabria. «Μέχρι τα τέλη του 2015, όλοι οι χώροι θα έχουν αρχίσει την επιτάχυνση των εργασιών και το αργότερο το επόμενο έτος θα έχει ολοκληρωθεί». Ωστόσο, πολλοί αμφιβάλλουν, με τη La Repubblica να γράφει ότι «είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι θα χρειαστεί ένα θαύμα για να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέσα σε έναν ακόμα χρόνο», υποστηρίζοντας ότι έγγραφα του υπουργείου Μεταφορών αναφέρονται στα τελευταία 20 χλμ, από το Λάινο Μπόργκο στο Καμποτενέζε, λέγοντας ότι «ανοίγουν» τον Νοέμβριο του 2017.