CULTURE
23/05/2015 15:53 EEST | Updated 23/05/2015 16:15 EEST

Οι πιο αμήχανες στιγμές στην ιστορία της Eurovision

getty

Ο διαγωνισμός της Eurovision δεν φημίζεται για την υπέροχη αισθητική του, την κομψότητά του, ούτε τα φοβερά τραγούδια,ή (με ελάχιστες εξαιρέσεις) την διεθνή καριέρα των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. Όλα αυτά τα χρόνια, έχουν δει πολλά τα μάτια μας: Τέρατα στη σκηνή, γιαγιάδες που χορεύουν και τραγουδούν, τούμπες, παραδοσιακές στολές, ειδικά εφέ, φωτιές και περίεργα κουστούμια και η αλήθεια είναι ότι τα περισσότερα από αυτά, δεν μας κάνουν πλέον καμία αίσθηση. Παρ' ολ' αυτά, ακόμα κι αν έχουμε αποκτήσει ανοσία στην αισθητική της Eurovision, έχουν υπάρξει μερικές στιγμές τα τελευταία χρόνια που έχουν κάνει ακόμα και τους πιο ανθεκτικούς να νιώσουν άβολα.

Εν αναμονή του 60ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision συλλέξαμε όλες τις στιγμές που μας έκαναν να νιώσουμε άβολα, να θέλουμε να κοιτάξουμε αλλού, να κοκκινίσουμε, να βάλουμε την τηλεόραση στο mute και, γενικά, να νιώσουμε «ετεροντροπή»! (το συναίσθημα όπου ντρέπεσαι για λογαριασμό κάποιου άλλου)

Στο Green Room...

Η Lise Rønne κατά τη διάρκεια της ανταπόκρισης που έκανε από το Green Room στην περσινή Eurovision στην Κοπεγχάγη, προσέφερε στη συμμετοχή της Μάλτας ένα πιάτο με παραδοσιακό αγγλικό πρωινό, με αβγά και λουκάνικα, επειδή σύμφωνα με την έρευνα που είχε κάνει άρεσε πολύ στον τραγουδιστή και το ξενοδοχείο που έμενε δεν το σέρβιρε. Φαγητά έφερε και σε άλλους διαγωνιζόμενους, οι οποίοι την κοιτούσαν με απορία. Κι εμείς το ίδιο!

Ένα με το πάτωμα

Το 2006 η Άννα Βίσση πήγε στον διαγωνισμό με το τραγούδι «Everything» σε μουσική Νίκου Καρβέλα και στίχους από την ίδια, φορώντας μία δημιουργία του Ζαν Πολ Γκοτιέ. Πολύς ντόρος είχε γίνει για το τραγούδι, το ρούχο και αν αυτό μας στοίχισε ακριβά και το γεγονός ότι η «φτασμένη» Άννα Βίσση είπε το «ναι» σε έναν τέτοιο διαγωνισμό. Από όλα τα παραπάνω, αυτό που μας έκανε λίγο να ντραπούμε για την ελληνική συμμετοχή δεν ήταν ούτε τα μανίκια του ρούχου, ούτε τα μαλλιά της Αννούλας, αλλά η στιγμή που έπεσε στο πάτωμα και έδωσε όλο της το «είναι» στο κομμάτι, ενώ από πίσω της έβγαιναν φωτιές και τα μαλλιά της τα φυσούσε ο αέρας. Τελικά βγήκε 9η και εμείς ακόμα προσπαθούμε να ξεχάσουμε αυτό που συνέβη.

Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς

Για να γυρίσουμε και λίγο πιο πίσω, το 1985, η παρουσιάστρια Lill Lindfors, έκανε ένα σκετσάκι που άφησε το κοινό με ανοιχτό το στόμα (αλλά όχι με την καλή έννοια). Καθώς έβγαινε στη σκηνή, «έκανε» πώς της σκίστηκε η φούστα και έμεινε μόνο με το εσώρουχό της. Μη φοβάστε καλέ! Ψέμματα το έκανε η γυναίκα. Αφού έκανε κάτι περίεργες κινήσεις που θύμιζαν μίμο στην Ερμού, γύρισε κάπως τα μανίκια, κατέβασε τη λαιμόκοψη, τράβηξε το πίσω μέρος και ξαφνικά βρέθηκε να φοράει ένα άλλο, λευκό φόρεμα. Μπα σε καλό σου και μας κοψοχόλιασες! Εμείς, πάντως, μείναμε με την αμηχανία της στιγμής.

Ο Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας

Κανείς δεν κατάλαβε ποτέ γιατί έπρεπε ένας μεγάλος Βίκινγκ να κουβαλήσει την τραγουδίστρια της Ουκρανίας στα χέρια, το 2013 στην σκηνή, ο οποίος δεν είχε καμία σχέση με το ύφος του τραγουδιού, ούτε και τα κουστούμια. Πέρα από κάτι σκιές δέντρων που εμφανίστηκαν στο βάθος η Zlata Ognevich, η τραγουδίστρια της Ουκρανίας, συνέχισε να τραγουδά και να χορεύει μέσα στην άσπρη της τουαλέτα και να κουνάει ρυθμικά τα χεράκια της. Plot twist: Όλα αυτά τα έκανε πάνω σε μία πέτρα.

Κρυφά μηνύματα

Όλο το τραγούδι της Πολωνίας στην περσινή της συμμετοχή, όχι απλά μας έκανε να αισθανθούμε άβολα, αλλά ήταν από τις περιπτώσεις που ήθελες να αλλάξεις το κανάλι για να μη χρειαστεί να δεις παραπάνω. Ερωτικά υπονοούμενα, πονηρές κινήσεις και παραδοσιακές στολές με ντεκολτέ την ώρα της μπουγάδας; Σοβαρά τώρα;

Καμία ουδετερότητα

Κάτι περίεργο συνέβη στην Ελβετία το 1976, όταν στην σκηνή ανέβηκε οι τραγουδίστρια, οι οραγνοπαίκτες και ένας κλόουν. Όσοι έχετε δει το «It» ή φοβάστε τους κλόουν, απομακρυνθείτε άμεσα από την οθόνη σας και μην δείτε το βίντεο. Από τη μία θέλεις λίγο να γελάσεις, από την άλλη να αλλάξεις το κανάλι και λίγο μέσα σου εύχεσαι η Ελβετία να είχε παραμείνει για ακόμα μία χρονιά ουδέτερη και να μην συμμετείχε στον θεσμό.

Bonus: Οι οργανοπαίκτες που παίζουν κιθάρα, παράλληλα με φυσαρμόνικα.

Χαμογελάτε είναι μεταδοτικό

Πολλοί έχουν ασχοληθεί με την κορώνα της ταλαντούχας Σοφίας Βόσσου, αλλά τόσοι λίγοι με τον Ανδρέα Μικρούτσικο και τη συγκλονιστική στιγμή που πηγαίνει κοντά στην Βόσσου και με πάθος παίζει το μπάσο του. Αρχικά, πρόκειται για μία αρκετά άβολη στιγμή (για όποιον την έχει παρατηρήσει), η οποία όμως γίνεται όλο και καλύτερη όσες περισσότερες φορές την δει κανείς. Άσπρο σακάκι, κούνημα γοφών και σκέρτσο στο βλέμμα, κοινώς κατάφωρη αδικία που πήραμε μόνο την 13η θέση!