ΔΙΕΘΝΕΣ
28/05/2015 10:05 EEST

Είναι οι γόμες όργανα του διαβόλου;

I found this eraser on my table, he is alive! And he has awesome mustaches. So sad that they're not real :(((
thethreesisters/Flickr
I found this eraser on my table, he is alive! And he has awesome mustaches. So sad that they're not real :(((

Ο Guy Claxton, επισκέπτης καθηγητής στο Kings College του Λονδίνου, έχει προκαλέσει διαξιφισμούς με τα σχόλιά του για την ταπεινή γόμα την οποία κατονομάζει «όργανο του διαβόλου». Σε κάποια σχολεία το διορθωτικό υγρό έχει ήδη απαγορευθεί, αν και περισσότερο επειδή κάποιοι απείθαρχοι μαθητές οσφραίνονται τις αναθυμιάσεις του.

Ο επιστήμονας δήλωσε ότι τα σχολεία θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές να αναγνωρίσουν τα λάθη τους, διότι αυτός είναι ο τρόπος που ο «μεγάλος ευρύς κόσμος» λειτουργεί και να απομακρυνθούν αντίληψη της μεγάλης σημασίας των βαθμών.

Μιλώντας στην εφημερίδα Daily Telegraph, ο καθηγητής Claxton, δήλωσε: «Η γόμα είναι ένα όργανο του διαβόλου, διότι διαιωνίζει μια κουλτούρα της ντροπής σχετικά με το σφάλμα. Είναι ένας τρόπος να λες ψέμματα στον κόσμο, που λέει ότι «Εγώ δεν έκανα λάθος. Το καταλάβα από την πρώτη στιγμή». Αυτό συμβαίνει όταν μπορείτε να σβήσετε το λάθος με τη γομολάστιχα και να το διορθώσετε».

«Αντ 'αυτού, χρειαζόμαστε μια κουλτούρα όπου τα παιδιά δεν θα φοβούνται να κάνουν λάθη, να τα δουν και να μάθουν απ΄αυτά. Να καταλάβουν, δηλαδή, τα σημεία βελτίωσης και όχι να επιθυμούν να πάρουν μια σωστή απάντηση γρήγορα για να φανούν έξυπνα».

Η άποψή του για την απαγόρευση της γόμας στην τάξη είναι μέρος μιας ευρύτερης συζήτησης σχετικά με την απομάκρυνση των μαθητών από τους βαθμοθηρία και την αφοσιώσή τους στο να διαμορφώσουν χαρακτήρα και να πρετοιμαστούν για την εργασιακή ζωή.

Ο συγγραφέας του «Educating Ruby», ένα βιβλίο που ασχολείται με το πώς να χτίσει τον χαρακτήρα σε μαθητές, είπε: «Το σχολείο δεν πρέπει να είναι μόνο ένα μέρος για να πάρεις σωστές απαντήσεις και να περάσει τις εξετάσεις, θα πρέπει να είναι μια πραγματική προετοιμασία για όλα τα παιδιά που θα ξεκινήσουν τη ζωή τους μετά το σχολείο. Πρέπει να μειωθεί το χάσμα μεταξύ της έννοιας της μάθησης στον πραγματικό κόσμο και σε αυτή που έχει διαμορφωθεί στο σχολείο».

(Πηγή: Telegraph.co.uk )