ΔΙΕΘΝΕΣ
28/05/2015 10:18 EEST | Updated 28/05/2015 10:20 EEST

Bloomberg: Έρχεται τo τέλος της «χρυσής εποχής» της τηλεόρασης

An exhibitor (R) demonstrates Hisense ULED televisions to a visitor on the last day of the first Consumer Electronics Show (CES) in Asia in Shanghai on May 27, 2015. More than 200 technology companies from 15 countries around the world are showcasing their consumer technology innovations at CES Asia which takes place from May 25 to 27.  AFP PHOTO   CHINA OUT        (Photo credit should read STR/AFP/Getty Images)
STR via Getty Images
An exhibitor (R) demonstrates Hisense ULED televisions to a visitor on the last day of the first Consumer Electronics Show (CES) in Asia in Shanghai on May 27, 2015. More than 200 technology companies from 15 countries around the world are showcasing their consumer technology innovations at CES Asia which takes place from May 25 to 27. AFP PHOTO CHINA OUT (Photo credit should read STR/AFP/Getty Images)

Δυσοίωνα είναι τα μηνύματα που έρχονται για τον τηλεόραση και γενικότερα τα τηλεοπτικά προγράμματα. Μπορεί κατά πολλούς κριτικούς να διανύουμε τη «χρυσή εποχή» της τηλεόρασης, ωστόσο σύμφωνα με το Bloomberg, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα.

Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο, η βιομηχανία του θεάματος θα μεταδώσει φέτος πάνω από 400 αυθεντικά τηλεοπτικά shows, θα ξοδέψει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για κορυφαία ταλέντα και εξωτικούς προορισμούς με την ελπίδα της δημιουργίας των επόμενων «Mad Men» ή «Game of Thrones». Αυτή η πληθώρα των προγραμμάτων ποιότητας είναι που έχει ωθήσει τους κριτικούς να κάνουν λόγο για «χρυσή εποχή» της τηλεόρασης. Ωστόσο όπως κάθε τηλεθεατής γνωρίζει, είναι αδύνατο να μπορεί να παρακολουθεί τις εκπομπές.

«Θα έπρεπε να παρακολουθείτε τηλεόραση 24 ώρες τη μέρα για τουλάχιστον οκτώ μήνες για να έχετε επαφή με κάθε δυνατό σενάριο που προβλήθηκε την περασμένη περίοδο», αναφέρει σε ένα υπολογισμό που έχει κάνει το Bloomberg. Με τόσα πολλά τηλεοπτικά προγράμματα ουσιαστικά να κυνηγούν τόσους λίγους θεατές, οι ειδικοί της βιομηχανίας εκτιμούν ότι τα περισσότερα προγράμματα θα χάσουν χρήματα και τα μισά προγράμματα που τρέχουν πιθανότατα θα εξαφανιστούν την επόμενη χρονιά.

«Η αγορά έχει πλημμυρίσει με τόσους πολλούς ανθρώπους να κυνηγάνε το ίδιο βραβείο» αναφέρει ο πρόεδρος της NBCUniversal’s, Jeff Wachtel, ο οποίος συμπληρώνει: «Αυτό που συνηθίζαμε να αποκαλούμε χρυσή εποχή της τηλεόρασης έχει μετατραπεί σε μια χρυσή βιασύνη».

«Με τα κόστη παραγωγής στο διαδίκτυο και προγράμματα να ακυρώνονται με αυξανόμενη συχνότητα, οι ειδικοί λένε ότι πολλά κανάλια θα εξαφανιστούν καθώς τα δίκτυα με τα πιο δημοφιλή προγράμματα καταπίνουν τους αντιπάλους που αποτυγχάνουν να δημιουργήσουν αρκετές επιτυχίες από μόνα τους», αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών προγραμμάτων μεταδίδουν όλο και περισσότερα προγράμματα ακόμη και αν το κοινό λιγοστεύει. Το πολυπόθητο κοινό ηλικιών 18-49, που παρακολουθεί καλωδιακή τηλεόραση έχει μειωθεί κατά 11% σε σχέση με πέρυσι σύμφωνα με τον ερευνητή MoffettNathanson.

Ένας λόγος είναι ότι οι θεατές αφήνουν τα ακριβά πακέτα της καλωδιακής τηλεόρασης για φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, όπως το Netflix και Hulu.

Με το κοινό μικρότερο και κατακερματισμένο δεκάδες τηλεοπτικά προγράμματα πέφτουν στην αφάνεια. Τα δίκτυα της καλωδιακής τηλεόρασης κρατούν τέτοιου είδους προγράμματα στον αέρα ελπίζοντας ότι οι τηλεθεατές θα τα αναζητήσουν. Ωστόσο οι ρωγμές αρχίζουν να εμφανίζονται.

« Το 2000, το 10% των αρχικών σειρών ακυρώθηκαν. Σήμερα περισσότερες από τις μισές δεν προωθούνται για δεύτερη σεζόν», λέει ο Liam Boluk, στρατηγικός σύμβουλος επικοινωνίας στο ενημερωτικό δελτίο ειδήσεων REDEF.

«Το αυθεντικό πρόγραμμα δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικό για τα δίκτυα της τηλεόρασης, αλλά είναι περισσότερο κοστοβόρο και επιρρεπές στην αποτυχία από οποιαδήποτε στιγμή στην ιστορία της τηλεόρασης», είπε ο Boluk.

«Η ειρωνεία είναι ότι μετά από χρόνια διαμαρτυρίας ότι δεν υπήρχε τίποτα που αξίζει να παρακολουθήσει κανείς στην τηλεόραση , οι θεατές λένε τώρα ότι είναι συγκλονισμένοι από τις πολλές επιλογές», μεταδίδει το Bloomberg.

«Τώρα οι άνθρωποι λένε ότι υπάρχουν περισσότερα καλά πράγματα στην τηλεόραση για να δουν από όσο χρόνο έχουν», λέει ο David Poltrack ο οποίος διεξήγαγε έρευνα για το CBS από το 1980 .