ΕΙΔΗΣΕΙΣ
15/09/2015 05:37 EEST | Updated 15/09/2015 06:52 EEST

Η τεχνολογία δεν κάνει απαραίτητα τους μαθητές εξυπνότερους, σύμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ

ERproductions Ltd via Getty Images
Rear view of two boys sitting in front of computers

Στα εκπαιδευτικά συστήματα που επενδύουν στον τομέα της πληροφορίας και στην τεχνολογία δεν παρατηρείται αξιοσημείωτη βελτίωση στις αποδόσεις των μαθητών όσον αφορά στην ανάγνωση, τα μαθηματικά ή τις επιστήμες, διαπιστώνει έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) .

Σύμφωνα με την έρευνα αν και σχεδόν τα τρία τέταρτα των μαθητών, στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, χρησιμοποιούν υπολογιστές στα σχολεία οι επιδόσεις τους δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη βελτίωση.

Αντίθετα διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές σε σχολεία της Ασίας έχουν πολύ υψηλές επιδόσεις. Το αξιοσημείωτο είναι ότι αν και στις χώρες αυτές τα «έξυπνα» κινητά και οι υπολογιστές είναι αναπόσπαστα μέρη της καθημερινότητας, ωστόσο η τεχνολογία είναι λιγότερο διαδεδομένη στις σχολικές τάξεις.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ στη Νότια Κορέα οι μαθητές χρησιμοποιούν τον υπολογιστή μέσα στην τάξη κατά μέσο όρο εννέα λεπτά, στο Χονγκ Κονγκ μόνο 11 λεπτά, ενώ στην Αυστραλία ο αντίστοιχος χρόνος ανέρχεται στα 58 λεπτά, στην Ελλάδα 42 λεπτά και 39 στην Σουηδία.

«Ο αντίκτυπος της χρήσης υπολογιστών στην απόδοση των μαθητών είναι αμφιλεγόμενος» τονίζει ο επικεφαλής του τομέα εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ,

«Οι μαθητές που χρησιμοποιούν υπολογιστές πολύ συχνά στο σχολείο έχουν πολύ χαμηλές αποδόσεις σε άλλα μαθησιακά αντικείμενα» διαπιστώνει η έρευνα.

Τέλος στην έκθεση του ΟΟΣΑ τονίζεται ότι τα σχολεία θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ψηφιακό χάσμα και κάθε μαθητής να αποκτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες που απαιτούνται στο σημερινό συνδεδεμένο κόσμο.