ΕΙΔΗΣΕΙΣ
01/10/2015 14:44 EEST | Updated 01/10/2015 16:29 EEST

Philanthropoli: Η πρώτη φιλανθρωπική «πόλη» του Ίντερνετ

Philanthropoli

Με την κρίση των τελευταίων ετών και το προσφυγικό/ μεταναστευτικό ζήτημα να έχουν φέρει δυναμικά στο προσκήνιο, φλέγον όσο ποτέ το θέμα της φιλανθρωπίας: Σήμερα είναι σημαντικότερο από ποτέ όσοι πολίτες και οργανισμοί έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν βοήθεια σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη να έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν εύκολα και γρήγορα- και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται το εγχείρημα της διαδικτυακής «Φιλανθρώπολης» (philanthropoli.com).

Ο κ. Στέργιος Τσαλής, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, περιγράφει τι είναι η «Φιλανθρώπολη» και τους σκοπούς της.

1-Περιγράψτε την philanthropoli: Ιδέα, πώς προέκυψε, τι κάνει.

H «Philanthropoli» είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα κοινωνικής αλληλεγγύης και αποτελεί την πρώτη φιλανθρωπική «πόλη» του διαδικτύου.

Αφορμή για την ίδρυση της επιχείρησής μας στάθηκε η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια και οι δυσμενείς συνέπειές της στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, γεννήθηκε η «Philanthropoli». Για μας η «Philanthropoli» είναι η «ιδανική» πόλη. Μια διαδικτυακή πλατφόρμα κοινωνικής αλληλεγγύης, μια πόλη της φιλανθρωπίας, του κοινωνικού ακτιβισμού που υποδηλώνει τη θέληση των φορέων, οργανισμών, εταιρειών, αλλά και καθημερινών ανθρώπων να βελτιώσουν τον κόσμο γύρω τους, ανάλογα με τις δράσεις και τη συμβολή τους.

philanthropoli

Η ιστοσελίδα μας συγκεντρώνει τους κοινωφελείς οργανισμούς της χώρας μας, αυτή τη στιγμή έχουμε 35 συνεργαζόμενους, όπως το «Χαμόγελο του παιδιού», το «Κάνε μία ευχή» και τους «Γιατρούς του κόσμου», οι οποίοι διαθέτουν το δικό τους προφίλ. Μέσα από αυτό οι οργανισμοί επιτυγχάνουν την ενημέρωση του κοινού με την προβολή των νέων και των δράσεων τους, όσο και την οικονομική ή και εθελοντική ενίσχυση του έργου τους, επικοινωνώντας τις πραγματικές τους ανάγκες.

Στην ιστοσελίδα μας υπάρχει ενσωματωμένη πλατφόρμα Crowd Funding, μία βασική υπηρεσία που εξυπηρετεί στη στόχευση των δράσεων, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους Οργανισμούς να δημιουργήσουν καμπάνιες για την κάλυψη μίας συγκεκριμένης ανάγκης, θέτοντας ένα χρηματικό στόχο που για να καλυφθεί προϋποθέτει τη μικρή συμβολή των δωρητών.

Η υπηρεσία του crowd funding δεν απευθύνεται μόνο στους κοινωφελείς Οργανισμούς, αλλά και σε εταιρίες καθώς αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τη διενέργεια δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και εξυπηρετεί στην ανάπτυξη της αλληλοβοήθειας, μέσα από τη διαρκή ενημέρωση του κοινού, αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων. Πράγματι, οι εταιρείες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της κοινωνικής προσφοράς, καθώς με τις δράσεις και τις προσφορές τους στηρίζουν έμπρακτα τις κοινωνικές δομές της χώρας. Με αυτό τον τρόπο, επωφελούνται και οι ίδιες οι επιχειρήσεις, δημιουργώντας ένα κοινωνικό προφίλ, μέσω του οποίου αυξάνουν τις πωλήσεις τους, ενώ παράλληλα κερδίζουν την αναγνωρισιμότητα στην αγορά δραστηριοποίησής τους.

philanthropoli

Μην ξεχνάμε όμως και τους απλούς, καθημερινούς χρήστες του διαδικτύου, οι οποίοι θα μπορούν να μας προτείνουν, ακόμη όμως και να δημιουργήσουν καμπάνιες για να συγκεντρώσουν κάποιο χρηματικό ποσό ή ακόμη και να δημιουργήσουν μία εθελοντική δράση για την κοινωφελή Οργάνωση που επιθυμούν, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο το έργο της.

2-Ποιο είναι το business model πίσω από αυτό

philanthropoli

Το business model που χρησιμοποιούμε είναι το συνδρομητικό μοντέλο για τις εταιρείες που επιθυμούν να εγγραφούν (3 διαθέσιμα πακέτα υπηρεσιών), τα οποία διαφέρουν στις υπηρεσίες προβολής, διαχείρισης προφίλ, αλλά και δράσεων. Επίσης, λαμβάνουμε μέσο όρο 6,3% από το αποτέλεσμα των δράσεων, μέσω της υπηρεσίας του crowdfunding, ενώ αυτό το ποσοστό πέφτει κλιμακωτά ανάλογα με το συνολικό ποσό που συγκεντρώνεται.

3-Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού μέχρι τώρα;

Εδώ και δύο εβδομάδες η ιστοσελίδα μας έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί κανονικά. Ήδη όπως ανέφερα και παραπάνω η Philanthropoli συνεργάζεται με 35 φιλανθρωπικές οργανώσεις. Η ανάγκη για ανεύρεση πόρων από τις οργανώσεις αυτές για την κάλυψη των αναγκών τους είναι μεγάλη. Η ανταπόκριση του κοινού είναι πολύ ενθαρρυντική. Μέχρι στιγμής το προφιλ μας στο facebook έχει πάνω από 3000 φίλους, οι οποίοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις δράσεις και τα νέα των κοινωφελών οργανισμών, παραθέτοντας σχόλια και προτάσεις για νέες δράσεις. Η εταιρεία μας χρησιμοποιεί τεχνικές crowd sourcing, ώστε το κοινό μέσω έξυπνων δράσεων και μηνυμάτων να μεταφέρει την πληροφορία, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι χρήστες να ενημερώνονται για τις ανάγκες των οργανισμών ενώ παράλληλα η δράση αποκτά μεγαλύτερη απήχηση (Word of mouth). Πολύ σημαντικό γεγονός είναι ότι η φιλανθρωπική προσφορά γεννά ηθική ικανοποίηση στο δωρητή, ενώ παράλληλα καλύπτει μία ανάγκη.

4-Ποια είναι τα σχέδιά σας όσον αφορά στο προσεχές μέλλον της philantropoli;

Βασική μας επιδίωξη αποτελεί η εξέλιξη των λειτουργιών της ιστοσελίδας μας και η ανάπτυξη του e-shop, με στόχο να λειτουργεί μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου. Παράλληλα, θα προχωρήσουμε σε περισσότερες δράσεις στην Αθήνα σε συνεργασία με τις φιλανθρωπικές οργανώσεις και εταιρείες, ώστε να προωθηθεί περισσότερο η φιλανθρωπία στον κόσμο. Μια επιπλέον μελλοντική σκέψη είναι η ανάπτυξη της εφαρμογής για κινητά και tablet καθώς και widget, ώστε να δώσουμε στο κοινό έναν άμεσο τρόπο πρόσβασης, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στις μεθόδους κοινωνικής προσφοράς.

5-Δεν θεωρήσατε ότι η κρίση ενδεχομένως να λειτουργούσε ανασχετικά σε ένα τέτοιο project;

Αδιαμφισβήτητα, η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα μας έχει δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην κοινωνία και λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας στη δυνατότητα συμμετοχής στο φιλανθρωπικό έργο. Δυστυχώς, το κράτος έχει μειώσει δραματικά τις επιχορηγήσεις προς τους κοινωνικούς φορείς, ενώ παράλληλα οι ανάγκες των φιλανθρωπικών οργανώσεων αυξάνονται συνεχώς. Η Philanthropoli, πέραν του ότι είναι μία start up επιχείρηση που επιθυμεί να αποτελέσει το κίνητρο για την επανεκκίνηση της φιλανθρωπίας, έχει σημαντικές προοπτικές υγιούς ανάπτυξης, καθώς σύμφωνα με έρευνες υπάρχει συνεχής αύξηση της αλληλεγγύης και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, παρά την εκτεταμένη οικονομική κρίση. Η πλατφόρμα μας, διευκολύνει τη συνολική διαδικασία δωρεάς προς τις φιλανθρωπικές οργανώσεις μέσω της σωστής ενημέρωσης και της στόχευσης των δράσεων, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ως ένα χρήσιμο εργαλείο προβολής και ανεύρεσης πόρων, αλλά και δημιουργίας δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

6-Ποιο είναι το οικονομικό όφελος- πώς βγάζει λεφτά για να συνεχίζει τη λειτουργία της η philanthropoli;

Το οικονομικό όφελος προκύπτει από το ποσοστό που λαμβάνουμε για τη δημιουργία, την προώθηση και την υλοποίηση μιας δράσης για κάποια φιλανθρωπική οργάνωση. Βάσει των ερευνών που έχουμε μελετήσει, παρατηρείται ότι οι φιλανθρωπικές οργανώσεις ξοδεύουν κατά μέσο όρο το 20% των εσόδων τους για έξοδα marketing και προώθησης. Η εταιρεία μας αναλαμβάνει τη δημιουργία και τη διενέργεια δράσεων, την προώθηση τους και την ενημέρωση του κοινού μέσω του crowd sourcing, καθώς και τη διασύνδεση με τις εταιρείες που επιθυμούν να προσφέρουν. Επίσης, οικονομικό όφελος υπάρχει από την εγγραφή των εταιρειών ως μέλη στη πλατφόρμα μας, οι οποίες ανάλογα με τις υπηρεσίες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν επιλέγουν ένα από τα τρία συνδρομητικά πακέτα μας. Τέλος, σημαντικό μερίδιο των εσόδων προέρχεται από τα προϊόντα που θα πωλούνται στο e-shop , καθώς κι από τις διαφημίσεις που θα υπάρχουν στην ιστοσελίδα μας. Φυσικά, ένας πολύ σημαντικός στόχος της εταιρείας μας είναι να υπάρξει θετικός αντίκτυπος στην κοινωνία, κάτι που θα αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στο site μας.

Δείτε τη σελίδα της Philanthropoli και τη σελίδα της στο Facebook.

Sponsored Post