ΔΙΕΘΝΕΣ
04/11/2015 16:16 EET | Updated 04/11/2015 16:19 EET

Αεροπορικό δυστύχημα στο Σουδάν: Το μοιραίο αεροσκάφος ήταν ακατάλληλο να πετά

People gather at the site of a cargo plane crash, on a small island in the White Nile river, close to Juba airport, in the Hai Gabat residential area, on November 4, 2015. At least 27 people were killed today when a plane crashed shortly after taking off from South Sudan's capital Juba, an AFP reporter said. Police were pulling the bodies of men, women and children out of the wreckage of the Russian-built Antonov An-12 cargo plane, which smashed into a farming community on an island on the White Nile river, according to the reporter, who counted at least 27 dead.  AFP PHOTO / CHARLES LOMODONG        (Photo credit should read CHARLES LOMODONG/AFP/Getty Images)
CHARLES LOMODONG via Getty Images
People gather at the site of a cargo plane crash, on a small island in the White Nile river, close to Juba airport, in the Hai Gabat residential area, on November 4, 2015. At least 27 people were killed today when a plane crashed shortly after taking off from South Sudan's capital Juba, an AFP reporter said. Police were pulling the bodies of men, women and children out of the wreckage of the Russian-built Antonov An-12 cargo plane, which smashed into a farming community on an island on the White Nile river, according to the reporter, who counted at least 27 dead. AFP PHOTO / CHARLES LOMODONG (Photo credit should read CHARLES LOMODONG/AFP/Getty Images)

To εμπορικό αεροσκάφος το οποίο συνετρίβη σήμερα Τετάρτη λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Τζούμπας, της πρωτεύουσας του Νοτίου Σουδάν παρασύροντας στον θάνατο 36 ανθρώπους, ήταν ακατάλληλο να πετάξει, γνωστοποίησε η ουκρανική κατασκευάστρια εταιρία Antonov.

To αεροσκάφος, που είχε κατασκευαστεί στη πρώην ΕΣΣΔ το 1971 και ήταν καταχωρισμένο στο νηολόγιο του Τατζικιστάν, την πρώην σοβιετική δημοκρατία της κεντρικής Ασίας, «δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιείται καθώς οι διαδικασίες» ανακαίνισης και συντήρησης «που προέβλεπε ο κανονισμός δεν είχαν πραγματοποιηθεί (...), περιλαμβανομένων εκείνων που στόχευαν στο να εγγυηθούν την ασφάλεια», διευκρίνισε η εταιρεία σε ένα δελτίο τύπου.

Το αεροσκάφος είχε συναρμολογηθεί στην Τασκένδη, την πρωτεύουσα του Ουζμπεκιστάν.

Είχε νηολογηθεί στο Τατζικιστάν και το πλήρωμά του αποτελείτο από Αρμένιους υπηκόους. Το υπουργείο Εξωτερικών της Αρμενίας επιβεβαίωσε ότι πέντε Αρμένιοι σκοτώθηκαν στο αεροπορικό δυστύχημα.

«Η εταιρία Antonov παρακολουθεί την κατάσταση των αεροσκαφών της όπου κι αν βρίσκονταν και προχωρεί σε συστάσεις σχετικά με τη συντήρηση ή τις εργασίες που πρέπει να γίνουν προκειμένου να παραταθεί η διάρκεια της εκμετάλλευσής τους», εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο μια υπεύθυνη της αεροπορικής εταιρείας.

«Κατόπιν οι αρχές της ενδιαφερόμενης χώρας αποφασίζουν» σχετικά με την πορεία που θα ακολουθούσουν, προσέθεσε η ίδια.

Στην περίπτωση του φορτηγού αεροσκάφους που κατέπεσε στην Τζούμπα, η εταιρία Antonov βρισκόταν σε επικοινωνία με τις αρχές του Τατζικιστάν, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Στο δελτίο που εξέδωσε η εταιρία διευκρινίζει επίσης ότι η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας της Ουκρανίας αναμένει να ενημερωθεί σχετικά με τη συντριβή από τις αρχές του Νοτίου Σουδάν και του Τατζικιστάν προκειμένου να αποφασίσουν εάν η Antonov θα συμμετάσχει ή όχι στις έρευνες.

Τουλάχιστον 36 άνθρωποι σκοτώθηκαν στη Τζούμπα όταν το αεροσκάφος αυτό συνετρίβη κατά την απογείωσή του.

Δύο άνθρωποι, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, επέζησαν, ωστόσο ο ένας εξ αυτών υπέκυψε στα τραύματα που είχε υποστεί αργότερα.

Προς το παρόν δεν έχουν διευκρινιστεί τα αίτια του δυστυχήματος.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)