ΕΙΔΗΣΕΙΣ
29/12/2015 02:11 EET

Ηλεκτρονική Γραμματεία: Η εφαρμογή που βοηθά τους Έλληνες φοιτητές να ελέγχουν τη βαθμολογία τους online

Ηλεκτρονική Γραμματεία

Ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν περάσει από ελληνικό πανεπιστήμιο και κάποια στιγμή δεν έχουν «κολλήσει» με τις ώρες σε κάποια ουρά έξω από γραμματεία, ή που δεν έχουν ταλαιπωρηθεί προσπαθώντας να μάθουν ποια επακριβώς είναι η βαθμολογία τους.

Τα δεδομένα σε αυτό τον τομέα φιλοδοξεί να αλλάξει η εφαρμογή «Ηλεκτρονική Γραμματεία» για Android, φτιαγμένη από ελληνικά χέρια: Πρόκειται για μια εφαρμογή για φορητές συσκευές (smartphones/ tablets) που απευθύνεται αποκλειστικά σε φοιτητές και τους δίνει την δυνατότητα να ελέγχουν την βαθμολογία τους εύκολα και γρήγορα από το κινητό τους. Μπορείτε να την βρείτε εδώ.

Η εφαρμογή είναι συμβατή με περισσότερα από 25 πανεπιστήμια και αυτή τη στιγμή την χρησιμοποιούν πάνω από 10000 φοιτητές σε όλη την Ελλάδα.

Η ομάδα της «Ηλεκτρονικής Γραμματείας» αποτελείται από τρία άτομα: Τους Γρηγόρη Γρηγοριάδη, Στέφανο Χαλιάσο και Βουτσά Χαράλαμπο, απόφοιτους σχολών Πληροφορικής και πλέον ιδιοκτήτες δικής τους εταιρείας πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη.

Τι προσφέρει η εφαρμογή

  • Προβολή βαθμολογίας ανά εξάμηνο, περασμένων μαθημάτων, διδακτικών μονάδων & μέσου όρου.
  • Διαγράμματα ώστε να παρακολουθείς την πορεία και τις επιδόσεις σου με την πάροδο του χρόνου.
  • Αυτόματος εντοπισμός αλλαγών στις βαθμολογίες και εμφάνιση σχετικών ειδοποιήσεων.
  • Λειτουργεί ακόμα και όταν η γραμματεία της εκάστοτε σχολής είναι offline, ώστε ο φοιτητής να έχει πάντα πρόσβαση στις τελευταίες βαθμολογίες του.
  • Αυτόματος συγχρονισμός ανά τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να έχεις πάντα τις τελευταίες βαθμολογίες στο κινητό σου.

Η γένεση της «Ηλεκτρονικής Γραμματείας»

Όπως εξηγεί ο κ. Βουτσάς, η ιδέα για την εφαρμογή προέκυψε πριν από περίπου τρία χρόνια. «Φοιτητής τότε στις Σέρρες και ταυτόχρονα εργαζόμενος στη Θεσσαλονίκη, είχα την ανάγκη να ελέγχω την Βαθμολογία μου εύκολα και γρήγορα. Το σύστημα ελέγχου βαθμολογιών της σχολής μου ήταν απαρχαιωμένο, πολλές φορές δεν λειτουργούσε λόγω του αυξημένου φόρτου και ως αποτέλεσμα δεν μπορούσα να δω την βαθμολογία μου σε περιόδους εξεταστικής. Οι βαθμοί παρουσιάζονταν με δυσκολονόητο τρόπο, μέσα από ένα παλιομοδίτικο περιβάλλον που θύμιζε ιστοσελίδα της δεκαετίας του 90' και φυσικά η πρόσβαση από κινητό ήταν πρακτικά αδύνατη». 

Τότε, όπως αναφέρει, ξεκίνησαν οι πρώτες σκέψεις για τη δημιουργία μιας εφαρμογής που θα λύνει όλα αυτά τα προβλήματα, αρχικά για προσωπική χρήση. «Στη συνέχεια όμως μου δημιουργήθηκε το ερώτημα - Γιατί όχι για όλους τους φοιτητές της σχολής μου; Γιατί όχι για όλους τους φοιτητές γενικότερα;»

Η πρώτη έκδοση δημιουργήθηκε τον Μάιο του 2013. Ο χρήστης κατέβαζε την εφαρμογή από το Goοgle Play, πληκτρολογούσε τους κωδικούς εισόδου και μπορούσε πλέον να ελέγχει τις βαθμολογίες γρήγορα από το κινητό του. «Η επιτυχία της εφαρμογής φάνηκε εξ' αρχής. Μέσα σε 1 ένα χρόνο είχε πάνω από 5000 χρήστες» σημειώνει ο κ. Βουτσάς, συμπληρώνοντας ότι, λαμβανομένης υπόψιν της αυξημένης ζήτησης για να προστεθούν νέες σχολές, αποφασίστηκε η ανάπτυξη και εξέλιξης της εφαρμογής από κοινού.

«Μετά από κάποιους μήνες δουλειάς, τον Δεκέμβριο του 2015, βγήκε στο Google Play η νέα ανανεωμένη έκδοση της εφαρμογής, με πολλές νέες λειτουργίες, συμβατή με όλα σχεδόν τα πανεπιστήμια της χώρας

. Μόλις τα νέα διαδόθηκαν μέσα από τα social media, η εφαρμογή είχε περισσότερες από 5000 νέους χρήστες μέσα στην πρώτη εβδομάδα και είναι πρώτη στην κατηγορία "εκπαίδευση" του Google Play».

Εφαρμογές και εκπαίδευση

Στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η ανάπτυξη μιας σειράς από ψηφιακές υπηρεσίες που θα αλλάξουν την καθημερινότητα του φοιτητή και θα συνδέονται μεταξύ τους μέσα από την υπάρχουσα εφαρμογή μας, Ηλεκτρονική Γραμματεία.

«Ενδεικτικά θα σας αναφέρω μερικές λέξεις κλειδιά που πιθανότητα να αποκαλύπτουν τα μελλοντικά μας σχέδια. "Δηλώσεις Μαθημάτων","Πρόγραμμα Μαθημάτων", "Πρόγραμμα Εξεταστικής", "Ανακοινώσεις". Επίσης δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο μιας online πλατφόρμας (τύπου social network) που θα παρέχει μια σειρά από υπηρεσίες γύρο από τον φοιτητή και την εκπαίδευση γενικότερα» αναφέρει ο κ. Βουτσάς, τονίζοντας ότι για να υλοποιηθούν αυτές οι ιδέες απαιτείται η βοήθεια των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας. «Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλο αυτό το διάστημα οι μόνοι που πραγματικά μας βοήθησαν ήταν οι φοιτητές. Παρά τις επιστολές μας σε διάφορες γραμματείες σχολών για να έρθουμε σε επικοινωνία και συνεργασία μαζί τους, ποτέ κανείς δεν μπήκε καν στη διαδικασία να μας απαντήσει» υπογραμμίζει.

Όσον αφορά στην παρούσα κατάσταση, ο κ. Βουτσάς επισημαίνει ότι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται να μην υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, αλλά ούτε και η θέληση για την ανάπτυξη τέτοιου είδους εφαρμογών.

«Σκεφτείτε ότι στα Πανεπιστήμια μόλις τα τελευταία χρόνια έχουν μπει σε λειτουργία τα συστήματα μηχανογράφησης, χωρίς ωστόσο και πάλι να χρησιμοποιούνται πλήρως, με αποτέλεσμα η ανάρτηση της βαθμολογίας να γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο της "αφισοκόλλησης".Για να μπορέσουν να χτιστούν εφαρμογές στον τομέα της εκπαίδευσης, θα πρέπει πρώτα να αναβαθμιστούν τα πληροφοριακά συστήματα των πανεπιστήμιων, σχολείων κλπ. ώστε  να παρέχουν την δυνατότητα σε προγραμματιστές να χτίσουν τις δικές τους εφαρμογές μέσα από ένα API. Από την άλλη πλευρά, τα στοιχεία μας δείχνουν ότι οι φοιτητές ζητάνε εφαρμογές που θα κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητα τους» καταλήγει.