ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
05/02/2016 08:39 EET | Updated 05/02/2016 09:19 EET

Θεόδωρος Βενιάμης: Υποκριτική η στάση της ΕΕ απένταντι στην ελληνική ναυτιλία

Eurokinissi/photo αρχείου

Για υποκριτική στάση της ΕΕ εναντίον της ελληνικής ναυτιλίας, αναφορικά με την απόφαση της να ζητήσει από την Ελλάδα να τροποποιήσει διατάξεις του θεσμικού της πλαισίου, λόγω επικαλούμενης μη συμβατότητάς τους με τις κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης κατά τη χθεσινή ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε στο ίδρυμα Ευγενίδου.

Ο κ.Βενιάμης, είπε ότι σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας, η ναυτιλία, ο πιο παραγωγικός πυλώνας για αυτήν, στοχοποιείται και η νομική αβεβαιότητα και επενδυτική ανασφάλεια που δημιουργείται ενδέχεται να προκαλέσουν φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρωπαϊκού, εκτός Ευρώπης και μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλείται ότι η απόφαση για την Ελλάδα θα αποτελέσει προηγούμενο και για την εξέταση και άλλων κοινοτικών συστημάτων. Εμμέσως λοιπόν φαίνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τορπιλίζει μόνη της τα SAG, τα οποία υιοθέτησε για την προάσπιση και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κοινοτικού στόλου έναντι τρίτων χωρών» είπε και εξέφρασε την πεποίθηση , όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η naftemporiki, ότι η πλοιοκτησία σε συνεργασία με την πολιτεία θα προασπίσει τα συμφέροντα της μεγάλης ελληνικής ναυτιλίας απέναντι στην επίθεση που δέχεται από ξένα κέντρα και θα διατηρήσει ανέπαφους, σε μία δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, τους στενούς δεσμούς που έχει αναπτύξει τα τελευταία σαράντα χρόνια με τα πάτρια εδάφη.

«Μάλλον οι Ευρωπαίοι νομοθέτες δεν διδάχθηκαν από τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος. Με κάποιες ανάλογες στενές αντιλήψεις περί εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου ανταγωνισμού κατέστρεψαν την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία και την πρόσφεραν ως δώρο στις χώρες της Απω Ανατολής. Πώς συνάδουν οι κινήσεις αυτές της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τις δηλώσεις του προέδρου Γιούνκερ για οικονομική ανάπτυξη, θέσεις εργασίας και παραγωγή καλύτερης νομοθεσίας στην Ευρώπη», διερωτήθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Ακόμη σχολίασε τις αρνητικές επιπτώσεις των capital controls στην πορεία του ναυτιλιακού συναλλάγματος, σημειώνοντας πως οι συνέπειες ήταν και παραμένουν εμφανείς.

Όπως δημοσιεύει η Ναυτεμπορική,επικαλούμενη τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το πρώτο εξάμηνο του 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα ήταν 6,42 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 2,13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 6,29 δισεκατομμύρια ευρώ. Το διάστημα όμως Ιουλίου - Οκτωβρίου 2015 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα έφθασε μόνο τα 2,27 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας μείωση 50,78% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014 που ήταν 4,62 δισεκατομμύρια ευρώ. Η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά των capital controls και της οικονομικής αστάθειας και ανασφάλειας που προκάλεσαν.

Αναφερόμενος στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις και στον κατά πόσο αυτές επηρεάζουν το ναυτιλιακό κλάδο, ο πρόεδρος της ΕΕΕ τόνισε ότι σε διεθνές επίπεδο τους τελευταίους μήνες του 2015 οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, έχουν υποστεί ραγδαία υποχώρηση διανύοντας τη χειρότερη εποχή στην ιστορία τους .

Για το κλάδο των δεξαμενοπλοίων, είπε ότι αυτός διανύει την καλύτερη ναυλαγορά από το 2008 καταγράφοντας αυξήσεις άνω του 70% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

Εξίσου θετικά χαρακτήρισε και τα αποτελέσματα για τη μεταφορά υγροποιημένου υγραερίου και των παραγώγων πετρελαίου.

Ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε επίσης ότι Ένωση υποστηρίζει έμπρακτα της δημόσιες ναυτικές ακαδημίες, ενώ επανέλαβε την πρότασή του για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επί των πλοίων με όρους σύμφωνους με τα διεθνώς κρατούντα προκειμένου να μη θιγεί η ανταγωνιστικότητα του στόλου.

Για το θέμα του ΝΑΤ ενόψει της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που συντελείται πρόσθεσε ότι η ελληνική πολιτεία συμμερίζεται πλήρως την αναγκαιότητα διασφάλισης της εύρυθμης λειτουργίας των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Ο κ.Βενιάμης υπογράμμισε ότι παρά το δυσμενές οικονομικές διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε DWT ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου.

(Με επιπλέον πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)