CULTURE
22/05/2016 07:10 EEST | Updated 22/05/2016 07:10 EEST

Κάννες 2016, μέρα 11η: Η Isabelle Huppert επιβεβαίωσε το αλάνθαστο ρητό «Σαν τις Γαλλίδες, δεν έχει»

Πλησιάζοντας προς το τέλος του 69ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, μία ημέρα πριν την τελετή λήξης και την απονομή του φετινού Χρυσού Φοίνικα, μία από τις πλέον κορυφαίες Γαλλίδες ηθοποιούς -αλλά και μούσα μεγάλων σκηνοθετών και αιώνιο fashion icons- η Isabelle Huppert, έκανε την εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί επιβεβαιώνοντας το σταθερά αλάνθαστο ρητό, πως δηλαδή «σαν τις Γαλλίδες, δεν έχει».

Η Huppert παρευρέθηκε στις Κάννες για την πρεμιέρα του «Elle», της πρώτης μεγάλου μήκους ταινίας του εξίσου «τεράστιου» Paul Verhoeven από το 2006 αλλά και της πρώτης του, σε όλη του τη φιλμογραφία, στη γαλλική γλώσσα. Η ταινία είναι κάτι ανάμεσα σε μαύρη κωμωδία και ψυχολογικό δράμα και μέσα σε αυτό το αρκετά παράξενο πλαίσιο η Huppert υποδύεται την κεντρική ηρωίδα, Michele,η οποία βιάζεται από έναν άγνωστο (;) άντρα στην αρχή κιόλας του φιλμ. Αντί όμως να καταφύγει στην αστυνομία, αποφασίζει να παίξει ένα παιχνίδι γάτας και ποντικού με τον βιαστή της. Κοινό και κριτικοί λάτρεψαν την ταινία και, από ότι φαίνεται, το «Elle» όχι μόνο θα κερδίσει κάποιο βραβείο στις Κάννες αλλά θα συνεχίζει να μαζεύει κι άλλα, και μετά από αυτές.

Η δεύτερη μεγάλη πρεμιέρα του Σαββάτου ήταν το «Blood Father» του Γάλλου σκηνοθέτη Jean-Francois Richet («Επίθεση στο Σταθμό 13»), με πρωταγωνιστή στον Mel Gibson. Η ιστορία σίγουρα θα σας θυμίσει κάτι: πρώην κατάδικος (Gibson) τα βάζει με συμμορία εμπόρων ναρκωτικών οι οποίοι έχουν απαγάγει την κόρη του (Erin Moriarty), με την οποία παρεμπιπτόντως δεν είχε και πολύ καλές σχέσεις τα τελευταία χρόνια. Κοινώς η ταινία είναι ένα ακόμα μεγάλο κλισέ της τάξης του «Taken», κάτι που δεν εκτίμησαν ιδιαίτερα οι κριτικοί στις Κάννες αλλά που κατά πάσα πιθανότητα θα εκτιμήσει το κοινό όταν το «Blood Father» βγει στις αίθουσες. Παρ' όλα αυτά, όσο κακές και αν ήταν οι κριτικές, όλοι συμφώνησαν σε ένα πράγμα: ο Mel Gibson «το έχει» ακόμα.

Τέλος, πρεμιέρα έκανε και το «The Salesman» του Ιρανού Asghar Farhadi, που αφηγείται την ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού, του Emad (Shahab Hosseini) και της Rana (Taraneh Alidoosti) οι οποίοι αναγκάζονται να μείνουν προσωρινά σε ένα διαμέρισμα όσο επισκευάζουν το σπίτι του που καταστράφηκε από το σεισμό. Στην πορεία της ταινίας, η σχέση του μέχρι πρότινος ευτυχισμένου ζευγαριού αρχίζει να αποκτά τις δικές της ρωγμές. Η ταινία ήταν φαβορί για το Χρυσό Φοίνικα, μετά την προβολή του Σαββάτου όμως και παρά τις σχετικά καλές κριτικές που πήρε, οι πιθανότητές της μειώθηκαν σημαντικά.

Cannes 2016, Day 11

Διαβάστε επίσης:

Κάννες 2016, μέρα 10η: Όταν είσαι η Charlize Theron και πρέπει να φωτογραφηθείς με τον πρώην σου, Sean Penn

Κάννες 2016, μέρα 9η: Το ανελέητο «θάψιμο» της ταινίας του Xavier Dolan και ο απολαυστικός (και γυμνόστηθος) Iggy Pop

Κάννες 2016, μέρα 8η: H Bella Hadid επισκίασε τους πάντες (και, όπως θα δείτε, δικαιολογημένα)

Κάννες 2016, μέρα 7η: Το γιουχάισμα στην Kristen Stewart, οι γυναίκες του Almodovar και ο Κάπτεν Φανταστικός του Viggo Mortensen

Κάννες 2016, μέρα 6η: Η αποθέωση του Jim Jarmusch, οι μπουνιές του Robert de Niro και το πόδι της Kate Moss

Kάννες 2016, μέρα 5η: Ο Ryan Gosling είναι ένας ωραίος τύπος και η Marion Cotillard μια γυναίκα που ψάχνει την αγάπη

Kάννες 2016, μέρα 4η: O Μεγάλος Φιλικός Γίγαντας του Steven Spielberg περπάτησε στο κόκκινο χαλί

Κάννες 2016, μέρα 3η: Γαλλική κωμωδία, ο «Οσκαρικός» Gael Garcia Bernal και η Blake Lively ως Μοντέρνα Σταχτοπούτα

Kάννες 2016, μέρα 2η: Ο «βιαστής Woody Allen», η ξυπόλυτη Julia Roberts και η εντυπωσιακή Amal Alamuddin

69ο Φεστιβάλ Καννών: Η τελετή έναρξης, η πρεμιέρα του Woody Allen και 36 μεγάλες φωτογραφίες από το υπέροχο κόκκινο χαλί