CULTURE
09/06/2016 09:00 EEST | Updated 09/06/2016 09:06 EEST

Γιατί η Guardian θεωρεί πως η Ελλάδα είναι φέτος ο απόλυτος ταξιδιωτικός προορισμός για τους φεστιβαλιστές;

Reworks Festival

Το clubbing στην Ελλάδα ήταν μια από τις πλέον δημοφιλείς τάσεις κατά τα '90s και τις αρχές των '00s, στην πορεία όμως ήρθε η οικονομική κρίση και, όπως συνέβη με τόσους πολλούς άλλους τομείς -πολιτιστικούς και μη- της χώρας, η ηλεκτρονική μουσική σκηνή πήρε την κατιούσα.

Να όμως που τώρα έρχεται η Guardian για να αλλάξει τα δεδομένα.

Σε ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε στην έγκυρη βρετανική ιστοσελίδα την Τετάρτη (8/6), η δημοσιογράφος Tess Reidy μιλά τόσο με Άγγλους ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και με Έλληνες διοργανωτές φεστιβάλ μουσικής και Έλληνες DJ και καταλήγει πως η Ελλάδα είναι πλέον ο απόλυτος προορισμός για τους λάτρεις της ηλεκτρονικής μουσικής, έχοντας καταφέρει να κατατροπώσει την Κροατία -η οποία έφερε τον εν λόγω τίτλο μέχρι πρόσφατα.

«Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια ταξιδιώτες από τη Μεγάλη Βρετανία επισκέφτηκαν την Ελλάδα τον περασμένο χρόνο και, μέχρι στιγμής, οι κρατήσεις για το 2016 αναμένεται να ξεπεράσουν αυτό τον αριθμό», λέει στην Reidy ο Sean Tipton από την Ένωση Βρετανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων. «Είναι κάτι πραγματικά θετικό για την Ελλάδα μετά από αρκετά χρόνια ύφεσης», προσθέτει.

Η Reidy αναφέρει πως ένας από τους βασικούς λόγους για αυτή την αλλαγή στο μουσικό και τουριστικό τοπίο της χώρας μας είναι η αναβίωση της ηλεκτρονικής μουσικής στην Ελλάδα, χάρη στην οποία δημιουργήθηκαν διάφορες και επιτυχημένες καλοκαιρινές διοργανώσεις όπως το Odyssia Festival στο Αλεποχώρι, το Rhythmatic Open Air Festival στο Πήλιο και το Reworks Festival στη Θεσσαλονίκη.

Ο Πάνος Καρατζάς από το θεσσαλονικιώτικο περιοδικό UrbanStyle και μάνατζερ της Claap Records λέει στην Reidy πως όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι ασχολούνται πλέον με την ηλεκτρονική μουσική, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που συλλέγουν βινύλια ή δημιουργούν τη δική τους μουσική.

Ο Tipton σχολιάζει «(Αυτή η) ανάπτυξη έχει προκύψει εν μέρει από το γεγονός πως η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα μπαρ να υιοθετήσουν μια πιο ρεαλιστική στάση απέναντι στις τιμές τους».

Το ρεπορτάζ συμφωνεί με την άποψη του Tipton, καθώς υπογραμμίζει πως εξαιτίας του ότι 60% των νεαρών Ελλήνων είναι άνεργοι, οι διοργανωτές φροντίζουν να κρατούν τις τιμές των φεστιβάλ χαμηλές έχοντας στο μυαλό τους και τους ντόπιους. Μάλιστα πολλά πάρτυ έχουν ελεύθερη είσοδο, κάτι που σπάνια συναντάται σε ανάλογες διοργανώσεις στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Επίσης, η Ελλάδα προσφέρει κάτι που τόσο η Ουκρανία όσο και πολλές ακόμα χώρες στην Ευρώπη δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν: υπέροχες τοποθεσίες δίπλα στη θάλασσα, ιδανικό καιρό τους περισσότερους μήνες του χρόνου, καλό φαγητό και αρκετά χαμηλό κόστος ζωής. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα όλο και πιο «δυνατά» line-up των ελληνικών φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής, συνθέτουν ένα ακαταμάχητο ταξιδιωτικό πακέτο για τους τουρίστες. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το 2015 επισκέφθηκαν την Ελλάδα συνολικά 23.5εκ. τουρίστες και φέτος αναμένονται ακόμα περισσότεροι, ειδικά από Γερμανία και Ρωσία.

Ο Πέτρος Παπαελευθερίου, διοργανωτής του Odyssia Festival λέει στην Reidy πως, παρά την άνοδο του τουρισμού και τη δημοτικότητα των φεστιβάλ μουσικής, η οικονομική κρίση εξακολουθεί να κρατά γερά στην Ελλάδα: «Η κατάσταση στην οικονομία είναι σκληρή για όλους. Τα πράγματα πηγαίνουν άσχημα εδώ και πολύ καιρό και όλοι το γνωρίζουν. Έχουν συμβεί τόσα πολλά θλιβερά πράγματα και συνεχίζουν να συμβαίνουν». Προσθέτει όμως, με έναν τόσο αισιοδοξίας, πως «Προκειμένου να το ξεπεράσουμε, εμείς οι Έλληνες πρέπει να παραμείνουμε αισιόδοξοι και να αναδημιουργήσουμε ένα τουριστικό προϊόν που είναι ξανά δημοφιλές».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το ρεπορτάζ της Guardian εδώ.