ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
16/06/2016 04:22 EEST | Updated 16/06/2016 06:36 EEST

Τηλεφωνήματα της ΓΓΔΕ σε 83.000 πολίτες που χρωστούν στην εφορία

eurokinissi

Τηλεφωνικές οχλήσεις σε περισσότερους από 83.000 πολίτες που χρωστούν στην εφορία συνεχίζουν οι υπηρεσίες της ΓΓΔΕ του υπουργείου Οικονομικών και αναφέρει δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος».

Ειδικότερα, όπως σημειώνεται, σκοπός της ΓΓΔΕ είναι να τους πιέσουν για την άμεση εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων που «τρέχουν» αυτές τις μέρες. Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι υπηρεσίες της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης (ΔΦΣ) της ΓΓΔΕ καλούν μέσω τηλεφωνικού κέντρου σε σταθερά και κινητά τηλέφωνα, φορολογούμενους οι οποίοι δεν υπέβαλαν εκπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ ή Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα βεβαιωθέντα ποσά ΦΠΑ, φόρου εισοδήματος ή άλλων φόρων.

Κατά τη διάρκεια των τηλεφωνημάτων οι υπάλληλοι της ΔΦΣ υπενθυμίζουν στους φορολογούμενους ότι δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ή ότι δεν έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα κάποιον φόρο. Στη συνέχεια, όσους είναι οφειλέτες, τους ρωτούν εάν σκοπεύουν να προχωρήσουν άμεσα ή όχι στην αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών τους ή εάν προτίθενται να τα ρυθμίσουν. Κάτι το οποίο επιβεβαιώνει ανώτατος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών στην HuffPost Greece υπογραμμίζοντας πως το call center λειτουργεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια με σκοπό την ενημέρωση ακόμη και οφειλετών οι οποίοι έχουν μεν δώσει ως στοιχείο επικοινωνίας email των λογιστών τους και δεν ενημερώνονται οι ίδιοι από την αποστολή ενημερωτικού email. Ο ανώτατος αξιωματούχος σημειώνει δε στη HuffPost πως τηλεφωνικώς ενημερώνονται για την οφειλή και τις δυνατότητες ρύθμισης αυτής προκειμένου να μην ενεργοποιηθούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Τέλος αναφέρει πως τα τηλεφωνικά «ραβασάκια» αρχίζουν από μεγαλύτερες οφειλές και καταλήγουν σε μικρότερες.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η νέα τακτική των μαζικών τηλεφωνικών κλήσεων προς τους φορολογούμενους με εκκρεμείς υποχρεώσεις όσον αφορά την υποβολή δηλώσεων ή την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσεων της ΓΓΔΕ για το 2016.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται, στη σελίδα 47 του Επιχειρησιακού Σχεδίου, η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης (ΔΦΣ) έχει προγραμματίσει να προχωρήσει στη διενέργεια τουλάχιστον 83.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών με σκοπό την ενημέρωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων και να καταφέρουν να εισπραχθούν 4 δισ. ευρώ. Προτεραιότητα θα δοθεί σε οφειλές προς το Δημόσιο οι οποίες έγιναν ληξιπρόθεσμες εντός του 2016.

Τα 4 μέτρα πίεσης

Σύμφωνα με το δημοσίευμα η τακτική αυτή των τηλεφωνημάτων εντάσσεται σε ένα πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει ακόμη τρία μέτρα πίεσης προς τους οφειλέτες.

Αυτά είναι:

- Η αποστολή ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων υπενθύμισης χρέους σε οφειλέτες μικροποσών από 31 έως 500 ευρώ.

- Η δημοσιοποίηση ονομάτων όσων φυσικών και νομικών προσώπων οφείλουν στην εφορία πάνω από 150.000 ευρώ και δεν σκοπεύουν να τα πληρώσουν άμεσα ή να τα τακτοποιήσουν με δόσεις.

- Η επιτάχυνση των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών ακίνητης περιουσίας για φυσικά και νομικά πρόσωπα με οφειλές προς το Δημόσιο άνω των 300.000 ευρώ.

Sponsored Post