ΔΙΕΘΝΕΣ
10/08/2016 03:53 EEST | Updated 10/08/2016 03:53 EEST

Αποκαθίστανται σταδιακά τα προβλήματα με τις πτήσεις της Delta Airlines

Anadolu Agency via Getty Images
TORONTO, CANADA - AUGUST 8, 2016 : People mill around while passengers await updates from Delta airline employees at Pearson International airport, in Toronto, Canada on August 8, 2016. Passengers were left stranded, some for several hours, after a computer issue left the American air carrier's flights grounded across the globe. (Photo by Giordano Ciampini/Anadolu Agency/Getty Images)

Η αεροπορική εταιρεία Delta θα χρειαστεί "αρκετό χρόνο" ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία της και να μεταφέρει όλους τους επιβάτες στους προορισμούς τους μετά από μια διακοπή ρεύματος που κατέληξε στην ακύρωση 1.600 πτήσεων μέσα σε δύο μέρες, είπε ανώτατος αξιωματούχος της εταιρείας χθες.

Το συμβάν δείχνει πόσες μέρες χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να επαναφέρουν λειτουργίες μετά από σύντομες διακοπές ή από καταιγίδες.

"Όταν η Δέλτα δεν πετά, ούτε οι πελάτες φτάνουν στους προορισμούς τους, αλλά ούτε και το ιπτάμενο προσωπικό μπορεί να πάει στο προγραμματισμένο μέρος άφιξης", είπε ο Γκιλ Ουέστ, ανώτατο διοικητικό στέλεχος (COO), σε διαδικτυακή ανάρτηση χθες.

Η επαναπροσδιορισμός των ωραρίων των πιλότων και του προσωπικού τα οποία πρέπει να συμμορφώνονται με τους ομοσπονδιακούς κανονισμούς ασφάλειας παίρνει χρόνο, είπε. Υπήρξε επίσης και συνεχιζόμενη καθυστέρηση στο σύστημα που χρησιμοποιεί η Δέλτα για τον έλεγχο αποσκευών, την επιβίβαση, και την αποστολή αεροσκαφών, είπε ο Ουέστ. Δεν δήλωσε ωστόσο πότε θα επιστρέψει σε πλήρη λειτουργία η εταιρεία, η οποία είναι δεύτερη στις Ηνωμένες Πολιτείες σε διακίνηση επιβατών.

Η διακοπή ρεύματος έγινε στην Ατλάντα, όπου βρίσκεται το κέντρο λειτουργίας της εταιρείας.

Η εταιρεία δεν έχει αναφέρει λεπτομέρειες για την απώλεια εισοδήματος λόγων της διακοπής. Ο αναλυτής Τζιμ Κοριντόρε, της εταιρείας S&P Global Market Intelligence, υπολογίζει ότι οι επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες, οι υπερωρίες του προσωπικού και άλλα έξοδα θα μειώσουν τα κέρδη χρήσης για το τρίτο τρίμηνοκατά 10-20 εκατομμύρια δολάρια (9-18 εκατ. ευρώ).

Το τρίτο τρίμηνο του 2015, η Δέλτα είχε καθαρό εισόδημα 1,3 δις δολάρια (1,17 δις ευρώ) και κέρδη χρήσης 2,2 δις δολάρια (1,98 δις ευρώ).

Οι ακυρώσεις αυτή την εβδομάδα επηρέασαν τα σχέδια δεκάδων χιλιάδων επιβατών, καθώς η Δέλτα δεν μπόρεσε να μεταβιβάσει επιβάτες της στην εταιρεία American Airlines - ανταγωνιστική της και μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου - γιατί πέρσι οι δύο εταιρείες έθεσαν τέλος σε μια συμφωνία που αφορούσε την έκδοση εισητηρίων και τις αποσκευές.

Σύμφωνα με τον ιστότοπό της, η Δέλτα είπε ότι έως και τις 5:15 μ.μ. ώρα Ατλάντα χθες (12:00 μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας) είχε ακυρώσει περίπου 680 πτήσεις, ενώ άλλες 2.400 είχαν εκπληρωθεί. Αυτές ήταν επιπλέον των περίπου 1.000 πτήσεων που ακύρωσε τη Δευτέρα, αφήνοντας επιβάτες να περιμένουν σε αεροδρόμια ανά τον κόσμο.

Η εταιρεία είχε πει ότι θα επεκτείνει την αναστολή χρεώσεων για όσους επιβάτες αλλάξουν πτήσεις έως και την Τρίτη και θα προσφέρει επίσης κουπόνια 200 δολαρίων (180 ευρώ) σε όσους πελάτες ταλαιπωρήθηκαν ιδιαίτερα.

Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν μια συσκευή διακοπής ρεύματος, που λειτουργεί όπως το γνωστό ως "ρελέ" σε σπίτια, δεν λειτούργησε σωστά για άγνωστο λόγο, σύμφωνα με την εταιρεία ηλεκτρισμού Georgia Power.

Σύμφωνα με τον Ουέστ, δεν έγινε μεταγωγή μερικών σημαντικών συστημάτων στο εφεδρικό σύστημα υποστήριξης όπως θα έπρεπε.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)