Augmented Reality: Δημιουργώντας το επόμενο Pokemon GO

Augmented Reality: Δημιουργώντας το επόμενο Pokemon GO
shutterstock

Όσο εφαρμογές όπως το Pokemon GO αυξάνουν τη δημοτικότητα και τα έσοδα τους, τόσο ο χώρος της AR θα γίνεται όλο και πιο ελκυστικός για νέους developers.

Σίγουρα έχετε δει κάποιους να περπατούν κολλημένοι στο smartphone τους τον τελευταίο καιρό, και σίγουρα γνωρίζετε ότι το πιθανότερο είναι πως παίζουν Pokemon Go. Η νέα αυτή εφαρμογή έχει βάλει τους πάντες να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα σαν «ανιχνευτές μετάλλων» ενώ η επίτυχία της αυξάνεται ανά δευτερόλεπτο με εντυπωσιακούς ρυθμούς.

Καθώς διαβάζετε αυτές τις γραμμές, το δημιούργημα της Niantic υπολογίζεται ότι βρίσκεται εγκατεστημένο στο 10% περίπου, του συνολικού αριθμού των Android συσκευών του πλανήτη. Σπάει καθημερινά το προηγούμενο (δικό του) ρεκόρ ταυτόχρονων online χρηστών επί Αμερικανικού εδάφους, ενώ οι χρόνοι της μέσης χρήσης του, φημολογείται ότι ξεπερνούν αυτούς των Snapchat, Tinder, Twitter, Instagram και Facebook!

Πριν το Pokemon Go βέβαια, το Snapchat ήταν η τελευταία εφαρμογή που έβαλε φωτιά στις λίστες των διάφορων app stores με τα φίλτρα του. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο, η δύναμη της Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality ή AR) που κρύβουν στις μηχανές τους!

Πόσο εύκολο είναι όμως να εκμεταλλευτεί κάποιος αυτή την τεχνολογία για να δημιουργήσει μια δική του εφαρμογή; Εν πρώτοις θα πρέπει να ξεχωρίσει τις «ενναλακτικές πραγματικότητες» που μας προσφέρονται ώστε να έχει σαφέστερο αντικείμενο η προσπάθεια του.

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε ακούσει πολλά για την ανάπτυξη συσκευών Εικονικής Πραγματικότητας (Virtual Reality ή VR) ενώ πολλές τέτοιες έχουν εμφανιστεί ήδη στην αγορά, όπως το GearVR της Samsung ή το Oculus Rift. AR και VR όμως έχουν μόνο ένα κοινό σημείο: το ότι προσπαθούν αμφότερες να «ξεγελάσουν» τον ανθρώπινο εγκέφαλο σε σχέση με το τι αντιλαμβάνεται ως πραγματικότητα. Από εκεί και πέρα, είναι εξωφρενικά διαφορετικές τεχνολογίες.

Σε αντίθεση με την AR, η Εικονική Πραγματικότητα επιβάλλει έναν εικονικό κόσμο στις αισθήσεις μας, μπλοκάροντας ουσιαστικά τον πραγματικό. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα από την άλλη πλευρά, επιδιώκει να συνδυάσει τον εικονικό και τον πραγματικό κόσμο με υπέρθεση πρόσθετων πληροφοριών του πρώτου επί του δευτέρου. Και αυτό είναι κάτι που μπορεί να βρει λειτουργική εφαρμογή σε σχεδόν οτιδήποτε αφορά την καθημερινότητα μας!

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν συσκευές που μεταφέρουν όλες τις πληροφορίες ενός «γερασμένου» καντράν αυτοκινήτου, στην επιφανεία του παρμπρίζ, ακρίβως εκεί που τις χρειάζεται ο οδηγός. Παράλληλα, πολλές από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν έτοιμες AR λύσεις στο βασικό πακέτο εξοπλισμού κάποιων μοντέλων τους, ποντάροντας μάλιστα στην αυξημένη ασφάλεια στο δρόμο που αυτή η τεχνολογία προσφέρει, χάρη στην καλύτερη διαχείρηση και προώθηση της πληροφορίας που ένας οδηγός μπορεί πλέον να απολαύσει.

Το Google Glass είναι μια άλλη σύγχρονη AR συσκευή καμουφλαρισμένη στο σκελετό ενός ζευγαριού γυαλιών. Και ακόμα κι αν και δεν έχει δημιουργηθεί με σκοπό να «αλλάξει» την πραγματικότητα αφού παρέχει απλά πληροφορίες και λειτουργίες που θα ήταν προσβάσιμες και μέσω ενός κοινού smartphone (navigation, κλήσεις, έλεγχος newsfeed κλπ.), αυτή τη φορά μετατρέπει το περιβάλλον σου στη μεγαλύτερη οθόνη που έχεις αντικρύσει ποτέ. Η αλήθεια μάλιστα είναι πως τα app stores των πάλαι ποτέ κινητών τηλεφώνων έχουν ήδη γεμίσει με AR εφαρμογές που δεν απαιτούν τίποτα περισσότερο από ένα τέτοιο αξιόπιστο smartphone -σχετικά- τελευταίας τεχνολογίας και υπολογίσιμων προδιαγραφών.

Applications όπως το Layar που επιτρέπει στους χρήστες του να δουν ψηφιακό περιεχόμενο, ενσωματωμένο μέσα σε μια ποικιλία πηγών, όπως αφίσες, σελίδες περιοδικών, διαφημίσεις και QR codes διαφόρων προϊόντων, ή το Inkhunter που σε βοηθά να δεις πως θα φαίνεται το τατουάζ που σκέφτεσαι να κάνεις πάνω σου, πρωτού πάρεις τη μεγάλη απόφαση, είναι ενδεικτικά τόσο της πληθώρας όσο και της ποικιλομορφίας τους.

Ακόμα και εργαλεία που χρησιμοποιεί κανείς στην καθημερινότητα του, όπως π.χ. το Google Translate, έχουν ενσωματώσει στοιχεία της AR τεχνολογίας στον πυρήνα τους για να κάνουν τη δική μας ζωή ευκολότερη! Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Την επόμενη φορά που θα επισκεφτείτε μια ξένη χώρα και έχετε απορίες για το περιεχόμενο των πινακίδων που αντικρίζεται γύρω σας, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να κρατήσετε ψηλά την κάμερα του κινητού σας, εστιάζοντας στο κείμενο, και το Google Translate θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο τη μετάφραση του…

Βάση όλων των παραπάνω είναι εύκολο να θεωρήσει κανείς πως η δημιουργία AR εφαρμογών είναι μια περίπλοκη διαδικάσια που απαιτεί πόρους, τόσο σε επίπεδο τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, όσο και σε καθαρά οικονομικό. Και μπορεί οι ανάγκες για το επόμενο Google Glass να είναι τέτοιες που δικαιολογόυν ανάλογες σκέψεις, τα πράγματα όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση απαγορευτικά για να πειραματιστεί ένας νέος developer.

Μια σύντομη περιήγηση στο πάντα ενημερωμένο Reddit όπως και σε σελίδες που ασχολούνται αποκλειστικά με τον προγραμματισμο μπορούν να φέρουν τον κάθε ενδιαφερόμενο μπροστά σε εκατοντάδες παραδείγματα απλών AR εφαρμογών που θα τον βοηθήσουν να αποκτήσει μια πρώτη εξοικίωση με αυτό το πολυτίμο εργαλείο με μοναδικό εφόδιο το smartphone του.

Αν η πρώτη αυτή επαφή στεφθεί με την αναμενώμενη επιτυχία, τα επόμενα βήματα είναι προδιαγεγραμμένα. To Athens Tech είναι ένα ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα, αφιερωμένο εξ ολοκλήρου στο Computer Science. Εδώ, θα μπορέσει κανείς να αποκτήσει τα παιρετέρω εφόδια που χρειάζεται, και υπό την αιγίδα των αναγνωρισμένων συμβαλλόμενων οργανισμών, όπως το BCA, η Intracom και το University of Sheffield, τη δυνατότητα να κάνει το επόμενο βήμα σε όποιο καινοτόμο κομμάτι της τεχνολογίας αποφασίσει στη συνέχεια να δραστηριοποιηθεί.

Τα αυριανά πιθανά σενάρια είναι κυριολεκτικά αμέτρητα και οι επιχειρηματικές ευκαιρίες, αδιανόητες. Τα συστήματα AR μπορούν να εμπλουτίσουν εμπορικές εκθέσεις, θεάματα και εκδηλώσεις. Να χρησιμοποιηθούν από την εκπαίδευση για τη συντήρηση εγκαταστάσεων μέχρι τον τεχνικό σχεδιασμό κτιρίων. Μπορούν να αναπτυχθούν σε καταστήματα, στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ή στις επικοινωνίες γενικότερα, όπως και στον τουρισμό ή την εκπαίδευση. Γνωστά brands όπως η Nike και η Nissan, έχουν ήδη ξεκινήσει την έρευνα και προχωράνε τάχιστα στην εφαρμογή. Το μέλλον είναι ουσιαστικά ήδη εδώ και το μόνο που απαιτεί από όποιον θέλει να το διερευνήσει, είναι ο χρόνος του.

Δημοφιλή