ΚΟΙΝΩΝΙΑ
31/10/2016 03:18 EET | Updated 31/10/2016 03:29 EET

Η ΕΛ.ΑΣ. «ξεσκονίζει» τις πτήσεις μεταναστών από το αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης»

People walk past the state Heracleion airport 'Nikos Kazantzakis' in the city of Heracleion on the island of Crete, on February 21, 2015. Greece intends to review a 1.2 billion euro ($1.36 billion) deal with German airport operator Fraport to run 14 Greek airports, with a government minister saying the contract would be put on ice. The airports, put up for lease in 2014 to boost Athens' depleted cash reserves, include Thessaloniki, the second largest city in the country, and those of tourist hotspots. The new radical left government, which swept to power at the end of January and is currently embroiled in negotiations over its bailout obligations, had promised voters it would halt the privatisations. AFP PHOTO/ COSTAS METAXAKIS        (Photo credit should read Costas Metaxakis/AFP/Getty Images)
COSTAS METAXAKIS via Getty Images
People walk past the state Heracleion airport 'Nikos Kazantzakis' in the city of Heracleion on the island of Crete, on February 21, 2015. Greece intends to review a 1.2 billion euro ($1.36 billion) deal with German airport operator Fraport to run 14 Greek airports, with a government minister saying the contract would be put on ice. The airports, put up for lease in 2014 to boost Athens' depleted cash reserves, include Thessaloniki, the second largest city in the country, and those of tourist hotspots. The new radical left government, which swept to power at the end of January and is currently embroiled in negotiations over its bailout obligations, had promised voters it would halt the privatisations. AFP PHOTO/ COSTAS METAXAKIS (Photo credit should read Costas Metaxakis/AFP/Getty Images)

Στο μικροσκόπιο της ΕΛ.ΑΣ. έχουν μπει οι πτήσεις μεταναστών στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» στο Ηράκλειο Κρήτης.

Μέσα στο μήνα Οκτώβριο έγιναν στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο συνολικά 48 συλλήψεις παράτυπων μεταναστών που είχαν πάνω τους πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα με τα οποία θα πετούσαν σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το στοιχείο αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για την Αστυνομία, καθώς σε αστυνομική επιχείρηση για την εξάρθρωση μεγάλου κυκλώματος διακίνησης μεταναστών διαπιστώθηκε ότι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου ήταν το «αγαπημένο» των δουλεμπόρων. Και αυτό διότι από εκεί επιβιβάζονταν σε αεροπλάνα οι… πελάτες τους έχοντας στην κατοχή τους πλαστά έγγραφα με προορισμό χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το κύκλωμα συνεργαζόταν με υπάλληλο του αεροδρομίου που αναλάμβανε να κάνει τις ψευδείς ταυτοπροσωπίες των παράτυπων μεταναστών, κατά των έλεγχο των διαβατηρίων. Ο «σύνδεσμος» των δραστών στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο εκτιμάται ότι διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην απόφαση τους να προτιμούν την Κρήτη ως τόπο αναχώρησης για την Ευρώπη.

Οι αστυνομικοί θα ερευνήσουν το κατά πόσο κάποια από τα 48 άτομα που συνελήφθησαν τον Οκτώβριο είχαν συνεργαστεί με τα μέλη του κυκλώματος. Οι περισσότεροι από αυτούς έγιναν αντιληπτοί από τους άνδρες της Ασφάλειας του αεροδρομίου, οι οποίοι το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούσαν εντατικούς ελέγχους.

Η αστυνομική επιχείρηση για την εξάρθρωση της οργάνωσης βρισκόταν μέχρι χθες σε εξέλιξη σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κωνσταντινούπολη και Κρήτη. Μέχρι στιγμής έχουν συλληφθεί τουλάχιστον δέκα άτομα, ανάμεσά τους Σύριοι, Ιρακινοί και Τούρκοι.

Το «στρατηγείο» των αρχηγικών μελών του κυκλώματος βρισκόταν στην Τουρκία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αναλάμβαναν να διεκπεραιώσουν όλο το ταξίδι των μεταναστών και ήταν αυτοί που φρόντιζαν –μεταξύ άλλων- για να περάσουν στην Ελλάδα από τα τουρκικά παράλια με την υπόσχεση ότι στη συνέχεια θα τους εξασφάλιζαν το ταξίδι προς την Ευρώπη που ήταν ο τελικός προορισμός τους.

Ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρει ότι η οργάνωση δρούσε τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια και ήταν χωρισμένη σε τέσσερις υποομάδες.

Η μία υποομάδα είχε αναλάβει να στήσει το σύστημα πληρωμών μέσω του εξωτραπεζικού συστήματος που χρησιμοποιούν οι μουσουλμάνοι και είναι γνωστό ως «Hawala» ή «χούντι».

Οι δουλέμποροι λάμβαναν προκαταβολές πριν ξεκινήσουν τα ταξίδια, που κόστιζαν περίπου 4.000 ευρώ για τον κάθε ενήλικα και περίπου 2.000 ευρώ για το κάθε παιδί.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είχαν στήσει πέντε γραφεία καταβολής χρημάτων, ένα στη βόρεια Ελλάδα, τρία στην Αττική και ένα στην Κρήτη.