CULTURE
15/01/2017 03:12 EET

Gfinder: Βρείτε τις συναυλίες και τις εκδηλώσεις γύρω σας μέσα από μια ελληνική εφαρμογή

N. Μπαρμπαντωνάκης

Σε πολλούς από εμάς τυχαίνει (ειδικά από μια ηλικία και μετά, λόγω των ρυθμών που αποκτά η καθημερινή ζωή) να μαθαίνουμε για συναυλίες ή εκδηλώσεις που θα μας ενδιέφερε να πάμε...αφού έχουν γίνει. Αυτό οφείλεται στο ότι συχνά δεν υπάρχει χρόνος για άμεση χρήση των «εξειδικευμένων» πηγών ενημέρωσης από τις οποίες μάθαινε κανείς «ποιος, τι και πότε» - και αυτό γίνεται πιο έντονο σε περιπτώσεις «indie» εκδηλώσεων, που βασίζονται κυρίως στα social media και στην επικοινωνία «στόμα με στόμα» για να έρθουν σε επαφή με το ενδιαφερόμενο κοινό.

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει μια ελληνική εφαρμογή: Το Gfinder (Find your Gig!) δείχνει στον χρήστη δωρεάν, χωρίς κανένα promotion (όπως υπογραμμίζουν οι δημιουργοί του) εκδηλώσεις που θα τον ενδιέφεραν, και για τις οποίες δύσκολα (πιθανώς) θα μάθαινε, υπό «κανονικές» συνθήκες.

Ο κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει δωρεάν έναν λογαριασμό και να ανεβάσει εκδηλώσεις. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του Gfinder (το οποίο διατίθεται τόσο για Android, όσο και για iOS, σκοπός είναι να «πιάσουν» το ρεύμα των ανεξάρτητων και εναλλακτικών, αλλά και «mainstream» παραγωγών, ώστε οι νέοι καλλιτέχνες και δημιουργοί να έχουν έναν τρόπο να διαφημιστούν και να τους βρίσκει ο κόσμος ευκολότερα.

Ο ιδρυτής, Νικόλαος Μπαρμπαντωνάκης, παρουσιάζει στη HuffPost Greece την «ταυτότητα» και τους στόχους του Gfinder.

bar

Πώς προέκυψε η ιδέα;

Η ιδέα προέκυψε όταν ένα πρωί ήμουνα κολλημένος στην κίνηση και σκεφτόμουνα τι θα κάνω το βράδυ με την κοπέλα μου ακούγοντας ραδιοφωνικά μια διαφήμιση. Σκέφτηκα ότι τα διάφορα μέσα προωθούν τα ίδια και τα ίδια ή εν πάση περίπτωση όσες εκδηλώσεις έχουν επαρκές κεφάλαιο η «γνωστούς» για διαφήμιση.

Ειδικά εν καιρό κρίσης και γνωρίζοντας και προσωπικά πολύ κόσμο που οργανώνει και εκτελεί πολλά καλλιτεχνικά και άλλων ειδών gigs άλλα δεν έχει μέσο να τα προωθήσει πέραν από τη δική του ιστοσελίδα (η σελίδα στο Facebook) προσπάθησα να σκεφτώ ένα τρόπο που θα δημιουργηθεί μια βάση η οποία θα είναι δωρεάν για τον διαφημιζόμενο και για τον χρήστη και θα έχει πρακτικά οφέλη.

Έτσι προέκυψε σε λίγο χρόνο (όχι και τόσο λίγο αν σκεφτεί κανεις πόσος χρόνος χρειάζεται να διασχίσει την εθνική σε συνθήκες βροχής) το Gfinder.

Βασικό κομμάτι μας είναι το end to end δωρεάν πακέτο υπηρεσιών ώστε και ο διαφημιζόμενος δημιουργός άλλα και ο χρήστης να μπορούν χωρίς κόστος να εκμεταλλευτούν τις υπηρεσίες. Αυτό θα παραμείνει πάντοτε έτσι διοτί αυτός είναι ο σκοπός. Η πρόσβαση σε όλους τους δημιουργούς και η δωρεάν χρηστικότητα. Το άλλο βασικό κομμάτι είναι ότι ΔΕΝ προωθούμε events. Άμα αρχίζαμε να έχουμε χρηματοδότηση για προώθηση τότε θα ήταν θέμα χρόνου να βρίσκει κανείς πάλι τα κλασσικά και να χαθεί ότι νέο, εναλλακτικό και χωρίς budget διαφήμισης. Θα είμαστε για πάντα μια ΔΩΡΕΑΝ πλατφόρμα να βάζει κανείς την εκδήλωσή του για να τον βρίσκει το κοινό που ψάχνει και το «κάτι άλλο»

gfinder

Τι είδους events ακριβώς μπορεί να βρει ο χρήστης;

Οτιδήποτε event/ gig υπάρχει. Έχουμε προεπιλέξει πολλές κατηγορίες ( μουσική, εικαστικά, γευσιγνωσία, αθλητικά, stand up ) άλλα ενθαρρύνουμε και τον κόσμο να προσθέσουμε και άλλες εάν φυσικά υπάρχει κάποια σχετική εκδήλωση.

Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι ότι δεν κάνουμε μια λίστα μαγαζιών και χώρων διασκέδασης. Κάνουμε μια δυναμική λίστα με το τι ιδιαίτερο δημιουργικά μπορεί να έχει πρόσβαση κανείς σε είδη που του αρέσουν ή σε είδη που θέλει να πειραματιστεί και έχουν πεπερασμένη χρονική διάρκεια. Είναι δηλαδή εκδηλώσεις που γίνονται για μια η λίγες η μέρες. Έτσι πχ δεν θα βρει κανείς ένα εστιατόριο απλά για να φάει, άλλα ένα εστιατόριο που θα κάνει ένα gig με ένα ανερχόμενο η διάσημο σεφ για 3 μέρες με θέμα τη μοριακή κουζίνα (ή ότι άλλο). Δεν θα βρει το όνομα ενός μπαρ για να πάει άλλα θα βρει ότι το Χ μπαρ για το επόμενο ΠΣΚ θα έχει 3 διαφορετικά stand up comedy shows .

Πώς λειτουργεί το gfinder;

Στο επίπεδο του χρήστη έχουμε δωρεάν app για iOS & Android που είναι πιο ευέλικτα προφανώς άλλα έχουμε και φυσικά το website μας. Μέσω αυτών ο χρήστης μπορεί ή με υπηρεσίες “what’s near me” η χαρτών άλλα και με σύνθετες επιλογές (πχ τι gig υπάρχει αύριο στην Αθήνα από dj sets) να ορίσει αυτός τι θα θέλει να κάνει στην έξοδο του και να βρει επιλογές τις οποίες εμείς ΔΕΝ διαφημίζουμε η προωθούμε με κάποιο τρόπο.

Δεν είμαστε το Facebook. O χρήστης μέσω Facebook πρέπει να ψάξει συγκεκριμένες σελίδες από πράγματα που ήδη του αρέσουν και ξέρει ενώ δεν είναι συγκεντρωμένα. Στο δικό μας app με το χάρτη, το ημερολόγιο ή το είδος ψυχαγωγίας βλέπει ενοποιημένα ότι υπάρχει και μπορεί να επιλέξει.

Στο επίπεδο του δημιουργού μέσω website μπορεί δωρεάν να κάνει ένα λογαριασμό και πολύ εύκολα και καθοδηγούμενα (παρέχουμε πλήρεις οδηγίες ) να ανεβάζει τις εκδηλώσεις που ετοιμάζει μόνος του ο κάθε καλλιτέχνης. Δεν υπάρχουν μικρά γράμματα. Μπορεί σε 1’ να φτιάξει έκαστος δωρεάν λογαριασμό και να ανεβάσει όσες εκδηλώσεις θέλει (χωρίς όριο) με την προϋπόθεση φυσικά να είναι πραγματικά gigs και όχι spam. Εναλλακτικά με το δελτίο τύπου μέσω email μπορούμε να το ανεβάσουμε εμείς (και πάλι δωρεάν) άλλα τελικός σκοπός είναι οι ίδιοι οι καλλιτέχνες- δημιουργοί να αγαπήσουν ότι κάνουμε και να το δούνε με ενδιαφέρον και σαν πλατφόρμα με σωστούς, δίκαιους και χρήσιμους όρους.

Ποιο είναι το business model πίσω από το gfinder;

Η ιδέα και αρχική χρηματοδότηση γίνεται από εμένα άλλα με μία ομάδα ανθρώπων που προσπαθεί να φτιάξει τις θέσεις εργασίας της. Έτσι η πρόταση και συμφωνία είναι ότι όλα τα αρχικά έσοδα (όταν με το καλό υπάρξουν) θα χρησιμοποιούνται μέχρι όλοι οι συμμετέχοντες να έχουν ένα ίσο και καλό μισθό που υπερβαίνει τα 700 ευρώ σε αρχική φάση.

Πιστεύουμε ότι υπάρχει κοινό να διαφημιστεί δωρεάν και να μας χρησιμοποιήσει και αν αξιοποιηθεί αυτή η ευκαιρία με in app διαφημίσεις (που υπακούν στους κανόνες που έχουμε θέσει για τη μη προώθηση) και διαφήμιση στο site θα υπάρξει ροή εσόδων.

Το εγχείρημα δεν είναι πανάκριβο, είναι απλό και υπάρχει καλή διάθεση. Επιπλέον επειδή ο δημιουργός του (εγω) έχω ξεκινήσει και ένα φιλανθρωπικό έργο με το Give Hope (givehope.gr) ιδανικό σενάριο πέραν του να δημιουργηθούν 4-5 νέες θέσεις εργασίας και ένα χρήσιμο app είναι ότι το πλεονάζον κεφάλαιο θα πηγαίνει να ενισχύει τις δράσεις του σωματείου.

Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού;

Είμαστε μόλις ένα μήνα σε δράση όποτε δεν είμαι ικανοποιημένος. Κυρίως επειδή ως εναλλακτική μας δίνουν το facebook με το οποίο ο τρόπος χρήσης και η ιδέα λειτουργίας δεν έχει καμία σχέση. Είμαστε αποφασισμένοι να του δώσουμε ευκαιρία για πάνω από ένα χρόνο να δούμε πως θα πάει.

Ποια είναι τα μέλη της ομάδας;

Νικόλαος Μπαρμπαντωνάκης (ιδέα, διοίκηση & χρηματοδότηση), Θεόδωρος Εμμανουηλίδης ( IT) και Γεώργιος Μουλατσιώτης (εξυπηρέτηση πελατών και προώθηση). Επιπλέον ψάχνουμε και άλλο άτομο σε μεγάλη πόλη για να προωθήσει την εφαρμογή (κυρίως Θεσσαλονίκη και μετά αλλού).

Υπάρχουν παρεμφερείς εφαρμογές/ υπηρεσίες; Αν ναι, ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του gfinder;

Παρεμφερή υπάρχουν άλλα κανένα με ενοποιημένες τις υπηρεσίες του gfinder. Επίσης κανένα δεν είναι πραγματικά και χωρίς καμία εξαίρεση δωρεάν. Το Δωρεάν και η γνήσια ίση ευκαιρία για κάθε δημιουργό να εμφανίζεται δεν είναι υπό διαπραγμάτευση. Θα πορευτούμε με αυτά είτε με επιτυχία είτε όχι. Επιπλέον το app είναι τρομερά απλό στη χρήση όπως και ο ιστότοπος και η δημιουργία λογαριασμού. Τα κάναμε απλά διότι η ουσία και μόνο μετράει. Κάτι απλό και γρήγορο να βολεύει. Στοχευμένο στον σκοπό του.

Ποια είναι τα σχέδια για το μέλλον του gfinder;

1.) Να γίνει βασικό εργαλείο με το οποίο κάθε δημιουργός θα ανεβάζει τις εκδηλώσεις του

2.) Να γίνει βασικό εργαλείο για όλους ώστε να μπορούν να ορίσουν τη διασκέδασή τους και να βρούνε τι παίζει στην πόλη τους ή την πόλη που επισκέπτονται.

3.) Να γεφυρώσουμε το χάσμα εν καιρώ κρίσης να γίνονται τόσα πολλά όμορφα και δημιουργικά πράγματα που ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα ότι υπάρχουν. Είναι μια πηγή ανανέωσης και αισιοδοξίας.

4.) Ιδανικά με το ίδιο μοντέλο να επεκταθούμε σε γειτονικές χώρες που υπάρχει τέτοιο κενό στην ουσιώδη αναζήτηση εκδηλώσεων.