LIFE
28/03/2017 15:57 EEST

Το εξοργιστικό σε αυτή τη διαφήμιση δεν είναι το προφανές αλλά ο τρόπος που εκμεταλλεύεται την αντίδρασή σας

twitter

Υπάρχει εκείνο το ρητό που λέει πως «ακόμη και η κακή διαφήμιση είναι διαφήμιση». Στις μέρες συχνά βλέπουμε πως η κακή διαφήμιση είναι και η καλύτερη. Και φαίνεται πως κάποιες διαφημιστικές εταιρείες – πέραν όλων των άλλων τρικ στα οποία επιδίδονται για να τραβήξουν την προσοχή των καταναλωτών- καταφεύγουν και σε διαφημίσεις που ξέρουν πως θα συζητηθούν αρνητικά αφού έτσι είναι σχεδόν σίγουρο πως διαδοθούν τάχιστα μέσω των social media. Ειδικά εάν η διαφήμιση προκαλεί συζητήσεις για το μεγάλο θέμα της εποχής: τον σεξισμό.

Αυτή τη δοκιμασμένη συνταγή ακολούθησε και η Marsh & Parsons που δραστηριοποιείται στην αγορά ακινήτων, δημιουργώντας μια προκλητική διαφημιστική αφίσα. Το μόνο που χρειάστηκε να κάνουν οι υπεύθυνοι ήταν να φροντίσουν η αφίσα να βρει τη θέση της σε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ στο Λονδίνο όπου θα την έβλεπαν μέσα σε λίγα 24ωρα εκατομμύρια άνθρωποι. Από εκεί και πέρα θα άφηναν απλά τα πράγματα να κυλήσουν βλέποντας την αφίσα τους να κατακλύζει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από όσους την επικρίνουν αλλά άθελά τους την διαφημίζουν.

Στην αφίσα εμφανίζεται μια νεαρή και σέξι γυναίκα στην αγκαλιά ενός κατά αρκετές δεκαετίες μεγαλύτερου ηλικιακά άνδρα. Ακριβώς από κάτω διαβάζουμε «A charming period property with a modern extension. Matching people with property in London over 160 years». Δεν χρειάστηκε κάτι άλλο και τα σχόλια περί διαφήμισης με σεξιστικά υπονοούμενα ξεκίνησαν, εστιάζοντας και στην αναφορά περί «ιδιοκτησίας». Πολλοί ήταν βέβαια και αυτοί που δεν έμειναν απλά στα κριτικά σχόλια αλλά κατάλαβαν το «παιχνίδι» της εταιρείας και φρόντισαν να επισημάνουν πως το συγκεκριμένο διαφημιστικό concept είναι και απόδειξη της φτωχής φαντασίας αλλά και ευφυίας αυτών που έφτιαξαν τη διαφήμιση.

Και φυσικά θα σκεφτείτε πως και εμείς αυτή τη στιγμή βοηθάμε στη διάδοση της διαφήμισης. Και θα έχετε δίκιο αλλά ήταν ο μόνος τρόπος για να σας ενημερώσουμε για το πως παίζεται το παιχνίδι...

Σύμφωνα με την Evening Standard, ο David Brown, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε πως η Marsh & Parsons παρουσιάζει διαφημίσεις στις οποίες συγκρίνονται πάντα οι άνθρωποι με τα ακίνητα και αντικατοπτρίζουν το μεγάλο εύρος ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεται και οι οποίοι είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους όσο και τα είδη των ακινήτων που πουλά η ενοικιάζει η εταιρεία. Παραδέχεται πως η όλη διαφημιστική καμπάνια φτιάχτηκε με τη λογική να προκαλέσει αλλά όχι και να προσβάλλει. «Φαίνεται ωστόσο πως αυτή η συγκεκριμένη διαφήμιση...το έκανε και θα προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες για να την απομακρύνουμε».