Άρχισε η διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες στη γραμμή επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά

Άρχισε η διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες στη γραμμή επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά
SOOC

Αρχίζει σήμερα, Δευτέρα η διάνοιξη της πρώτης από τις δίδυμες σήραγγες στη γραμμή επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό "Πρακτορείο 104,9 FM", ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε, Γιάννης Μυλόπουλος, υπογράμμισε πως "σε έναν με ενάμιση μήνα θα έχει ξεκινήσει η διάνοιξη και της δεύτερης σήραγγας. Μέσα στο 2018 θα έχουμε ολοκληρώσει την διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων και στην Καλαμαριά. Αυτό σημαίνει ότι το 2018 οι σήραγγες θα είναι ανοικτές και το 2019 θα μπορούμε να ξεκινήσουμε στην έναρξη των δοκιμαστικών".

Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρθηκε και στις καθυστερήσεις που σημειώνονται στους δύο σταθμούς του Μετρό (Αγία Σοφία και Σιντριβάνι), στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. "Στο μεν σκάμμα της Αγίας Σοφίας, αναμένεται εδώ και δύο εβδομάδες να καθαρογραφεί η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, για να ξαναρχίσουν οι εργασίες. Μετά την επίσκεψη του υπουργού η γνωμοδότηση πήγε στο γραφείο της υπουργού Πολιτισμού και σύντομα θα υπογραφεί. Στο δε σκάμμα του Σιντριβανίου, εκκρεμεί η εισήγηση από πλευράς Εφορίας Αρχαιοτήτων Θεσσαλονίκης για το νεκροταφείο, το οποίο έχει βρεθεί εκεί, η οποία καθυστερεί λόγω φόρτου εργασίας όπως επικαλούνται οι αρχαιολόγοι".

Την ίδια στιγμή όμως σε ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων διατυπώνονται οι ισχυρισμοί πως δεν υπάρχει επίσημο επικαιροποιημένο και συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης», καθώς -μεταξύ άλλων- «δεν υπάρχει υπογραφή στη σύμβαση του έργου», όπως θα έπρεπε να έχει γίνει, ήδη, από τον Ιούνιο του 2016.

Με αφορμή δε τις πρόσφατες απροειδοποίητες επισκέψεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, σε εργοτάξια του μετρό και τις δηλώσεις του για απαράδεκτες καθυστερήσεις στο έργο, εξαιτίας των αρχαιολογικών εργασιών, οι εργαζόμενοι διερωτώνται αν η όλη κατάσταση με τις επισκέψεις «δημιουργήθηκε εντέχνως», λόγω της αποτυχίας -όπως υποστηρίζουν- του υπουργείου και της Αττικό Μετρό ΑΕ να τηρήσουν τα ανακοινωθέντα χρονοδιαγράμματα.

Στην ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στο οποίο προεδρεύει ο Χάρης Κυπριανίδης, υποστηρίζει ότι ο κ. Σπίρτζης γνώριζε την κατάσταση στα εργοτάξια και υπενθυμίζει ότι πριν από 20 χρόνια η Αρχαιολογική Υπηρεσία προειδοποιούσε πως η χάραξη του έργου ήταν τέτοια, ώστε αυτό «θα έπεφτε πάνω σε πολλές και σημαντικές αρχαιότητες», αλλά «φυσικά ουδείς την άκουσε και κανείς δεν προετοιμάστηκε γι' αυτό [...]. Σήμερα που οι εργαζόμενοι σε αυτό το ευαίσθητο κομμάτι του έργου εξακολουθούν να [...] εργάζονται για να διασώσουν την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης, εγκαλούνται από διάφορες πλευρές ως υπεύθυνοι για την καθυστέρηση και ότι προσπαθούν να επιμηκύνουν τον χρόνο εργασίας τους. Αστεία καταγγελία εφόσον οι εργαζόμενοι, ελέω της σύμβασης που εφηύρε η Αττικό Μετρό, είναι σχεδόν δύο μήνες τώρα χωρίς αντικείμενο και χωρίς ημερομίσθιο».

Σε επικοινωνία του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο, εκείνος επισήμανε ότι δεν σχολιάζει ανακοινώσεις και ισχυρισμούς ενός σωματείου, ο πρόεδρος του οποίου δεν είναι εργαζόμενος στην εταιρεία τα τελευταία 1,5-2 χρόνια.

Δημοφιλή