ΚΟΙΝΩΝΙΑ
04/07/2017 20:05 EEST | Updated 05/07/2017 16:23 EEST

Κάτι «μυρίζει» με το τουρκικό πλοίο που δέχθηκε πυρά του ελληνικού Λιμενικού

Anadolu Agency via Getty Images
MUGLA, TURKEY - JULY 03: A Turkish commercial ship named 'ACT' is seen on Aegean coast of western Turkey's Mugla province on July 03, 2017 as Turkish Coastal Guard boats (not seen) escort after Greek coastal guard boats allegedly opened fire on it. Greek coastal guard boats Monday allegedly opened fire on a Turkish commercial ship at international waters in the Aegean Sea off the coast of Rhodes, according to Turkish Interior Ministry sources. The ship named 'ACT' was brought to Turkish waters b

(Upd) - «Δυσοσμία αναδύεται από την κρίση με την Ελλάδα για το πλοίο», είναι ο τίτλος του άρθρου της Τζουμχουριέτ αναφορικά με την υπόθεση με το τουρκικό πλοίο κατά του οποίου έβαλε σκάφος του ελληνικού Λιμενικού αφού υπήρχαν υπόνοιες ότι μεταφέρει ναρκωτικά και ο καπετάνιος του οποίου αρνήθηκε να συμμορφωθεί στις υποδείξεις των ανδρών του Λιμενικού να τους ακολουθήσει για έλεγχο.

Ειδικότερα η Τζουμχουριέτ αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία φαίνεται να έχει ποινικό μητρώο, ενώ ο καπετάνιος φέρεται να ήταν επικεφαλής ενός άλλου πλοίου που συνόδευε στη Γάζα το Μαβί Μαρμαρά.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη Τζουμχουριέτ και όπως αναφέρει ο ιστότοπος washingtonhattius.com, το 2010 ο Σαμί Χαλούκ Καλκαβάν (καπετάνιος του πλοίου ACT που δέχθηκε τα πυρά από το ελληνικό Λιμενικό) ήταν καπετάνιος ενός άλλου πλοίου που συνόδευε στη Γάζα το Μαβί Μαρμαρά, το οποίο φέρετε ότι μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια, και δέχθηκε την επίθεση Ισραηλινών κομάντος κατά την οποία δέκα άνθρωποι που επέβαιναν σε αυτό έχασαν τη ζωή τους και οι σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ έπεσαν στο ναδίρ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα το πλοίο που συνόδευε το Μαβί Μαρμαρά ανήκε στον Γιουσούφ Ντουντάρ, ο οποίος είναι συγγενής του βουλευτή του AKP, του Αμπντουρραχίμ Ακντάγ (Abdurrahim Akdağ ). Επιπλέον εκτός από το ACT και για άλλα πλοία της ίδιας εταιρείας υπάρχουν υποψίες για παράνομες δραστηριότητες και όλα τους ελέγχονται από την τουρκική ακτοφυλακή.

Σε μια άλλη περίπτωση, σε πλοίο της ίδιας εταιρείας ( (Zeynep Dundar ship )εντοπίστηκαν 3.400 βλήματα για τανκς. Αυτό συνέβη το 2013, σε έρευνα που έγινε στο λιμάνι Iskenderum. Το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του από την Ουκρανία και κατευθυνόταν στην Υεμένη, ενώ στις καταστάσεις εμφάνιζε το φορτίο του ως υλικά κουζίνας.

Επίσης στο ποινικό μητρώο της εταιρείας υπάρχει και η κατηγορία της παράνομης διακίνησης μεταναστών. Το 2014, ένα πλοίο με την ονομασία Baris, ξεκίνησε από την Μερσίνα και παρουσίασε βλάβη ανοιχτά της ακτογραμμής της Κρήτης. Στο πλοίο αναφέρθηκε ότι επέβαιναν περίπου 700 Σύροι πρόσφυγες εκ των οποίων 100 παιδιά.