ΚΟΙΝΩΝΙΑ
02/08/2017 17:09 EEST | Updated 02/08/2017 18:07 EEST

Απάντηση Γαβρόγλου: Όλοι έχουν δικαίωμα να κρατούν τη σημαία. Μίζεροι όσοι αντιδρούν

Children (L) play hide and seek as a student holds a Greek national flag at the entrance of the Athens Academy, following a student parade marking the "Ohi" (No) day, the country's rejection on Italy's ultimatum to surrender as the World War II flared up, in Athens, Greece, October 28, 2016. REUTERS/Alkis Konstantinidis
Alkis Konstantinidis / Reuters
Children (L) play hide and seek as a student holds a Greek national flag at the entrance of the Athens Academy, following a student parade marking the "Ohi" (No) day, the country's rejection on Italy's ultimatum to surrender as the World War II flared up, in Athens, Greece, October 28, 2016. REUTERS/Alkis Konstantinidis

Για μίζερη αντιμετώπιση κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με αφορμή την κριτική που άσκησαν στο θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου με κλήρωση στην τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Όπως σημειώνει μάλιστα στη σχετική του δήλωση, οι ανακοινώσεις της Νέας Δημοκρατίας και της Χρυσής Αυγής «είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη».

 

«Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους» συνεχίζει ο υπουργός Παιδείας και προσθέτει: «Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία».

 

«Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί» υπογραμμίζει καταληκτικά ο κ. Γαβρόγλου.

Οι αντιδράσεις

Άμεση ήταν η αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας στην απάντηση Γαβρόγλου.

«Ο κ. Γαβρόγλου είναι εκτός τόπου και χρόνου, καθώς δεν αντιλαμβάνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας καταδικάζει την απόφασή του», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και προσθέτει: «Παραμένει ένας γραφικός εκφραστής μιας ακραίας μειοψηφικής έκφρασης. Ο υπουργός Παιδείας θα πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί ότι στη συνείδηση του κόσμου οι σημαιοφόροι στις παρελάσεις είναι ταυτισμένοι με την αριστεία και την πρόοδο».

Επιπλέον το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνει πως είναι ξεκάθαρο ότι «και αυτή η απόφαση θα αλλάξει από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».

Νωρίτερα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, με ανάρτησή του στο Twitter σχολίασε:

Την ίδια στιγμή, η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής».

Η βουλευτής της ΝΔ ανέφερε δε ότι η κυβέρνηση καταργεί και την παρουσία των σημαιοφόρων στις δοξολογίες και με αυτόν τον τρόπο ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού.

«Για άλλη μία φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας. Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», τόνισε η κ. Κεραμέως.

«Τη σημαία πλέον θα την κρατά ο τυχερός. Οχι ο άξιος. Ακραίος, έξαλλος, δογματικός φανατισμός κατά της αριστείας. Οχι αστεία», τόνισε, μέσω Twitter ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος.

Σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Συμπαράταξη αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «Η παιδαγωγική αξία των κινήτρων για μια ακόμη φορά, λείπει από το εκπαιδευτικό λεξικό της πρώτης φοράς αριστερά. Τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων κ. Υπουργέ».

Από την πλευρά του το Ποτάμι, σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει πως «τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά, και όσους Υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς, είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτή τη ρήση του κ. Μπαλτά. Έτσι και ο κ. Γαβρόγλου, ενώ στη Βουλή υπήρχε η συζήτηση για την τριτοβάθμια Παιδεία, έφερε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ 79/2017) με το οποίο ορίζει πλέον την επιλογή σημαιοφόρων και παραστατών μέσω κλήρωσης».

Συμπληρώνει δε πως, «η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθημερινά με λόγια και με έργα αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας. Με το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, κάτι τόσο τιμητικό, όπως το να είσαι η/ο σημαιοφόρος του σχολείου σου, μετατρέπεται σε μια διαδικαστική υποσημείωση. Έτσι, για ακόμη μία φορά, όπως και με τον τρόπο εισαγωγής στα πειραματικά σχολεία, «μαθαίνει» στα παιδιά μας ότι για να ξεχωρίσεις δεν χρειάζεται προσπάθεια αλλά «τύχη»!» ενώ καταλήγει σημειώνοντας: «οι ευθύνες του Υπουργού Παιδείας είναι τεράστιες και καλούμε να αποσύρουν το συγκεκριμένο διάταγμα. Εκτός βέβαια και αν σκέφτονται ήδη σε επόμενη έκδοση ΠΔ, να ορίσουν οι μαθητές να ψηφίζουν για τον σημαιοφόρο και τους παραστάτες…».

Παράλληλα, ο Δημήτρης Καμμένος των ΑΝΕΛ και αντιπρόεδρος της Βουλής, με ανάρτησή του στο Facebook ασκεί επίσης κριτική ενώ νωρίτερα, σήμερα, Τετάρτη, είχε διαφοροποιηθεί στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου για την Παιδεία.

Τι προβλέπεται

Στο εξής οι μαθητές που θα φέρουν τη σημαία στις παρελάσεις, καθώς και οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι κατάθεσης στεφάνου θα ορίζονται έπειτα από κλήρωση μεταξύ του συνόλου των μαθητών της ΣΤ' τάξης, που θα διεξάγεται με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.