ΕΙΔΗΣΕΙΣ
17/09/2017 12:38 EEST | Updated 17/09/2017 12:38 EEST

Μανιάτης: Καταθέτω για δημόσια κρίση, έργο και προτάσεις για ανάπτυξη με κοινωνικό μέρισμα

Eurokinissi

Ο υπεύθυνος της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές, Γιάννης Μανιάτης, σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα του δημοσιογράφου Μιχάλη Ιγνατίου, mignatiou.com, εξέφρασε την επιδίωξή του να συμμετάσχει στη «δεύτερη Κυριακή και την τελική νίκη» για την ανάδειξη, από την βάση, ηγέτη του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς, καλώντας τους πολίτες να τον κρίνουν βάσει της προσωπικής του αξιοπιστίας και των προτάσεών του.

«Θέλω να υπηρετήσω μία διαφορετική αντίληψη για την πολιτική, με βάση την ειλικρίνεια, την αξιοπιστία, την αλήθεια, την αποτελεσματικότητα του έργου. Μακριά από δημαγωγίες και λαϊκισμούς. Καταθέτω για δημόσια κρίση, έργο και προτάσεις για ανάπτυξη με κοινωνικό μέρισμα. Μόνον έτσι η Ελλάδα θα αντιμετωπίσει την κρίση», προσθέτει.

Ερωτηθείς για το έργο του, ως αρμόδιος υφυπουργός Ενέργειας το 2011, είπε ότι την περίοδο εκείνη έγινε κεντρική εθνική στρατηγική επιλογή η αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας και βάσει του νόμου 4001/2011 «πήραν σάρκα και οστά οι πρώτες τρεις συμβάσεις open door για Πατραϊκό, Κατάκολο και Ιωάννινα και κυρώθηκαν τον Οκτώβριο 2014 από τη Βουλή. Μέσα στην ίδια χρονιά προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τα τρία χερσαία οικόπεδα Άρτα- Πρέβεζα, Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα, καθώς και ο διαγωνισμός για τα 20 θαλάσσια οικόπεδα σε Ιόνιο και νότια Κρήτη».

Αναφέρθηκε επίσης στις τριμερείς ενεργειακές συνεργασίες με Κύπρο-Ισραήλ και Κύπρο- Αίγυπτο, σημειώνοντας ότι έχει καταστεί πλέον σαφές πως «Κύπρος κι Ελλάδα είναι τα δυο κράτη μέλη, (σ.σ.της ΕΕ) που από το ενεργειακό El Dorado της Ανατολικής Μεσογείου, μπορούν να αποτελέσουν μια νέα ελπιδοφόρα ενεργειακή πηγή ολόκληρης της Ένωσης, με ό,τι αυτό σημαίνει για την γεωστρατηγική αναβάθμιση και των δυο».

Ο κ. Μανιάτης είπε ότι «διαψεύσθηκαν όσοι πολέμησαν με αντεθνικές τυχοδιωκτικές τακτικές» τις επιλογές της περιόδου 2009-2014 και ειδικότερα τους τρείς μεγάλους ενεργειακούς αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου α) από Αζερμπαϊτζάν, μέσω βόρειας Ελλάδας προς Ιταλία (TAP), β) από την πλωτή μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου FSRU ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης και τον ΤΑΡ, προς Βουλγαρία, Ρουμανία (IGB), ως θεμέλιο κι έναρξη του Κάθετου Διαδρόμου Ανατολικών Βαλκανίων (Vertical Corridor) και τέλος γ) από τα κοιτάσματα Κύπρου- Ισραήλ μέσω Κρήτης και Πελοποννήσου, προς Ιταλία (EastMed).

«Βέβαια, να θυμίσω ότι στην Ελλάδα ταυτόχρονα είχαμε να αντιμετωπίσουμε και την απόλυτα εχθρική στάση του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι κωμικοτραγικό το θέαμα όταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ εγκαινιάζει και επαίρεται για έργα, όπως ο ΤΑΡ, που ως αντιπολίτευση πολέμησε άγρια», προσέθεσε.

 

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για επί διετία καθυστέρηση της προώθησης και κύρωσης στη Βουλή των διαγωνισμών για υδρογονάνθρακες στις 6 θαλάσσιες και χερσαίες περιοχές που προκηρύχθηκαν τον Οκτώβριο του 2014 και σημείωσε ότι με βάση το θεσμικό πλαίσιο της τότε κυβέρνησης, «και τα δικά μας γεωφυσικά δεδομένα, πετρελαϊκοί κολοσσοί όπως η EXXON MOBIL και η TOTAL, μαζί με τις ελληνικές ΕΛΠΕ και ENERGEAN εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης, χωρίς η σημερινή κυβέρνηση να έχει αλλάξει έστω και μία τελεία, ή να έχει προσθέσει έστω κι ένα κόμμα, είτε στη νομοθεσία, είτε στο υπόλοιπο κανονιστικό πλαίσιο που εμείς είχαμε θεσμοθετήσει».

 

Είπε ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει ιερή υποχρέωση να υπηρετήσει με απόλυτο σεβασμό την πατριωτική πολιτική ανάπτυξης που έχουμε σχεδιάσει και συμφωνήσει. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελληνική κυβέρνηση πρόσφατα προκήρυξε τρεις διαγωνισμούς για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας κι εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, ύστερα και από τις αιτήσεις που υπέβαλαν η κοινοπραξία Total-ExxonMobil-ΕΛΠΕ, που ενδιαφέρεται για τις θαλάσσιες περιοχές νοτιοδυτικά και δυτικά της Κρήτης, και η ελληνική εταιρεία Energean Oil & Gas, η οποία ενδιαφέρεται για θαλάσσια περιοχή στη Δυτική Ελλάδα (Ιόνιο)».

 

Ο κ. Μανιάτης σημείωσε ότι το ξεπέρασμα των εκκρεμοτήτων στην ΑΟΖ έγινε κατορθωτό μέσω της ενσωμάτωσης στο εθνικό Δίκαιο (άρθρο 156 του ν. 4001/2011) της αρχής του Διεθνούς Δικαίου της Θάλασσας UNCLOS για τη μέση γραμμή ίσων αποστάσεων, στον καθορισμό της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης- ΑΟΖ, προσθέτοντας ότι «σ΄ αυτό το άρθρο στηρίζεται κυρίως και σήμερα το ΥΠΕΞ για την έκδοση Ρηματικών Διακοινώσεων στα Ηνωμένα Έθνη και άλλα διεθνή fora, όταν η Τουρκία διενεργεί παράνομες έρευνες στο Αιγαίο».

 

Ο υπεύθυνος της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον, Υποδομές είπε ακόμα ότι με τον ν. 4162/2013, δημιουργήθηκε το Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γενεών, υπολογίζοντας το 75% των δημοσίων εσόδων της αξιοποίησης των εθνικών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων να διοχετεύεται σ΄ αυτό το Ταμείο.

 

«Η πολιτικο-ιδεολογική του βάση είναι η Διαγενεακή Αλληλεγγύη προς τη Νέα γενιά. Το 20% των εσόδων θα τροφοδοτεί το Πράσινο Ταμείο, για τοπικά έργα προστασίας περιβάλλοντος και ανάπτυξης, ενώ το 5% είναι ο Περιφερειακός φόρος. Με βάση τα μέχρι σήμερα δεδομένα, περίπου 2.000.000.000 ευρώ κάθε χρόνο θα χρηματοδοτούν το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας κι επιπλέον, περίπου 300.000.000 ευρώ κάθε χρόνο, τις Περιφέρειες όπου εντοπίζονται κοιτάσματα. Στα οφέλη και το ότι 50-80.000.000 ευρώ κάθε χρόνο, θα χρηματοδοτούν τα Μεταπτυχιακά προγράμματα των ΑΕΙ/ΑΤΕΙ της χώρας. Σημειώνω ότι υπάρχουν επιστήμονες που θεωρούν ότι οι εκτιμήσεις αυτές είναι συντηρητικές. Αναφορικά με την απασχόληση υπολογίσαμε πως με κάθε γεώτρηση δημιουργούνται 1.000 άμεσες κι έμμεσες θέσεις εργασίας. Κι αυτό το Ταμείο υπήρξε δυστυχώς θύμα της ιδεοληψίας και της ανικανότητας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Καταψήφισαν ακόμη κι αυτό το νόμο, που συνιστά κορυφαία πολιτική παρέμβαση στα θέματα της Διαγενεακής αλληλεγγύης», κατέληξε στη συνέντευξη του ο κ. Μανιάτης.

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)