ΚΟΙΝΩΝΙΑ
31/10/2017 15:01 EET | Updated 31/10/2017 15:47 EET

Πυρά Σπίρτζη εναντίον Beat και Uber για φοροδιαφυγή λίγο πριν τη δημόσια διαβούλευση του σχεδίου νόμου «διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου»

sooc

Νέο μέτωπο ανοίγει με τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις δημόσιες μεταφορές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Uber και της Beat που όπως επισημαίνει, δεν φορολογούνται στην Ελλάδα και λειτουργούν παράνομα.

Τονίζοντας για την Beat συγκεκριμένα πως έχει την έδρα της στο Λονδίνο, ο υπουργός προανήγγειλε τη δημιουργία μητρώου όσων δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο, ενώ υπογράμμισε πως η εφαρμογή του πολυνομοσχεδίου που μελετά το υπουργείο, θα συζητηθεί στη Βουλή προκειμένου να μπει τάξη σε μια αγορά που μέχρι σήμερα λειτουργεί χωρίς τις βασικές ρυθμίσεις.

«Δεν θεσμοθετούμε για συγκεκριμένες εταιρείες αλλά γιατί η χώρα πρέπει να έχει πλαίσιο ισονομίας και αξιόπιστους μηχανισμούς ελέγχου. Δεν υπάρχει επιχειρηματικότητα όταν δεν φορολογούνται οι εταιρείες στην χώρα μας», δήλωσε ο κ. Σπίρτζης κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ρυθμίσεων για τις εταιρείες διαμεσολάβησης κατηγορώντας την ίδια στιγμή τον Κυριάκο Μητσοτάκη πως στηρίζει μια συγκεκριμένη εταιρεία που στην μετοχική της σύνθεση συμμετέχουν εταιρείες του Παναμά και των Παρθένων Νήσων.

Μάλιστα ο υπουργός φέρεται να αναρωτήθηκε: «Τι έμεινε από τα 43 εκατ. της πώλησης της Taxibeat στην Ελλάδα;», για να προσθέσει ότι η εταιρεία μοσχοπουλήθηκε αλλά εμφανίζει ζημιές.

«Υπάρχει πολιτικό θέμα όταν ο κύριος Μητσοτάκης στηρίζει συγκεκριμένη εταιρία που έχει έδρα στο Λονδίνο, λειτουργεί στη χώρα μας μόνο με υποκατάστημα και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν εξωχώριες εταιρίες από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και τον Παναμά» ανέφερε. «Είναι πολιτικό θέμα να στηρίζεται η επιχειρηματικότητα που δεν έχει αφήσει στη χώρα μας ούτε ένα ευρώ. Δεν πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα αυτού του είδους, δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα ελληνικό θαύμα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά

Οι εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προκειμένου να λειτουργούν νόμιμα και να εισαχθούν στο ειδικό μητρώο, θα πρέπει να έχουν έδρα στην Ελλάδα ή να διαθέτουν νόμιμο εκπρόσωπο που θα είναι υπεύθυνος για όλο το έργο της εταιρείας απέναντι στην πολιτεία και το νόμο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προανήγγειλε τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης αλλά και τηλεφωνικής γραμμής, όπου το επιβατικό κοινό των ταξί θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες και να καταθέτει παράπονα: «Είναι ένα σύστημα αξιολόγησης, όχι ανάλογα με τη φυσιογνωμία του οδηγού» σημείωσε χαρακτηριστικά σε αυτό το σημείο, ενώ νωρίτερα είχε αναφερθεί στο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα διέπει στο εξής τη λειτουργία των ταξί.

Στο πλαίσιο αυτό και με βάση τον νέο κανονισμό, απαγορεύεται η άρνηση μίσθωσης, η μη συμμόρφωση προς τον πελάτη για την διαδρομή που θα υποδείξει, η προκλητική, ανάρμοστη ή άσεμνη συμπεριφορά από πλευράς οδηγών, ενώ καθίσταται υποχρεωτική η διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία εφόσον παραστεί ανάγκη.

Παράλληλα, θεσπίζεται και θεσμικό πλαίσιο και για τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι υποχρεούνται σε τακτικούς ελέγχους των ταξίμετρων και της κατάστασης του οχήματος. Ως προς αυτά τα τελευταία, αναστέλλεται έως το 2020 η υποχρέωση αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων: «Δεν πρόκειται για ρουσφέτι, είναι απόφαση που σχετίζεται με την οικονομική κρίση και το γεγονός ότι η παραγωγή των αυτοκινήτων είναι μηδενική στη χώρα μας» διευκρίνισε ο υπουργός.

Στο πλαίσιο της νέας ρύθμισης που δημιουργείται, οι ενδιαφερόμενοι θα είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν αίτηση την οποία θα συνοδεύουν με τα παρακάτω δικαιολογητικά:

-αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου

-σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δύο μηνών αποκλειστικά με τρία οχήματα δημόσιας χρήσης

-επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών καθώς και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση με εργασίας με οδηγούς κατόχους επαγγελματικής – ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου

-παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ.

Η άδεια θα εκδίδεται εντός 30 ημερών.

Πώς θα τιμωρούνται οι παραβάτες

Στο μεταξύ, οι οδηγοί που δεν θα έχουν επαγγελματική άδεια θα χάνουν για δύο χρόνια την άδεια οδήγησής τους ενώ οι κύριοι οχημάτων θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα 5.000 ευρώ ανά όχημα, ποσό που θα διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.

Το σχέδιο νόμου θα δοθεί σε άτυπη δημόσια διαβούλευση λίγων ημερών με τους φορείς.

Αύριο Τετάρτη είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τον επικεφαλής της Beat κ. Νίκο Δανδράκη. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα.

Δείτε αναλυτικά το σχέδιο νόμου

Sponsored Post