Οι γυναίκες ως Game Changers

Τι πρέπει να έχει υπόψη της μια γυναίκα που ξεκινά ένα νέο επαγγελματικό εγχείρημα; Νομίζω, πάνω απ' όλα την αξία της επικοινωνίας, και το γεγονός ότι, όσο κι αν επιστρατεύσει κανείς στρατηγικές μάρκετινγκ, κανένα προϊόν δεν θα πετύχει μακροχρόνια, αν δεν είναι καλό. Καμιά εικόνα και κανένας ambassador δεν θα σε κάνει να το επιλέξεις και πάλι. Ο κόσμος εμπιστεύεται τους ανθρώπους που δουλεύουν για ένα αυθεντικό, ποιοτικό προϊόν, παρά εκείνους που αρκούνται στο να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό, αλλά «κενό» brand. Κι αυτό οι γυναίκες, ως καταναλώτριες και decision makers της καθημερινότητας, το γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα.
|
Open Image Modal
marrio31 via Getty Images

Αν ζητούσε κανείς την προσωπική μου γνώμη για το τι κρύβεται πίσω από μια επιτυχημένη γυναίκα, η απάντησή μου - όσο unglamorous κι αν ακούγεται - θα ήταν η «λάντζα». Η σκληρή δουλειά, πέρα από ωράρια, παραδοσιακές φόρμες και αποδεκτά μοντέλα, σε συνδυασμό, φυσικά, με ανεπτυγμένη συναισθηματική νοημοσύνη και μια ξεκάθαρη στόχευση του τι θέλουμε να πετύχουμε.

Ήδη, στη διεθνή ορολογία του επιχειρηματικού κόσμου έχει ξεφυτρώσει η υβριδική λέξη "Sheconomy", για να περιγράψει τις πολυάριθμες αξιόλογες περιπτώσεις γυναικών που διακρίνονται στα πιο απίθανα επαγγελματικά πεδία. Πάντα δεν συνέβαινε, θα μου πείτε, αυτό; Σίγουρα, αλλά πιο περιστασιακά, ως εξαιρετική περίπτωση. Να που τα τελευταία πέντε χρόνια, οι εξαιρετικές αυτές περιπτώσεις έχουν πληθύνει, τόσο ώστε να μιλάμε για μια αλλαγή στο παιχνίδι της αγοράς, καθώς οι δεξιότητες που επιζητά πλέον όλο και περισσότερο η οικονομία είναι θηλυκής φύσης:

Επικοινωνιακό χάρισμα, ευελιξία, συναίσθηση, πάθος, δίκτυα συνεργασίας, επινοητικότητα, φυσική περιέργεια, αισιοδοξία, ευαίσθητος χειρισμός των ανθρώπων, αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων... Αυτά που οι άντρες ίσως δεν κατακτήσουν ποτέ, ορισμένες δυνατές γυναίκες με καθαρό όραμα τα διοχετεύουν σε καριέρες «νέας γενιάς», που δεν στοχεύουν πια μόνο στην απόκτηση δύναμης και επιρροής, όσο στην επιθυμία να αφήσουν ένα αποτύπωμα με τη δράση, την έμπνευση, την καινοτόμα στάση και τα επιτεύγματά τους.

Έτσι, βλέπουμε ξεχωριστές, ενεργητικές Ελληνίδες να συλλαμβάνουν το πνεύμα της εξέλιξης, και να δημιουργούν ένα νέο οικονομικό και κοινωνικό μέλλον, που αλλάζει τον τρόπο που επικοινωνούμε, προωθούμε κοινωνικούς σκοπούς, ταξιδεύουμε, τρώμε, ντυνόμαστε, αθλούμαστε ή ακόμα βιώνουμε την τέχνη. Και ξέρετε, οι γυναίκες όταν ξεχωρίσουν το κάνουν θεαματικά. Ίσως γιατί είναι εγγενές τους χάρισμα να αναζητούν και να εντοπίζουν πιο εύστοχα την αλήθεια στον εαυτό τους και τις ανάγκες γύρω τους. Άλλωστε αυτό δεν είναι το ζητούμενο της δημιουργικότητας; Η ευκρίνεια, η αντίληψη και μια καθαρή ιδέα; Σ' αυτά προσθέστε και την αντοχή και την υπομονή μας.

Για να χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα από τον digital «νέο» κόσμο, τις bloggers, η διεθνής Κιάρα Φεράνι λέει «σκεφτείτε κάτι που δεν το έχει κάνει κανένας άλλος, και κάντε το», υπεραπλουστεύοντας το κλειδί της επιτυχίας κάθε καινούριου project. Η 30χρονη δημιουργός του blog The Blonde Salad, που προσελκύει 6 εκ. page views τον μήνα, ξεπερνά τα 13 εκ. δολάρια έσοδα ετησίως και αποτελεί αντικείμενο μελέτης στο Harvard Business School, πιστεύει πως πυρήνας της δουλειάς της είναι να παραμένει αληθινή, και αυτό να το επικοινωνεί με τα μέσα της εποχής που γεννήθηκε, της τεχνολογίας και των κοινωνικών δικτύων.

Δυνατή σκέψη και αληθινή πράξη, λοιπόν, κυρίες μου. Αυτό θα μπορούσε να είναι το motto και για το γυναικείο empowerment.

Μια άλλη διεθνής κυρία, από τον κόσμο όμως της «σκληρής» οικονομίας, η Γερμανίδα Χίλντεγκαρντ Βόρτμαν, CEO σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, δηλώνει πως «στην ψηφιακή εποχή, δεν υπάρχει χώρος για φαλλοκρατία. Χρειάζεται να αντιδρά κανείς γρήγορα, να βρίσκει λύσεις. Σε στενή συνεργασία με την ομάδα του. Παιχνιδάκια εξουσίας δεν περνάνε».

Τι πρέπει να έχει υπόψη της μια γυναίκα που ξεκινά ένα νέο επαγγελματικό εγχείρημα; Νομίζω, πάνω απ' όλα την αξία της επικοινωνίας, και το γεγονός ότι, όσο κι αν επιστρατεύσει κανείς στρατηγικές μάρκετινγκ, κανένα προϊόν δεν θα πετύχει μακροχρόνια, αν δεν είναι καλό. Καμιά εικόνα και κανένας ambassador δεν θα σε κάνει να το επιλέξεις και πάλι. Ο κόσμος εμπιστεύεται τους ανθρώπους που δουλεύουν για ένα αυθεντικό, ποιοτικό προϊόν, παρά εκείνους που αρκούνται στο να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό, αλλά «κενό» brand. Κι αυτό οι γυναίκες, ως καταναλώτριες και decision makers της καθημερινότητας, το γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα.

Δυνατή σκέψη και αληθινή πράξη, λοιπόν, κυρίες μου. Αυτό θα μπορούσε να είναι το motto και για το γυναικείο empowerment.